Problemer. Strømforsyning eller MOBO?
Fra : Aggeboe

Dato : 11-05-01 20:25

Hey.

Jeg sad og spillede CM3 en dag, gik ud for at tage telefonen og da jeg kom tilbage
var min pc slukket(?). Hmm mærkeligt, prøvede så power knappen og så sker der intet?

Har checket at alle ledninger osv. sad rigtigt og fast, men stadig intet...

Er det så MB'et eller evt. en sikring i strømforsyningen der er gået? Hvis
strømforsyning, hvordan checker jeg så om det er en sprunget sikring, da det jo
koster en bondegård at sende et kabinet tilbage til forhandleren?

Specs:
Duron700 på Soltek SL-75KAV ATX med SuberOrb
Apacer PC133 128 MB
Codegen kabinet

/Aggeboe
--
Remove XXX when replying

Fra : ZiCoN

Dato : 11-05-01 20:25

har lige prøvet det samme... det er sikringen

Fra : Iceman

Dato : 11-05-01 22:23

Prøv at tage ATX stikket ud af mobo og forbind den grønne ledning med en af
de sorte vha. en stump ledning. Derved kan du tænde for strømforsyningen
uden om mobo.
Tænder den = højst sandsynligt defekt mobo
Tænder den ikke = defekt strømforsyning (sikring eller brændt af)

Mvh Iceman

Aggeboe <XXXaggeboe@bigfoot.com> skrev i en