Skift kanal
Fra : Jan Pedersen

Dato : 08-09-04 17:41

Hejsa

Jeg har en Linksys WRT54G router.

Nogle dage bliver jeg af og til 'smidt' af nettet, hvorefter jeg igen kan
logge på efter 5 sekunder. Af den årsag, vil jeg gerne prøve at skifte
kanal, for at se om det vil afhjælpe problemet.

Jeg kan godt skifte kanal inde på routeren - jeg kan bare ikke se den fra
min bærbare pc efterfølgende - hvad gør jeg galt ???

På forhånd tak.
Jan

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 09-09-04 06:14

On Wed, 8 Sep 2004 18:41:16 +0200, "Jan Pedersen"
<baerbar@jan-pedersen.dk> wrote:

> Jeg kan godt skifte kanal inde på routeren - jeg kan bare ikke
> se den fra min bærbare pc efterfølgende - hvad gør jeg galt ???

Det er svært at sige. Et par muligheder er:
- Din bærbare er konfigureret fast til at bruge en bestemt kanal
- Du har valgt en kanal, som dit wireless NIC ikke understøtter
- Du har valgt en kanal, der (også) overlapper med noget andet

2,4 GHz-området giver tre ikke-overlappende kanaler, så typisk
bruger man 1, 6 og 11 eller 2, 7 og 12, hvis man sætter flere op.
Prøv at vælge en af dem.

-A
PS: Hvad er der galt med dk.edb.netvaerk.wireless?

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-09-04 08:25

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message

> PS: Hvad er der galt med dk.edb.netvaerk.wireless?

Der er rigtig meget galt. Hvis vi tager det vigtigste først: Gruppen
eksisterer ikke.

Måske du mente dk.netvaerk.traadloest?

--
-Jens B.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 09-09-04 10:16

On Thu, 9 Sep 2004 09:25:25 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> Måske du mente dk.netvaerk.traadloest?

Nej, jeg mente dk.edb.netvaerk.traadloest

-A

Fra : Jakob Hansen

Dato : 09-09-04 15:43

Hej Jan

Ikke for at være næsvis, men ....

> Jeg kan godt skifte kanal inde på routeren - jeg kan bare ikke se den fra
> min bærbare pc efterfølgende - hvad gør jeg galt ???

..... skifter du også kanal på den bærbare?

Jakob

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 09-09-04 17:15

On Thu, 9 Sep 2004 16:42:56 +0200, "Jakob Hansen"
<megwin@nejtaktilspam.mail.dk> wrote:

> Ikke for at være næsvis, men ....

> .... skifter du også kanal på den bærbare?

Er der nogen WLAN NICs, hvor det ikke default sker auto? Jeg har
ikke set nogen.

-A

Fra : Jakob Hansen

Dato : 09-09-04 18:16

> Er der nogen WLAN NICs, hvor det ikke default sker auto? Jeg har
> ikke set nogen.

Aner det ikke :)

Jakob