SIP-telefoni
Fra : Torben Jørgensen

Dato : 07-09-04 21:43

Hej

Jeg er ny indenfor dette område, så er der nogen der kan svare på følgende:
Jeg har en CISCO CVA122 router, med en switch koblet bagpå. Jeg har off
ip.adresse og en hastighed >1mbit

Hvad skal jeg bruge for at få SIP telefoni herhjemme? Jeg har i forvejen
alm. fastnet abn. hos telia.

Sig ikke " kig på musimi" - det har jeg gjort uden at have fundet et svar.

mvh

Torben

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 08-09-04 14:07

On Tue, 7 Sep 2004 22:42:52 +0200, "Torben Jørgensen"
<torben@FJERNDETTEka-net.dk> wrote:

>Hvad skal jeg bruge for at få SIP telefoni herhjemme? Jeg har i forvejen
>alm. fastnet abn. hos telia.

http://www.estation.dk/product.asp?product=51

http://www.estation.dk/product.asp?product=117

Fundet via musimi.dk

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : Torben Jørgensen

Dato : 08-09-04 18:37

Hej

Det hjælper mig jo ikke ret meget videre - jeg har en router i forvejen så
hvad skal jeg udover det bruge? Jeghar som skrevet en CISCO CVA122 router,
hvor der er tilslutter en switch og i den anden port en telefon.( som
bruges til intern telefoni i antenneforeningen)

-Torben

Fra : Thomas

Dato : 08-09-04 19:39

> [...]

> CISCO CVA122 router, hvor der er tilslutter en switch og i den anden
> port en telefon.( som bruges til intern telefoni i antenneforeningen)

Det kommer an på hvad dit budget er. - Du kan købe f.eks. købe en SPA-
2000 fra estation.dk og så koble din normale telefon til den (som du så
kobler på dit netværk). Og så kan du købe din "taletid" hos musimi.dk
eller telefin.dk eller hvad du nu har lyst til.
Alternativt kan du også købe en IP-telefon fra estation.dk - det er
generelt bare dyrere end en adaptor (SPA'en).

--
/Thomas

Fra : Soren (News)

Dato : 12-09-04 10:58

"Torben Jørgensen" <torben@FJERNDETTEka-net.dk> writes:

> [...]
> hvor der er tilslutter en switch og i den anden port en telefon.( som
> bruges til intern telefoni i antenneforeningen)

Du skal bruge enten en IP-telefoni-adapter (en "boks" hvor du tilslutter
internet forbindelse - f.eks. i CVAens switch - og en normal telefon) eller en
IP-telefon (en normal telefon, men som bruger Internet istedet for PSTN).

En adapter kan vaere SPA-2000 eller Handytone 286, en IP-telefon kan vaere
Budgetone 101 eller SIP-150T - du kan selv surfe lidt rundt paa estation.dk og
finde disse produkter.

Den CVA boks du snakker om er der (svjv) ikke nogen udbydere som understoetter
selvom den kan noget IP-telefoni (kan give den lidt laengere tekniske forklaring
paa email hvis ikke nogen udbydere siger at de godt kan .

Mvh,

--
___
Soren Davidsen / o\