? Budapest ->DK
Fra : Steffen Skov

Dato : 09-09-04 17:38

Hvis man nu køber en Granada 31 i Budapest, hvordan får man den så hjem. Er
der mulighed for kanalsejlads, eller skal man hele vejen igennem Sortehavet
og Middelhavet og hvad derefter følger?
En vognmand med den transport koster vel en båd i sig selv?

Hilsen
Steffen

Slet "X" i mail

Fra : Martin S?rensen

Dato : 10-09-04 08:14

"Steffen Skov" <Xsskov@webspeed.dk> wrote in message news:<414086de$0$206$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> [...]
> og Middelhavet og hvad derefter følger?
> En vognmand med den transport koster vel en båd i sig selv?

Mig bekendt er der kanalforbindelse mellem Rhinen og Donau, prøv at
google. Ellers kunne man få vejtransport de par 100km.

Men hvordan i alverden ender en Granada 31 i Budapest? Det må være en
interessant historie.

/Martin

Fra : Steffen Skov

Dato : 15-09-04 00:47

"Martin S?rensen" <mas@maerskdata.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> google. Ellers kunne man få vejtransport de par 100km.
>
> Men hvordan i alverden ender en Granada 31 i Budapest? Det må være en

Dette er hvad jeg har fået af svar, og det kan undre mig hvordan pokker og
hvorfor den er endt i en Schweizisk sø. For hvem fanden gider sejle en
Granada 31 i en sø? Og Hvorfor er den endt hos en "dealer" i Ungarn?
Kan det have været en dansk sejler som har opgivet en tur gennem floder og
kanaler?
Har I gode råd hører jeg gerne.

CITAT FRA MAIL:
I bought this ship in November, 2000. I bought it in Hungary, from a dealer.
It was imported from the Boden See.
I do not know the previous owner or owners.

This ship was injured at the front, till the front cabin. It means that the
anchor cabin is new. At that same time we reconstructed the whole interior
and we painted the hull. These works were made in Hungary, Siofok harbour.
The engine was revised too. The rigg is the original SELDEN-Furlex rigg,
with the original sails, winches, etc. The electricity is totaly new, it was
renewed in 2000 too.

We made the osmosis protection in 2002 - according my knowledge it is needed
every 8-10 years to prevent the osmosis. We made the protection with
US.PAINT AWL normal protection system. It is an American system, totaly
compatible with International products.
As we checked the hull with electronic meters, there is no water in the GFK.
CITAT FRA MAIL SLUT.

Alt i alt en lidt underlig historie, men den kan sikkert ikke sælges til
lokale, så den kan sikkert bankes langt ned i pris, så det kan betale sig at
hente den.
Hvis nogen har prøvet eller hørt om noget så vovet som dette, hører jeg
gerne fra jer.
Nå men en billig weekend-flytur til Budapest kan da ikke skade helbredet.

Hilsen
Steffen

Fra : Thl

Dato : 15-09-04 14:07

"Steffen Skov" <Xsskov@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> "Martin S?rensen" <mas@maerskdata.dk> skrev i en meddelelse
> Er
> Sortehavet

søg på Rhein Donau Kanal, så er den der.
mvh
Thorbjørn

Fra : Steffen Skov

Dato : 15-09-04 18:22

"Thl" <Amagerfoto@c.dk> skrev i en meddelelse

> hjem.
> > > >
> søg på Rhein Donau Kanal, så er den der.
> mvh
> Thorbjørn

Takker meget
Hilsen