Polimerkabler???
Fra : Filip

Dato : 07-09-04 12:44

Er ved at skrive et projekt om katodisk beskyttelse, og fandt i en rapport
fra vejdirektoratet http://www.vejdirektoratet.dk/pdf/rapport_267/rap267.pdf
side 9 denne sætning:

Polimerkabler med central kobberleder

Det er en anode man kan bruge til at beskytte armeringen i betonpiller. Men
jeg kan ikke finde nogen ordforklaring på det. Er der nogen der kan forklare
det???

Filip

Aarhus Maskinmesterskole

Fra : Jakob M

Dato : 07-09-04 13:58

> Polimerkabler med central kobberleder

> Det er en anode man kan bruge til at beskytte armeringen i
> betonpiller. Men jeg kan ikke finde nogen ordforklaring på det. Er
> der nogen der kan forklare det???

Det står da ellers tydeligt på side 33, afsnit 7.3.1. Mht. polymer er der
noget her :
http://en.wikipedia.org/wiki/Polymer

Mvh
Jakob

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 07-09-04 22:09

Jakob M wrote:

> Det står da ellers tydeligt på side 33, afsnit 7.3.1. Mht. polymer er der
> noget her :
> http://en.wikipedia.org/wiki/Polymer

Jeg anede ikke at protein er en polymer af amino-syrer. Jeg troede kun
at plast var polymerer...

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Jakob M

Dato : 09-09-04 09:33

> Jeg anede ikke at protein er en polymer af amino-syrer. Jeg troede kun
> at plast var polymerer...

Man lærer noget nyt hele tiden

Mvh
Jakob

Fra : Jacob Ask

Dato : 09-09-04 10:01

Lidt interessant om andre polymerprojekter kan findes her:
http://www.risoe.dk/pol/ResAct/resact.htm

Fra : Carsten Svaneborg

Dato : 08-09-04 23:36

Martin Jørgensen wrote:
> Jeg anede ikke at protein er en polymer af amino-syrer.

Både DNA og proteiner er heteropolymere, fordi de består
af sekvenser af forskellige monomere. Hvis de kommer i
grupper f.eks. ABA er det en block-copolymer.

At der så er tale om vidt forskellige bindinger (peptid,
covalent whatever..) er så underordnet.

--
Mvh. Carsten Svaneborg
http://www.softwarepatenter.dk