hvad kalder man farven
Fra : karsten klaaby

Dato : 09-09-04 13:34

Hej Jeg har to katte en grå-sort med hvidt og en rød-creme..............hvad
kalder man egentlig dette i fagsprog. Jeg skal ikke bruge det til noget, men
er blevet nysgerrig, på denne hjemmeside ses et par billeder af dem (under
vores katte): http://www.123hjemmeside.dk/klaaby5/

MVH Pia, og kattene Børge og Eigil (den rød/cremerøde)

Fra : Pernille Scharff

Dato : 09-09-04 13:45

Hej Pia,

Børge er sortmakreltabby med hvid, og Eigil er rødmakreltabby - er mit
bedste bud

/Pernille
www.garion.dk

Fra : karsten klaaby

Dato : 09-09-04 13:55

"Pernille Scharff" <nospam2@brunholm-scharff.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Pia,
>
> Børge er sortmakreltabby med hvid, og Eigil er rødmakreltabby - er mit
> bedste bud
>
> /Pernille
> www.garion.dk

Ok så ved jeg da det.................nu kan jeg se du opdrætter MCO og
Norske skovkatte, Eigil er halv norsk skovkat og er nu 17 uger, han er
begyndt at få busket hale og er også lidt mere ulden i pelsen end f.eks
Børge, hvornår vil hans"pels" være færdig, først når han er helt udvokset
eller??
MVH Pia

Fra : Pernille Scharff

Dato : 09-09-04 14:08

Hej Pia,

> [...]
> begyndt at få busket hale og er også lidt mere ulden i pelsen end f.eks
> Børge, hvornår vil hans"pels" være færdig, først når han er helt udvokset

Tjah...hans pels er færdig, når den er færdig Det er ret individuelt fra
kat til kat. Jeg har en skovkat, som er fyldt 2, og hendes pels er
(forhåbentlig!) ikke færdig endnu. Så har jeg en MCO-dreng som har haft
færdig pels siden han var et halvt år gammel, og en MCO-pige der snart er 3½
og næsten er færdig med at lave voksenpels nu.

Specielt med de "halve" skovkatte m.m. kan det være svært at vurdere hvornår
de er færdige med at sætte pels, fordi det er pokkers svært at vide hvor
meget pels de egentlig får i sidste ende

/Pernille
www.garion.dk

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 09-09-04 13:57

Pernille Scharff wrote:
> Hej Pia,
>
> Børge er sortmakreltabby med hvid, og Eigil er rødmakreltabby - er mit
> bedste bud

jeg er enig ;)
--
Knus, Sabina
Jeg har en skøn somalihunkat der savner et nyt hjem.... send mig en

Fra : karsten klaaby

Dato : 09-09-04 14:13