Nye fald og Skøder - Pris?
Fra : Soren Fischer

Dato : 08-09-04 13:55

Hej NG

Vi er nogle stykker der går og kigger lidt på båd, og er derfor igang
med at danne os et overblik over div. udgifter i forbindelse med
istandsættelse af en brugt båd.

Vi kigger i øjeblikket på en lidt forsømt IF'er, og jeg vil derfor
høre om der er nogen der ved hvad det ca. koster at skifte skøder og
fald ud på en båd i den størrelse. (Evt. blot metermål på de
forskellige dele, så man kan regne sig frem til en pris)

Tak

Vh
Søren

Fra : AJ

Dato : 08-09-04 20:10

"Soren Fischer" <sfischer@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> fald ud på en båd i den størrelse. (Evt. blot metermål på de
> forskellige dele, så man kan regne sig frem til en pris)

Tag en tur i Tempo bådudstyr og tag tre kataloger.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 08-09-04 20:16

"Soren Fischer" <sfischer@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fald ud på en båd i den størrelse. (Evt. blot metermål på de
> forskellige dele, så man kan regne sig frem til en pris)

Det er forholdsvis nemt at regne ud. Hvis du går ind på www.udkig.dk og
vælger i bådbasen, så burde alle oplysninger være der. Så er det egentlig
bare at regne det ud selv.

Det er jo svært at give en specifik pris på den slags, fordi der er 120
forskellige priser og kvaliteter på skødetovværk....

Claus

--
GØR ET KUP! - GØR ET KUP! - GØR ET KUP!
NIMBUS 26 SÆLGES UHØRT BILLIGT!

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 08-09-04 22:40

> [...]
> fald ud på en båd i den størrelse. (Evt. blot metermål på de
> forskellige dele, så man kan regne sig frem til en pris)

Nu kender jeg ikke lige den bådtype, men vi skiftede i år alle reb på en 6
meter rig med storsejl og fok. Inkl et par blokke, et par vantskruer og et
bagstag løb det op i ca. 1500,-........

/Ole

Fra : Palle Klintrup

Dato : 09-09-04 09:02

Hej Søren.

Her har du noget om IF eren, Bla længden på skøder og fald.

http://www.yachtdatabase.com/yyshow.jsp?id=IF&pr=1314

Det er ca. 86.6 m 8 mm og 52,8 m 10 mm . Så kommer det selfølgelig an på
hvad du vil have og om det er splejset toværk/vire du vil have til fald.

Prøv at gå ind i Hjertmanns katelog i Sverig de har færdilavet splejset
fald http://www.hjertmans.se/

Så kan du regne en ca pris ud og se om du kan finde det samme pris i
danmark.

Mvh.

Palle Klintrup.

Fra : Palle Klintrup