Filter larmer
Fra : Morten Guldager

Dato : 10-09-04 16:43

Hejsa,

Jeg har i mit yngleakvarie en lille filterpumpe som
bare brummer alt for meget!

Motoren i filteret er opbygget med en stationær spole
der driver en cylinderformet magnet rundt.
Magneten sidder på en nylon bøsning som igen er stukket
på en stationær stål-pind.

Pumpen er en Resun SP-900L

Nogle simple tricks, eller er det shopping time igen igen?

/Morten

Fra : Steen Christensen

Dato : 13-09-04 11:59

Den Fri, 10 Sep 2004 15:42:30 +0000, skrev Morten Guldager:

> [...]
> cylinderformet magnet rundt. Magneten sidder på en nylon bøsning som
> igen er stukket på en stationær stål-pind.

Jeg har været ude for noget tilsvarende. Hos mig var det magneten der
havde fået en belægning af en art. Støjen forsvandt ved afrensning af
denne.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Steen Christensen