sletning af linux
Fra : \(-Peter-\)

Dato : 09-09-04 15:21

hejsa...

isntallerede den anden dag suse linux, og kører det sammen med winxp...

der er så en fin boot menu hvor linux er standardvalg... er der nogen smart
måde at ændre i denne menu (prioritet - og timeout)...

/Peter

Fra : Kristian Thy

Dato : 09-09-04 15:42

(-Peter-) uttered:
> der er så en fin boot menu hvor linux er standardvalg... er der nogen smart
> måde at ændre i denne menu (prioritet - og timeout)...

Kan du se/huske/lure om bootmenuen er 'grub' eller 'lilo'?

\\kristian
--
http://lpf.ai.mit.edu/Patents/knuth-to-pto.txt
http://home.att.net/~jbcole/humor/Microsoft_patents.htm

Fra : \(-Peter-\)

Dato : 09-09-04 15:48

hvad betyder det??

det er sådan et grafiks (GRØNT) interface..

/peter

Fra : Kristian Thy

Dato : 09-09-04 15:54

(-Peter-) uttered:
> hvad betyder det??

grub og lilo er de mest udbredte boot-"menuer" til linux. Løsningen på
dit problem afhænger af hvilken du har.

> det er sådan et grafiks (GRØNT) interface..

Hvad skrives der på skærmen hvis du loader linux, åbner en
kommandoprompt og skriver 'ls /boot/grub/' (uden '-erne)?

\\kristian

Fra : \(-Peter-\)

Dato : 13-09-04 08:26

øh, der kommer endnu sådan en fin grafisk løsning (stadig grøn) hvor der
står loading, der er en statuslinje, og man kan trykker f2 for at se
detaljer..

/peter

ps. undskyld mit langsomme svar (men går jo mest ud over mig selv)... :(

Fra : \(-Peter-\)

Dato : 14-09-04 10:16

Fandt ud af det vha. yast...

der var en knap der hedder boot-indstillinger under system...

/peter