Bedste router til cybercity
Fra : F.Larsen

Dato : 08-09-04 20:57

Hej

Er der nogen af jer der har cybercity der kan fortælle mig hvilken router
der virker bedst på deres ADSL ?

1) Cisco 677 eller 2) Zyxel 650R ?

--
Flemming

Fra : Dorph

Dato : 08-09-04 22:07

> Er der nogen af jer der har cybercity der kan fortælle mig hvilken router
> der virker bedst på deres ADSL ?
>
> 1) Cisco 677 eller 2) Zyxel 650R ?

Jeg kan absolut ikke anbefale CC til nogen som helst før
de har fixer deres problem med den router de lever (zyxel 650r).
Den har et kæmpe problem med ad den tøver 1-3sek før den
reagerer når man er på nettet. Svar på dit spørgsmål må så være
cisco 677 selv om den er en kende outdated nu.Men tror nu slet
ikke man bliver tilbudt en sådan, standard er zyxel 650r med mindre
du vil slippe lidt mere og have den trådløse.

Så tror jeg vil være så fræk at udvide din tråd og spørge om nogle kan
anbefale en router til cc som man selv køber (ikke cisco/zyxel).

Fra : F.Larsen

Dato : 08-09-04 22:30

"Dorph" <b_xxxxxx@xxx.dk> wrote in message
> Jeg kan absolut ikke anbefale CC til nogen som helst før
> de har fixer deres problem med den router de lever (zyxel 650r).
> Den har et kæmpe problem med ad den tøver 1-3sek før den
> reagerer når man er på nettet.

Lyder ikke rart.

Er det når der oprettes nye (TCP) connection, der er delay ? og gælder det
alle firmware versioner for 650R ?

--
Flemming

Fra : Dorph

Dato : 09-09-04 17:51

"F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk> wrote in message
> [...]
>
> Lyder ikke rart.
>
> Er det når der oprettes nye (TCP) connection, der er delay ? og gælder det

Det er når man bruger browseren og går på en ny side/adresse, f.eks
hvis man sidder og surfer mellem sine favorites, eller kort og godt fra
man har tastet www-adressen ind og til den begynder og loade siden.
Det blev påpeget allerede da cc skiftede fra cisco 677/678 til denne
Zyxel 650r, og mon ikke jeg har ret i at der siden har været 3-4
firmware opdateringer uden det har hjulpet.
Tak Michael og BorreBoy tror sq jeg vil prøve sådan en
Linksys WAG54G - fætter.

Dorph

Fra : Michael Bruun

Dato : 09-09-04 07:19

"Dorph" <b_xxxxxx@xxx.dk> skrev i en meddelelse
> Så tror jeg vil være så fræk at udvide din tråd og spørge
> om nogle kan anbefale en router til cc som man selv
> køber (ikke cisco/zyxel).

Linksys WAG54G er en glimrende investering - og har indbygget 4-ports switch
samt wireless access point.

Michael

---
"Don't you wish there were a knob on the TV to turn up the intelligence?
There's one marked 'Brightness', but it doesn't work."
(Gallagher)

Fra : BorreBoy

Dato : 09-09-04 08:28

"Michael Bruun" <mibr@fjerndette.ebox.dk> skrev i en meddelelse

> "Dorph" <b_xxxxxx@xxx.dk> skrev i en meddelelse
>
> Linksys WAG54G er en glimrende investering - og har indbygget 4-ports
> switch
> samt wireless access point.

Den vil jeg også anbefale

--
Med venlig hilsen,
Thomas Borre.

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 09-09-04 20:49

BorreBoy wrote:
> "Michael Bruun" <mibr@fjerndette.ebox.dk> skrev i en meddelelse

> Den vil jeg også anbefale

Jeg tror I mener WRT54G - den anden er "kun" et access point - ikke en
router.

Jørn

Fra : Madsen

Dato : 09-09-04 23:12

Jørn Hundebøll wrote:

> Jeg tror I mener WRT54G - den anden er "kun" et access point - ikke en
> router.

Understøtter den pppoa som WAG54G gør ?
Kan ikke finde oplysningen.
ftp://ftp.linksys.com/datasheet/wrt54g_ds.pdf

--
Hilsen Madsen

Fra : Flemming Joensson

Dato : 09-09-04 23:28

"Madsen" <madsen58@hotmail.com> wrote in

> Understøtter den pppoa som WAG54G gør ?
> Kan ikke finde oplysningen.
> ftp://ftp.linksys.com/datasheet/wrt54g_ds.pdf

Det gør den ikke - her er et udklip fra manualen
"The Router supports four connection types: Automatic Configuration -
DHCP (obtain an IP automatically), Static IP, PPPoE, and PPTP. computer you
set up."

WAG54G er derimod et Wireless-G ADSL gateway og ikke bare et access point,
som Jørn kom til at skrive.

ADSL gatewayen har som Michael skrev 4 ports switch indbygget.

Mvh.
Flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : Brian k

Dato : 14-09-04 00:50

Hej

Jeg er forvirret

i snakker om

WAG54G

Og

WRT54G

Hvilken en skal man vælge hvis man har cybercity adsl?

hvad koster et USB netværkskort til en sådan fætter?

Fra : BorreBoy

Dato : 14-09-04 07:03

"Brian k" <brian@nospam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Og
>
> WRT54G
>
> Hvilken en skal man vælge hvis man har cybercity adsl?

Det kommer jo an på hvad du skal bruge den til, og jeg synes det er godt
beskrevet i de andre tråde!
Men igen:
WAG54G er en all-in-one løsning, som ikke kræver andet udstyr.
WRT54G kræver et adsl-modem, men har ellers switch, router, trådløs net.

Køb WAG, hvis du vil af med dit CC udstyr. Køb WRT, hvis du gerne vil
beholde dit gamle CC udstyr.

Fra : Brian k

Dato : 14-09-04 09:42

BorreBoy wrote:

> [...]
> net.
>
> Køb WAG, hvis du vil af med dit CC udstyr. Køb WRT, hvis du gerne vil

Hej

Takker meget for svaret...

brian

Fra : Brian k

Dato : 15-09-04 02:23

Hej igen

Kan den også sættes op så den ene bruger får 25% af båndbredten ? (af en 2mb
linje) og en anden får 40%

eller bare sådan at 4 brugere får 25% hver?

mvh
brian

Fra : Brian k

Dato : 15-09-04 02:26

Brian k wrote:
> Hej igen
>
> Kan den også sættes op så den ene bruger får 25% af båndbredten ? (af
> en 2mb linje) og en anden får 40%
>
> eller bare sådan at 4 brugere får 25% hver?

Og hvor lang er sendevidten sådan cirka?

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 15-09-04 16:32

Brian k wrote:
> [...]
> en 2mb linje) og en anden får 40%
>
> eller bare sådan at 4 brugere får 25% hver?

også? hvilken linksys router kan det?

Fra : Brian k

Dato : 15-09-04 20:56

Morten Fjendbo wrote:

> også? hvilken linksys router kan det?

Du læser mit også "forkert".

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 16-09-04 14:20

Brian k wrote:

> Du læser mit også "forkert".

"Kan den også sættes op så den ene bruger får 25% af båndbredten ? (af

Hvordan skal jeg ellers tolke det?

Fra : Brian k

Dato : 16-09-04 15:28

Morten Fjendbo wrote:

> Hvordan skal jeg ellers tolke det?

Iht at jeg tidligere stillede et spørgsmål om noget andet så også'et er iht
til det.

Iøvrigt fatter jeg slet ikke at du gider at forholde dig til en sådan
bagatel.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 09-09-04 23:22

Jørn Hundebøll <spamnews2@dblue.dk> wrote in

> Jeg tror I mener WRT54G - den anden er "kun" et access point - ikke en
> router.

WAG54G er en "Wireless-G ADSL Gateway" og ikke et access point (du tænker
nok på WAP54G som er et access point - jeg har selv et sådant .

WAG54G har indbygget 4 ports switch og så understøtter den både PPPoA
(Point-to-Point Protocol over ATM) og PPPoE (ethernet) hvor WRT54G kun har
PPPoE.

CC bruger ATM - du vil ikke kunne bruge en WRT54G, som kun har ethernet,
direkte på splitteren/stikket i væggen med CC-ADSL.

Mvh.
Flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 10-09-04 21:43

Flemming Joensson wrote:
> Jørn Hundebøll <spamnews2@dblue.dk> wrote in

> WAG54G er en "Wireless-G ADSL Gateway" og ikke et access point (du tænker
> nok på WAP54G som er et access point - jeg har selv et sådant .

Doh Fik engang en kammerat til at fejl-købe access pointet i stedet
for routeren - ville undgå andre lavede samme fejl.

Hvorfor vælger man gatewayen fremfor routeren - hvad kan gatewayen som
routeren ikke kan ?

Jørn

Fra : Flemming Joensson

Dato : 11-09-04 09:04

> Hvorfor vælger man gatewayen fremfor routeren - hvad kan gatewayen som
> routeren ikke kan ?

Hvis man har Cybercity ADSL så kan man slet ikke anvende routeren direkte
på sin forbindelse, fordi Cybercity bruger ATM snitflade i sit netværk.

Man kan godt bruge routeren, men bare ikke direkte på stikket i væggen
eller direkte på skillefiltret - det skyldes at routeren kun har ethernet
snitflade (PPPoE). Så hvis man har købt routeren er man nødt til at have en
router med ATM snitflade siddende som første enhed i kæden.

Forskellen er at WAG54G ud over ethernet snitfladen (PPPoE) også har ATM
snitflade (PPPoA).

Med WAG54G kan man skifte sin Cisco eller Zyxel router helt ud og kun have
WAG54G siddende som eneste enhed i "kæden" og så er der forbindelse.

Grunden til at mange undersøger den mulighed er at rigtig mange oplever 2-3
sekunders svartid på alle dns-opslag med Zyxel routeren på CC's
forbindelser. Det har været sådan i meget lang tid nu (adskillige måneder)
og CC har ikke kunnet fremmane en firmware opgradering til Zyxel 650 som
løser dette problem.
Derfor er mange interesserede i at købe deres egen router så de ikke har
dette problem mere. WAG54G er netop sådan en erstatningsmulighed og man får
samtidig 54Mbit trådløst i hjemmet - så det er et glimrende forslag at
indkøbe en sådan.

Mvh
Flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : René

Dato : 11-09-04 16:04

On Sat, 11 Sep 2004 08:03:30 +0000 (UTC), Flemming Joensson wrote:

>Med WAG54G kan man skifte sin Cisco eller Zyxel router helt ud og kun have
>WAG54G siddende som eneste enhed i "kæden" og så er der forbindelse.

Er det svært at sætte WAG54G op til CC's net? Overvejer også stærkt
dette køb. Er bare bange for jeg ikke kan finde ud af at sætte dyret
op.

Hilsen René

Fra : BorreBoy

Dato : 11-09-04 16:12

"René" <renems@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Er det svært at sætte WAG54G op til CC's net? Overvejer også stærkt
> dette køb. Er bare bange for jeg ikke kan finde ud af at sætte dyret
> op.

Det er utrolig nemt. Du indtaster bare Brugernavn og Password, samt sætter
den til PPPOA. Meget nemt.

Fra : René

Dato : 12-09-04 11:23

On Sat, 11 Sep 2004 17:11:54 +0200, BorreBoy wrote:

>Det er utrolig nemt. Du indtaster bare Brugernavn og Password, samt sætter
>den til PPPOA. Meget nemt.

Det lyder godt nok nemt. Man skal vel også lige skrive dns server ind
også vel. Men det gør ikke noget. Bare man har de info man skal
bruge... Takker for hjælpen keg bestille lige sådan en fyr. Har også
en bærebar så det bliver ganske fint

Hilsen René

Fra : BorreBoy

Dato : 12-09-04 11:57

> Det lyder godt nok nemt. Man skal vel også lige skrive dns server ind
> også vel.

Det har jeg ikke gjort...

Fra : René

Dato : 12-09-04 15:23

On Sun, 12 Sep 2004 12:56:56 +0200, BorreBoy wrote:

>"René" <renems@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

>Det har jeg ikke gjort...

ok takker

Hilsen René

Fra : JL

Dato : 12-09-04 19:03

> Det er utrolig nemt. Du indtaster bare Brugernavn og Password, samt sætter
> den til PPPOA. Meget nemt.

Har WAG54 en filter funktion i stil med Cisco 677 så man f.eks. kun kan
tilgå sin server udefra (med terminal server) fra en bestemt ip adresse?
/JL

Fra : BorreBoy

Dato : 12-09-04 19:10

"JL" <drlorenzo@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Har WAG54 en filter funktion i stil med Cisco 677 så man f.eks. kun kan
> tilgå sin server udefra (med terminal server) fra en bestemt ip adresse?
> /JL

Aner det ikke. Hent manualen her:
http://www.linksys.com/international/product.asp?coid=25&ipid=371

Fra : Hans

Dato : 10-09-04 23:47

Flemming Joensson wrote:
> Jørn Hundebøll <spamnews2@dblue.dk> wrote in

> WAG54G er en "Wireless-G ADSL Gateway" og ikke et access point (du
> tænker nok på WAP54G som er et access point - jeg har selv et sådant
> .

WAG54G *har* et indbygget accespoint:

"Connect your computers to the Gateway via the built-in 4-port 10/100
Ethernet Switch to jump start your home network. You can share files,
printers, hard drive space and other resources, or play head-to-head PC
games. Attach four PCs directly, or connect more hubs and switches to create
as big a network as you need. The built-in Wireless-G (802.11g) Access Point
allows up to 32 wireless devices to connect to your network at a blazing
54Mbps, without running cables through the house. It's also compatible with
Wireless-B (802.11b) devices, at 11Mbps. The Gateway's Router function ties
it all together and lets your whole network share that high-speed Internet
connection."

Det ville ikke være særligt logisk hvis den ikke kunne benyttes som sømløst
accesspoint sammen med gateway'en.

Hans

Fra : Flemming Joensson

Dato : 11-09-04 08:54

"Hans" <email@kvik.org.invalid> wrote in news:2qep7iFuugrqU1@uni-berlin.de:

> WAG54G *har* et indbygget accespoint:

Det er jeg godt klar over, men produktbetegnelse for WAG54G er Wireless-G
ADSL Gateway og for WAP54G er det Access point.

Den eneste forskel på de to er at gatewayen har en 4 ports switch og at den
har PPPoA samt PPPoE. Accesspointet har kun PPPoE og kan derfor ikke
tilsluttes CC's stik i væggen som anvender ATM.

>Det ville ikke være særligt logisk hvis den ikke kunne benyttes som
> sømløst accesspoint sammen med gateway'en.

Det skrev jeg da heller ikke at den ikke kunne, men nu jeg læser det kan
jeg godt se at man kunne misforstå min kommentar. Grunden til at jeg skrev
at WAG54G ikke er et access point var at Jørn skrev at det *kun* var et
access point.

Det produkt som Jørn tænker på hedder WAP54G - som netop kun er et access
point - det har ingen switch og det har ingen PPPoA. ADSL gatewayen har
ligesom alle wireless routere, og gateways selvfølgelig et access point
indbygget. Det der er forskellen på betegnelserne er de muligheder man har
med produktet. De kan alle bruges som Access points, Gatewayen kan så nogle
ekstra ting og Routeren kan nogle ekstra ting.

Mvh.
Flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-09-04 15:46

"Flemming Joensson" <flemming@joensson.invalid> wrote in message

> [...]
> har PPPoA samt PPPoE. Accesspointet har kun PPPoE og kan derfor ikke
> tilsluttes CC's stik i væggen som anvender ATM.

Ved du om dette WAG kan firmware opgraderes med noget 3 parts firmware fx
fra Sveasoft ligesom WRT´eren? eller er der allerede en masse med QoS osv i
WAG´en?

Fra : BorreBoy

Dato : 11-09-04 16:14

> [...]
> fra Sveasoft ligesom WRT´eren? eller er der allerede en masse med QoS osv

Der er ikke QoS i den. Jeg har skrevet til Linksys, og de vil lave det, hvis
det bliver efterspurgt tilstrækkeligt...

Fra : Michael Bruun

Dato : 10-09-04 07:50

"Jørn Hundebøll" <spamnews2@dblue.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg tror I mener WRT54G - den anden er "kun" et access
> point - ikke en router.

Så er det sgu' ret imponerende, at den nu i et par uger har kunnet trække
min ADSL-opkobling. Vil det sige, at jeg kan opsige mit abonnement hos
CyberCity?

Michael

---

Fra : Svend

Dato : 14-09-04 16:14

On Thu, 9 Sep 2004 08:19:06 +0200, "Michael Bruun"
<mibr@fjerndette.ebox.dk> wrote:

>Linksys WAG54G er en glimrende investering - og har indbygget 4-ports switch
>samt wireless access point.

Er der nogen der ved om den også vil fungere som Adsl modem på
Webspeed opkobling hos TDC kabel TV. ?

Jeg jeg kunne godt tænke mig at købe en kvalitets router til at
erstatte min bambus trendnet skod router og hvis jeg kunne få en
som kan klare både router/switch/trådløs funktioner og samtidig
opkoblingen til Webspeed ville det bare være super.

Fra : BorreBoy

Dato : 14-09-04 16:17

"Svend" <nobody@noone.com> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der ved om den også vil fungere som Adsl modem på
> Webspeed opkobling hos TDC kabel TV. ?

ADSL modem på Webspeed. Den lader vi lige stå........

Nej, du kan ikke bruge den. Du skal ha' et cable-modem.

Fra : Svend

Dato : 14-09-04 16:28

On Tue, 14 Sep 2004 17:17:28 +0200, "BorreBoy" <borreYYY@lucasfilm.dk>
wrote:

>ADSL modem på Webspeed. Den lader vi lige stå........

Man skal jo spørge om det man ikke ved.

>Nej, du kan ikke bruge den. Du skal ha' et cable-modem.

Oki, findes der en "dims" der kan klare router/switch/trådløs
funktioner og samtidig fungere som cable-modem på en webspeed
forbindelse. .-)

Fra : BorreBoy

Dato : 14-09-04 17:22

> Man skal jo spørge om det man ikke ved.

> Oki, findes der en "dims" der kan klare router/switch/trådløs
> funktioner og samtidig fungere som cable-modem på en webspeed
> forbindelse. .-)

Det gør der sikkert. Hvis det skal være Linksys, synes jeg du skal checke
deres hjemmeside - evt. skriv til dem. De er ret hurtige og flinke. Det var
sådan jeg fandt frem til WAG54G'eren.

Fra : Ole Jensen

Dato : 14-09-04 07:30

On Wed, 8 Sep 2004 21:57:12 +0200, "F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk>
wrote:

Denne Linksys BEFDSR41W se ud til også at kunne bruges hos cc.

Mvh.
Ole jensen