Re: zippede filer uden zlib
Fra : Thomas Hygum

Dato : 09-09-04 09:30

Duer nok heller ikke!

Hvis jeg bruger PEAR's "tar.php" med dette script:

<?
require("Tar.php");
$tar = new Archive_Tar("data.tar",true);
$files = array("index.php");
$tar->create($files);
?>

så får jeg igen zlib meddelsen, som jeg jo godt vidste:
"The extension 'zlib' couldn't be found. Please make sure your version
of PHP was built with 'zlib' support."

Hvis jeg ikke sætter tar.php til at pakke filen, så vil den gerne
lave en tar-fil iøvrigt. Så findes der tar scripts, der ikke bruger
zlib til at pakke filen?
Eller er der helt andre forslag til løsning af mit problem?

Fra : Jimmy

Dato : 09-09-04 09:45

"Thomas Hygum" <hygum@tigerensrede.dk> wrote in message

[...]

Tar er på en UNIX-platform næsten altid installeret. Du bør kunne pakken
igennem shell-kommandoer.

mvh
Jimmy

Fra : Michael Foged

Dato : 09-09-04 09:55

On Thu, 09 Sep 2004 10:45:02 +0200, Jimmy wrote:

<snip>

> Tar er på en UNIX-platform næsten altid installeret. Du bør kunne
> pakken igennem shell-kommandoer.
>
> mvh
> Jimmy

Jamen tar komprimerer da ikke, men anvender et eller anden installeret zip
program til det (f.eks. gzip)

Michael Foged

Fra : Jimmy

Dato : 09-09-04 10:58

"Michael Foged" <spamme@mogif.de> wrote in message
> On Thu, 09 Sep 2004 10:45:02 +0200, Jimmy wrote:
>
> <snip>

> Jamen tar komprimerer da ikke

Er det en forudsætning for spørgeren?

Som jeg læser det ønsker han at pakke filer, så de let kan downloades.
Det er klart at en komprimering vil være et yderligere plus.

Mvh
Jimmy

Fra : thomas hygum

Dato : 09-09-04 16:25

det ER en forudsætningen for spørgeren (mig), at kunne pakke filer i
én fil, der desuden er komprimeret. Det er det, jeg mener med pakke.
Mit problem er, at mit domæne er på en windowsmaskine hos min udbyder,
som godt nok kan køre php, men ikke har zlib.

Fra : thomas hygum

Dato : 09-09-04 17:01

Fra : thomas hygum

Dato : 12-09-04 07:25

Er der andre forslag?

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 12-09-04 12:58

> Er der andre forslag?

Upload pkzip.exe og kør den via system()

/Esben

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 12-09-04 23:29

thomas hygum wrote:
> [...]
> Mit problem er, at mit domæne er på en windowsmaskine hos min udbyder,
> som godt nok kan køre php, men ikke har zlib.

Hvis du er på en windowsmaskine, kan du jo lige tjekke om du er i stand
til at dl()'e, i så fald uploader du jo bare selv php_zlib.dll (eller
hvad den nu hedder) og dl()'er den, og voila.

--
Mvh. Nezar Nielsen