Bølger nedover skærm, men skærmen er ok??
Fra : Anders Frandsen

Dato : 11-05-01 18:40

Hej NH

Jeg har længe haft problemer med bølger nedover min skærm. De kommer
periodisk, og der kommer en meget svag pivetone fra kabinettet samtidigt.
Tonen er meget lav så derfor ikke til at sige hvorfra den helt præcis
kommer.
Jeg har tjekket både skærm, grafikkort og alt i kabinettet, undtagen
bundkort og strømforsyning. Kan det være en af disse to der er synderen?

På forhånd tak

Fra : Torben F@rum

Dato : 11-05-01 18:45

Anders Frandsen skrev i meddelelsen ...
> [...]
>Jeg har tjekket både skærm, grafikkort og alt i kabinettet, undtagen
>bundkort og strømforsyning. Kan det være en af disse to der er synderen?

Hvad med dine højttalere, står de tæt op af skærmen ??

Torben Farum

Fra : Anders Frandsen

Dato : 11-05-01 18:56

Overhovedet ikke...jeg sat mit stereoanlæg til og det står 3 m væk. Jeg har
kun en telefon, modem og lampe ved siden af. Det skulle ikke være det.

Fra : Ove Kristensen

Dato : 11-05-01 19:49

"Anders Frandsen" <alfa@inet.uni2.dk> skrev i en meddelelse
> Overhovedet ikke...jeg sat mit stereoanlæg til og det står 3 m væk. Jeg
har
> kun en telefon, modem og lampe ved siden af. Det skulle ikke være det.

Hej !
Det lyder mere som en elektolyt-kondensator der er gået
sig en tur.

Med venlig hilsen
OveK.

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 11-05-01 21:01

> [...]
> Overhovedet ikke...jeg sat mit stereoanlæg til og det står 3 m væk. Jeg
> har kun en telefon, modem og lampe ved siden af. Det skulle ikke være

-Har du en mobil-telefon til at ligge i nærheden af skærmen?
-Er din telefon en trådløs telefon, kan det være senderen der laver ballade?
(eller evt en isdn-telefon, med mulighed for tilslutning af trådløst
håndsæt)
Har du en anden computer i huset kunne du evt. prøve at smække skærmen til
denne, for at se om problemet fortsætter.
Hvis det gør, kan du jo udelukke den anden computer som støjsender.

(Og Anders, jeg beklager at jeg i første omgang fik sendt beskeden afsted
til din e-mail adresse!)

mvh
Peter

Fra : Anders Frandsen

Dato : 11-05-01 21:08

Jeg har nu prøvet at montere en ny strømforsyning med samme effekt som den
gamle (235W). Det ser indtil videre ud til at hjælpe, men jeg har også kun
kørt med det et kvarters tid. Ved opdateringsfrekvens på 60Hz der er der dog
enkelte bølger på skærmen, men ved 85 Hz indtil videre ingen problemer.

Fra : peet_dk

Dato : 12-05-01 15:34

jeg ved ikke noget til det med pive tonen, men mit kabintet kommer også med
sådan nogle ppiiiiiiiivvvvvvvvv... nogle gange.. Så jeg lytter..

Men det med "bølgen" havde jeg med min gamle skærm, når der andre skærme,
mobil'er + andre lign. ting. Det e r fordi den bilver forstyret. Jeg fandt
ingen løsning på det problem, men har det ikke med min nye. En af mine
venner havde samme problem, men der var ikke en s... som kunne irretere
skærmen. Men vi fant ud af at naboen havde en fryser lige på den anden side
af væggen.. Da han flyttede computern hen til an anden væg. var der ingen
problemer..