Hvor tit tisser hvalpen?
Fra : Jane M. :o)

Dato : 10-09-04 23:36

Ok - måske fuldstændigt åndsvagt spørgsmål...

MEN... Nu har vi jo lige fået vores Stella I huset her til aften...

Og mit spørgsmål lyder: Hvor tit skal hvalpen op og tisse om natten?

Piber den selv, eller skal jeg stå op hver 2. Time - eller hvad???

Hun har sovet det meste af tiden indtil nu hertil aften.

Da hun vågnede sidste gang tog jeg hende med det samme ud - og hun satte sig
ned og tissede - også med det samme...

Hilsner fra den helt nybagte hundeejer

Fra : Jens Larsen

Dato : 11-09-04 05:54

En ting er sikkert at den skal ud hvergang den har spist eller sovet. Hvis
du er smart så så lad den sove i en lille kasse der ikke er rat meget større
end den selv, så er det så godt som sikkert at den skal nok vågne dig hvis
den skal ud, da ingen hund vil ligge i sit eget efterladenskaber.

Held og Lykke.

Fra : Louise

Dato : 11-09-04 08:20

En hvalp skal ud når

den har spist
den har drukket
den har leget
den har sovet

og derudover efter behov. Mht natteroderi så kan du godt regne med
at hvis hvalpen luftes og tisser af sent om aftenen inden du går i
seng, så kan den holde sig til tidligt næste morgen; omkring 6-7
timer. Men det er kun om natten når den sover. Om dagen tisser den
efter behov og kan først forventes at kontrollere sin blære fra 6 mdr
alderen af.

Louise

Fra : Pwh

Dato : 11-09-04 08:54

> [...]
> timer. Men det er kun om natten når den sover. Om dagen tisser den
> efter behov og kan først forventes at kontrollere sin blære fra 6 mdr

Jup, det er også min erfaring med 2 hvalpe indtil videre, de første par uger
er det dejligt tidligt op om morgenen og ud og få tisset af
Derfor er det også rarest at få sin hvalp om foråret/sommeren, det er faktisk
ganske rart at stå op sammen med hvalpen kl 5-6 stykker selv når man har fri.
Når der så er tisset af kan man jo altid lige klemme en time eller to mere
sammen med hvalpen inde i sengen, hvis den altså ikke lige er dejligt udsovet
og meget hellere vil lege med dig

/Jens

Fra : Jane M. :o)

Dato : 11-09-04 14:07

On 11/09/04 9:19, in article 125af6bd.0409102319.42e5832@posting.google.com,
"Louise" <egdal@sporty.dk> wrote:

> [...]
> timer. Men det er kun om natten når den sover. Om dagen tisser den
> efter behov og kan først forventes at kontrollere sin blære fra 6 mdr

Jeg er MEGET positivt overrasket.

Siden vi fik den hjem I går aftes og så til nu, har den udelukket tisset og
skidt udenfor..

Hver gang den vågner tager jeg den ud med det samme. Og VUPTI -så tisser den
- og laver stort nogle gange.. He he..

I morges var den vågen da jeg vågnede og jeg tog den ud, og den tissede.

Den havde ikke engang tisset inde..

Skøøønt..

Mvh Jane

Fra : Pwh

Dato : 11-09-04 19:36

Jane M. wrote:
> Jeg er MEGET positivt overrasket.
>
> Siden vi fik den hjem I går aftes og så til nu, har den udelukket
> tisset og skidt udenfor..

Blærerøv

Tyson blev renlig på 3-4 dage, Angel brugte et par mdr.

/Jens

Fra : Jane M. :o)

Dato : 11-09-04 20:18

> Blærerøv
>
> Tyson blev renlig på 3-4 dage, Angel brugte et par mdr.
>
> /Jens

Hihi... Jamen det vidste jeg ikke noget om... At det plejer at tage så lang
tid... Mon ikke også det er fordi vi selv løfter den ud så tit?

Den når jo knap at gøre noget... He he...

Mvh Jane
---
http://www.janemark.dk