Can't find NTP time ?
Fra : Tom Bisgaard

Dato : 09-09-04 20:05

Hej

Jeg har købt en Northq router i ALDI den kører ok - har bare lige et
spørgsmål til "security log" under status. Den skriver

09/09/2004 21:03:59 Can't find NTP time
09/09/2004 21:03:26 Can't find NTP time
09/09/2004 21:02:54 Can't find NTP time
09/09/2004 21:02:21 Can't find NTP time
09/09/2004 21:01:49 Can't find NTP time

og sådan fortsætter den hver 1/2 minut - hvad betyder ?

Mvh

TBR

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 09-09-04 21:05

On 2004-09-09, Tom Bisgaard <tbr92@hotmail.com> wrote:

> og sådan fortsætter den hver 1/2 minut - hvad betyder ?

Mit gæt er, at den leder efter en NTP server (Network Time Protocol), som er
en slags frøken klokken for computere om du vil.

Den angivne server er enten nede, eller også er der ikke angivet nogen
server. Hvad siger konfigurationssiderne?

Thomas

Fra : Tom Bisgaard

Dato : 11-09-04 13:17

Under setp står TIME SERVER address til 0 - 0 - 0 - 0

Nogen der ved hvad man skal skrive ??

Mvh

Bisgaard

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-04 17:11

On Sat, 11 Sep 2004 14:17:29 +0200, "Tom Bisgaard" <tbr92@hotmail.com>
wrote:

>Nogen der ved hvad man skal skrive ??

Du kan finde timesrverer på:
http://www.ntp.org/

Din internetudbyder har sikker også en timeserver.

Med venlig hilsen
Jimmy Hansen

Fra : Ole Stigaard

Dato : 11-09-04 17:50

On Sat, 11 Sep 2004 14:17:29 +0200, Tom Bisgaard <tbr92@hotmail.com> wrote:

> Under setp står TIME SERVER address til 0 - 0 - 0 - 0
>

> Nogen der ved hvad man skal skrive ??

Du kan f.eks. bruge swisstime.ethz.ch, den svarer på 129.132.2.21

Mvh Ole S
--
My mailaccount is not read. Please use news'ad'stigaard'dot'net
Jeg læser ikke post til denne adresse. Brug istedet

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 11-09-04 19:55

On Sat, 11 Sep 2004 14:17:29 +0200, Tom Bisgaard wrote in
dk.edb.netvaerk <p1C0d.3181$0l7.1486@news.get2net.dk>:

>Under setp står TIME SERVER address til 0 - 0 - 0 - 0
>

>Nogen der ved hvad man skal skrive ??

Prøv 194.239.134.10 som er ntp.inet.tele.dk

--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : Tom Bisgaard

Dato : 12-09-04 10:40

Tk for hjælpen alle sammen - nu virker det