Fangstrapport - Fladfisk Stigsnæs
Fra : Michael Christoffers~

Dato : 09-09-04 09:42

Var på en tur i min båd igår fra Stigsnæs Færgehavn.
Strømmen løb temmeligt stærkt så det var ikke rigtigt muligt at fiske torsk
på dybt vand, ihvertfald ikke mens jeg prøvede.
Derfor lagde jeg mig ind på 8 meter vand og agnede op med store røde
skalrejer - de bedste fra Netto :).
Første sted jeg prøvede, lige nord for Færgehavnen gav kun 4-5 småfisk efter
1 time, men så sejlede jeg sydover mod Kobæk Strand.
Fik på 3 timer 35 fortrinsvis skrubber men også flere rødspætter og kun en
enkelt eller 2 isinger.
Men hvad jeg synes var interessant var at de store skalrejer sorterer i
størrelsen på de fisk man fanger, idet de fleste var overordentlig velvoksne
eksemplarer. Havde 5-6 omkring kiloet.
Endvidere er der langt mindre tilbøjelighed til at kroge fiskene dybt med
skalrejer synes jeg, og her sammenligner jeg med sandorm.

Så det ser ud som om der er godt gang i fladspætterne i dette område.
Een ting som jeg dog bemærkede var at de generelt ikke var ved det samme
huld som de har i oktober på trods af at yngelsæsonen er overstået for længe
siden.

Knæk og Bræk.

mvh
Michael Christoffersen