Hjælp imod myg på fold
Fra : Berit Nielsen

Dato : 08-09-04 21:03

Jeg er lige flyttet og har fået mine heste hjem og gå.
De plejer ikke at være specielt følsomme over for myg og insekter.
Men de render begge for især myg på folden.
Og der sidder op til 100 på dem hver næsten konstant.
jeg har smurt dem med den creme fra Blue horse, de får hvidløg i foderet,
og de er blevet sprøjtet med Activa som man benytter til mennesker, samt ½
eddike og ½ vand.
Intet hjælper desværre, så jeg er ved at være desperat.

Har søgt efter noget som skulle hedde Chevalet, og være effektivt.. men kan
ikke finde ud af hvor jeg får det.

Håber nogle har et kanon godt råd..

Hilsen Berit Nielsen

Fra : Anet

Dato : 08-09-04 23:02

"Berit Nielsen" <wendy_shah@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> De plejer ikke at være specielt følsomme over for myg og insekter.
> Håber nogle har et kanon godt råd..

(klip)

Hej Berit

Jeg bruger Flusa Pour On med god virkning her. Min ene islænder er jo
desværre en eksemhest så hun er ekstra følsom over for myg. Men det ser ud
til at gå rimeligt når bare jeg kommer Flusaen på. Havde en snak med min
dyrlæge om det for en månedstid og hos langt de fleste hjælper det mod
myggene. Men trøst dig for det stilner af i løbet af 20 dage. Det siges at
myggeplage er værst i maj og september.

--
~ Hilsen
Annette ~>

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-09-04 08:01

"Berit Nielsen" <wendy_shah@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Intet hjælper desværre, så jeg er ved at være desperat.
>
> Har søgt efter noget som skulle hedde Chevalet, og være effektivt.. men

Vores dyrlæge gav os noget til at vaske forparten med, jeg kan prøve at
undersøge hvad det hedder.

Det var godt nok mod hestebremser, men mon ikke det virker.

--
mvh/rg. Christian
"Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop

Fra : Iben Holst

Dato : 10-09-04 05:54

Hej Berit.

Jeg har tidligere selv lavet min egen insektskrækker, som har haft en ret
god virkning. I år har jeg ikke haft tid til at lave det, men har i stedet
brugt "Phazer" fra Leovet (som kan holde selv mitter fra mine heste) og jeg
har aldrig før oplevet et købeprodukt virke SÅ godt og må indrømme at det er
bedre end det jeg selv har lavet gennem de sidste 4 år.

Iben