Diabetes og kolesterol
Fra : kat

Dato : 09-09-04 22:53

Nogen der har erfaringer med alternative behandlingsformer for at få
blodsukker og kolesteroltal ned ?
Jeg tænker ikke på motion, kostændringer, receptmedicin - men alternativer
til disse gængse behandlingsformer..

Hilsen Kat

Fra : Christina

Dato : 10-09-04 09:39

kat wrote:
> [...]
> Jeg tænker ikke på motion, kostændringer, receptmedicin - men
> alternativer til disse gængse behandlingsformer..

Jeg har læst at 4 svesker om dagen kan sænke det skadelige kolesterol - og
mine forældre tog det straks til sig, og er nu igang med 4 om dagen :) Jeg
mener jeg fandt det ved at søge på antioxidanter....udforsk evt. dette
område (antioxidanter, urter, planter, grøntsager, frugt) og se om der er
noget du kan bruge....

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-09-04 10:04

Christina wrote:

> Jeg har læst at 4 svesker om dagen kan sænke det skadelige kolesterol - og
> mine forældre tog det straks til sig, og er nu igang med 4 om dagen :)

Har det så hjulpet på kolesteroltallet?

Jeg synes forøvrigt, det er imponerende, som folk har lyst til at gamble
med helbreddet ved at undgå piller. For højt kolesteroltal er ikke noget
at spøge med, og der findes ganske udmærket og bivirkningsfri medicin,
der kan sænke det. Nyere forskning viser endda, at selv mennesker med
det, man hidtil har betegnet som et normalt kolesteroltal, vil have gavn
af kolesterolsænkende medicin.

Og gavn er altså ikke noget med bedre humør, men at man mindsker
risikoen for blodpropper og lignende. Hjerte- karsygdomme er ansvarlige
for en trediedel af alle dødsfald i Danmark. Man kan selvfølgelig også
være uheldig ikke at dø, men for eksempel i stedet ende som en grøntsag
efter en hjerneblodbrop.

Sukkersyge er heller ikke noget at spøge med, og også her findes der
bivirkningsfri medicin.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Christina

Dato : 10-09-04 10:12

Kim Ludvigsen wrote:

> Har det så hjulpet på kolesteroltallet?

Det ved vi ikke endnu, da det er ret nyt...men svesker er jo i sig selv ikke
skadelige, så det er forsøget værd...de tager i øvrigt almen medicin for
det, ved siden af...

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-09-04 10:28

Christina wrote:

> Det ved vi ikke endnu, da det er ret nyt...men svesker er jo i sig selv ikke
> skadelige, så det er forsøget værd...

Et lidt risikabelt forsøg for Kat. Ikke fordi svesker er skadelige, men
fordi manglen på rigtig medicin kan være yderst skadelig. Kat har netop
fortalt, at det er i stedet for rigtig medicin.

> de tager i øvrigt almen medicin for det, ved siden af...

Fornuftigt. Men det bliver selvfølgelig svært at se, om de så hjælper.
Har svesker for øvrigt ikke bivirkninger med hensyn til afføringen?

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Christina

Dato : 10-09-04 10:53

Kim Ludvigsen wrote:

> Et lidt risikabelt forsøg for Kat. Ikke fordi svesker er skadelige,
> men fordi manglen på rigtig medicin kan være yderst skadelig. Kat har
> netop fortalt, at det er i stedet for rigtig medicin.

Ja, derfor anbefalede jeg hende at søge på naturens hjælp, men det var ikke
ment som "tag du 4 svesker om dagen, så er den skid slået" :)

> Fornuftigt. Men det bliver selvfølgelig svært at se, om de så hjælper.

Nej, ikke nødvendigvis, for de har taget almen medicin i en længere periode,
så der burde kunne vise sig nye tal hvis det har en effekt ;)

> Har svesker for øvrigt ikke bivirkninger med hensyn til afføringen?

Haha..joooh....en god afføring ;)

Fra : niels

Dato : 10-09-04 15:46

> Nogen der har erfaringer med alternative behandlingsformer for at få
> blodsukker og kolesteroltal ned ?
> Jeg tænker ikke på motion, kostændringer, receptmedicin - men alternativer
> til disse gængse behandlingsformer..

Kære Kat
Det som er vigtigst ved sukkersyge er lavt kolesteroltal, lavt blodtryk og
herefter lavt blodsukker, når man tænker på prognosen.
Her skal kolesterolet og blodtrykket længere ned end det som er normalt for
personer som ikke har sukkersyge.
Motion er noget af det bedste til at forbedre kolesteroltallet, blodtrykket
samt blodsukkeret.
Der findes nogle naturmedicin bla. morbærblade som kan sænke blodsukkeret,
men med de doser som man normalt skal bruge er prisen ca. dobbelt så dyr som
almindelig diabetesmedicin.
Desuden ved vi ikke om langtidsvirkningerne er ligeså god, som den kendte
medicin, som er blevet afprøvet igennem årtier med meget gode resultater på
overlevelse og langtidseffekter, som blindhed, nyresvigt, blodpropper i
hjerne og hjerte samt åreforkalkning i benene.

Hilsen Niels

Fra : G.B.

Dato : 10-09-04 17:29

"niels" <nielsw@dadlnet.dk> skrev i meddelelsen

> Der findes nogle naturmedicin bla. morbærblade som kan sænke
> blodsukkeret, men med de doser som man normalt skal bruge er prisen
> ca. dobbelt så dyr som almindelig diabetesmedicin.

Man må for det første ikke begynde at lege med at behandle diabetes selv.
Det har man lægen til.

For det andet er der kun to offentliggjorte, videnskabelige forsøg om
morbærblad-ekstrakt's indvirkning på blodsukkeret, begge udført af de
samme forskere, og disse forsøg munder ikke ud i nogen endelige
konklusioner.

1: Petlevski R, Hadzija M, Slijepcevic M, Juretic D, Petrik J.
Glutathione S-transferases and malondialdehyde in the liver of NOD mice
on short-term treatment with plant mixture extract P-9801091.
Phytother Res. 2003 Apr;17(4):311-4.
2: Petlevski R, Hadzija M, Slijepcevic M, Juretic D.
Effect of 'antidiabetis' herbal preparation on serum glucose and
fructosamine in NOD mice.
J Ethnopharmacol. 2001 May;75(2-3):181-4.

Det er desværre typisk, at visse forretningsfolk, som ved meget mere om
markedsføring end om plantemedicin, tager den slags halv-kvædede viser
til sig, og markedsfører et eller andet virkningsløst hejs som Guds gave
til menneskeheden.

En helt anden ting er så, at morus nigra indeholder antioxydanter, men
det er ikke noget epokegørende.

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer