Hvor langt skal man ud??
Fra : Jens

Dato : 09-09-04 20:02

Hvis man køber en lille jolle med et par årer, hvor langt skal man så ud fra
kysten før man må kaste anker og drive trækjagt??

Fra : Morten Holst

Dato : 09-09-04 22:29

Jollen skal bare kunne flyde.

Morten Holst

Fra : Lykke

Dato : 10-09-04 06:29

Ja det kan du have ret i men der er også en afstand fra bebyggelser som jeg
mener er 300m
Ret mig venligst hvis jeg tager fejl.

Poul

Fra : Tobester

Dato : 10-09-04 08:19

Kig evt. i din jagtundervisningsbog.
500m til byzone
100m til sommerhuszone
flydende i andre zoner
vær opmærksom på reservater og EU-zoner mv.
kig på www.strandoghavjagt.dk og på www.sns.dk og på www.mim.dk
husk du først må have en motor i nærheden af båden (uanset om du bruger den
eller ej) efter 1. okt
God fornøjelse

Tobester

Fra : H.S.

Dato : 10-09-04 10:53

"Tobester" <ttbdk(FJERN)@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kig på www.strandoghavjagt.dk og på www.sns.dk og på www.mim.dk
> husk du først må have en motor i nærheden af båden (uanset om du bruger

Mener at huske der er noget med 'højeste daglige vande' - men kan ikke huske
i hvilken sammenhæng...

Fra : Lykke

Dato : 12-09-04 09:22

"Tobester" <ttbdk(FJERN)@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Kig evt. i din jagtundervisningsbog.

Tak for belæringen, men min bog er ca. 30 år for gammel. Derfor mit usikre
svar som jeg også gjorde opmærksom på..

vh
Poul

Fra : Olfot

Dato : 10-09-04 12:20

Ud til ænderne

Fra : Jens

Dato : 10-09-04 14:33

Jeg takker for svarene..
En ven og jeg snakkede om at starte på lidt trækjagt på vand. Vi har begge
mistet vores jagt på Sjælland (af økonomiske årsager), så vi leder efter et
alternativ.
Vi havde tænkt os at prøve lykken lidt syd for Køge, er der nogle der har
erfaringer med det område??
Jens

Fra : Arnold Hansen

Dato : 12-09-04 12:59

Hej Jens

Din båd "Skal være let" under havjagt.
Det betyder at der altid skal være vand under hele båden.

Der må ikke affyres skud tættere end 500 meter fra land, hvis det er ud for
bymessig bebyggelse.
Og 100 meter hvis det er ud for et sommerhusområde.
Ved åben strand skal båden blot være "Let".

Der må naturligvis ikke ske haglfald på land hvor det er til skade eller
gene.

ald

Fra : Olfot

Dato : 14-09-04 14:20

Og lige en ting til .. hvis du skal drive jagt i nærheden af frednings zoner
så er der de fleste steder makeret med et kryds ude i vandet hvor frednings
zonen går til, man skal ud på den anden side af dette kryds. Krydset står
typisk ude på ca 300 meter.
/jr