En masse TEDITS variable skal ændres...
Fra : Brian Ax

Dato : 09-09-04 20:45

Hej,

Jeg søger en smart måde at få en masse TEdit's fyldt ud med data fra en .ini
fil. Kan dette gøres nemmere end bare at skrive det linie for linie ?

Gøres således nu :

Edit1.Text := AllSequences[Number][1].ItemDescription;
Edit31.Text := AllSequences[Number][1].ItemSource;
AdvSpinEdit7.Value := AllSequences[Number][1].ItemTime;
Edit2.Text := AllSequences[Number][2].ItemDescription;
Edit32.Text := AllSequences[Number][2].ItemSource;
AdvSpinEdit8.Value := AllSequences[Number][2].ItemTime;

AllSequences er et array af string og integer variabler læst tidligere fra
en fil.
Bruger Delphi 5.

Jeg har set noget kode engang hvor man bruge "Sender" til noget fornuftigt
.... men .... ?

På forhånd tak!
VH
Brian

Fra : Christen Fihl

Dato : 09-09-04 21:20

Du kunne lade deres navne starte med XX efterfulgt af feltnavnet, hvor
feltnavnet er det samme som item'et fra ini filen.

For hver item (fx Fornavn) søger du så på formen efter en kontrol med
navnet XXForNavn, kikker på dens type, og hvis TEdit så bruger du dens
Text property.

--
Christen Fihl
http://HSPascal.Fihl.net/

Fra : Brian Ax

Dato : 09-09-04 21:29

Det lyder som en god ide, kunne du måske komme det nærmere med en lille
stump kode ?

VH
Brian

Fra : Christen Fihl

Dato : 09-09-04 22:32

Lidt fra noget kørende kode:

Procedure TForm1.ShowSomethingOnMyForm;

// Gennemsøg min form efter et navngivet felt, og udfyld med data
Procedure ShS(FldName,S: String);
var N: Integer;
begin
For N:=0 to ComponentCount-1 do
if CmpStr(Components[N].Name,FldName) then begin
if Components[N] is TLabel then
TLabel(Components[N]).Caption:=S
else if Components[N] is TEdit then
TEdit(Components[N]).Text:=S
else if Components[N] is TCheckBox then
TCheckBox(Components[N]).Checked:= S='1'
else if Components[N] is TComboBox then
ShowCB(TComboBox(Components[N]),S) // hjemmelavet!!
else
Debug('Unknown type: '+Components[N].Name);
EXIT;
end;
Debug('Fld not found:'+FldName);
end;

Procedure Sh(FldName,Col: String);
begin
if Col='' then Col:=Copy(FldName,3,99); // Glem første 2 tegn (her
"ed")
ShS(FldName,LoadDataFromIniFile(Col) );
end;

begin {ShowJob}
try
Sh('edTelefon','');
Sh('edAdrNavn1','');
Sh('edAdrNavn2','');
Sh('edAdr','Address'); // Alternativ navn fra Ini filen
Sh('edAdrHus','');
Sh('edAdrEtg','');
Sh('edAdrSup','');
Sh('edAdrPost','');