Blå mærker
Fra : Ukendt

Dato : 10-09-04 18:10

Hejsa

Hvordan er det med blå mærker...

Hvis man ikke fejler nok alvorligt, ja, ok, alvorligt er vitamin ig mineral
mangel jo også, men hvad er det så der gør det at nogle mennesker _meget-
nemt får blå mærker, og hvad kan man gøre for at afhjælpe det...??

Mvh

Carsten, Østerbro

Fra : Jane

Dato : 10-09-04 20:15

Bevidst skrev i <news:4141e102$1$220$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>:

> mineral mangel jo også, men hvad er det så der gør det at nogle
> mennesker _meget- nemt får blå mærker, og hvad kan man gøre for at
> afhjælpe det...??

eksempelvis von willebrands syndrom - behandles med piller

Jane - er netop blevet "frikendt" for von Willebrand
--
æbleskrog.dk
xn--bleskrog-i0a.dk

Fra : Johnny

Dato : 11-09-04 01:06

Tæve dem lidt mindre?.
Undlade at klemme dem for hårdt.?
)

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-04 14:16

Hej Johnny

"Johnny" <Johnny.Astrup@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Tæve dem lidt mindre?.
> Undlade at klemme dem for hårdt.?
> )

Hmm, god idé, men hvad nu hvis hun kan li' det...*GG*

Nej, spøg til side, problemet er overalt, hvis hun bare støder lidt imod et
sted, specielt når hun er på arbejde har hun det største problem, arbejder
på restaurant hvor det skal gå lidt tjept jo...

Så der skal ganske enkelt _så_ lidt til, og det er sgu forsteligt at hun er
ked af det, for det ser jo ikke videre kønt ud...:(

Mvh

Carsten, Østerbro

Fra : Anne Stokholm

Dato : 11-09-04 18:16

Det gad jeg også godt at vide.

Jeg har selv et blåt mærke på benet, som jeg, til oktober, har haft i
to år.

--
Venlig hilsen
Anne Stokholm

I know that I have done many things
to give you reason not to listen to me
- Sinead O'Connor -

Fra : Lyrik

Dato : 12-09-04 11:22

"Bevidst" <bevidst.n2e2w2s]snabel a[mailS-L-E-T.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mangel jo også, men hvad er det så der gør det at nogle mennesker _meget-
> nemt får blå mærker, og hvad kan man gøre for at afhjælpe det...??
++++++++++++++++++++++++++++++++

"Meget nemt blå mærker" plejer (9 1/2 års erfaring i hjemmepleje) at betyde
forøget blødningstendens. Efter min erfaring er det som regel "den lille
hjertemagnyl" som er den store synder på området!

Acetylsalicylsyre (den lille hjertemagnyl) "fortynder blodet".
Mang gange går denne lyst til at få blodet fortyndet ud over ældre mennesker
som en dag er lidt svimle, går til lægen og får beskeden "det kan være du
har haft en lille blodprop"
Uden at blive yderligere undersøgt får de det velmenende råd, at de da kan
tage "en lille hjertemagnyl" for en sikkerheds skyld. Lige straks sker der
ingenting ud over at damen er vældig beroliget ved samtalen.
Men så efter 1-2 års forbrug (måske kortere tid) sker der pludselig noget!
1 faldt om med blødninger ud af tarmene (små ufarlige sår på tarmgevækster
havde opløst sig i salicylsyren og blodet sprøjtede ind i tarmene!)
1 fik pludselige blødninger ud af næsen, en anden af et øje. Mange fik blå
mærker bare man "så på dem".

De værste blødningstilfælde kom på hospitalet hvor "den søde lille
hjertemagnyl" blev konfiskeret .

Her konstateredes:"Du har ikke haft nogen blodprop"! Du har ikke behov for
dem!

Har man mistanke om blodprop og derfor tager hjertemagnyl, så skal man sandt
for dyden via undersøgelser få KONSTATERET om det er tilfældet.
Hjertemagnyler er farlige!

Hilsen
Jens