Tilslutter mig snakken om IP-telefoni.
Fra : Christopher Tracy

Dato : 06-09-04 21:09

Hey

Sidder og lurer lidt rundt på nettet, for at "lære" lidt om IP-telefoni, og
er faldet over Telsome, de er jo meget billige abonnementet: 20 kr om
måneden og minutpris på 10 til 15 øre og 0 øre mellem Telsome abb.

Men så står der også:
"Drop din fastnet-telefon
Telsome er jo som fastnet - bare billigere. Så flere Telsome-kunder har
allerede gjort det: Droppet fastnet-abonnementet."
Ja det er jo meget smart de skriver det, men så vidt jeg er informeret er
det da ikke muligt at opsige sit fastnet telefona abb. og så samtidig
beholde sit ADSL hos f.eks. Tele2ADSL som jeg har. ?

--
/C.T.

May U live 2 C the dawn.

Fra : Jan Holm

Dato : 06-09-04 22:36

Christopher Tracy wrote:
> [...]
> informeret er det da ikke muligt at opsige sit fastnet telefona abb.
> og så samtidig beholde sit ADSL hos f.eks. Tele2ADSL som jeg har. ?

Sidder og roder med det samme problem, ringede til tdc idag og de kan kun
levere
adsl hvis der er et fastnet abonoment, ikke nødvendigvis hos dem selv. Har
lige skrevet
til CC om de kan levere adsl uden at der er fastnet nummer....men fandt
svaret på telsome's
side....

--------
Det er desværre korrekt, at TDC kræver, at man beholder et
fastnet-abonnement.
Der bliver dog arbejdet politisk på at får det krav ophævet. Men langt de
fleste steder i
landet kan Cybercity eller Tiscali levere ADSL, uden at du behøver have et
fastnet-abonnement
også. Ring til dem og spørg, om de kan levere på din adresse.
--------

Det er vel et spørgsmål om tid før TDC også bliver nød til at levere adsl
uden fastnet abn.
Jeg har været super glad for TDC's adsl, men jeg vil ikke tøve ret længe med
at skifte til
CC for at overgå 100% til ip telefoni.

Mvh
Jan Holm

Fra : ro65dk

Dato : 07-09-04 00:30

"Christopher Tracy" <goldartist@væk_med_dette_yahoo.com> skrev i en
meddelelse news:1t3%c.3588$re6.2222@news.get2net.dk...
> er faldet over Telsome, de er jo meget billige abonnementet: 20 kr om
> måneden og minutpris på 10 til 15 øre og 0 øre mellem Telsome abb.

De er stadig dyrere end andre tilbydere af IP-telefoni, både minuttakster og
abonnement.

Fra : Christopher Tracy

Dato : 07-09-04 10:17

Hey

ro65dk wrote:
> [...]
> meddelelse news:1t3%c.3588$re6.2222@news.get2net.dk...
>
> De er stadig dyrere end andre tilbydere af IP-telefoni, både

Det er de måske, men det der fraholder én fra at vælge det er jo, at man
ikke kan ha' ADSL uden at ha' sit fastnet telefon abb. ved siden af, og så
ryger fidusen jo helt.

--
/C.T.

May U live 2 C the dawn.

Fra : Morten Davidsen

Dato : 07-09-04 13:06

"Christopher Tracy" <goldartist@væk_med_dette_yahoo.com> skrev i en
meddelelse news:u0f%c.714$ri1.380@news.get2net.dk...
<KLIP>
> Det er de måske, men det der fraholder én fra at vælge det er jo, at man
> ikke kan ha' ADSL uden at ha' sit fastnet telefon abb. ved siden af, og så
> ryger fidusen jo helt.
Læs venligst lige tråden om "TDC - IP Telefoni" ...

Så får du en lidt anden opfattelse

/MD

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 07-09-04 21:31

> Læs venligst lige tråden om "TDC - IP Telefoni" ...
>
> Så får du en lidt anden opfattelse

Øhh... ikke mig...

Der er givetvis nogle (heldige svin der kan undgå fastnetlinien, men ikke os
der bor lidt udenfor alting :(

Men har du et alternativ når der ingen antenneforening/kabel-TV forefindes, og
når både såvel Cybercity & Tiscali (og for såvel også Tele2 og TDC) kun sælger
den samme udbyders (TDC) tjeneste under hvert deres navn da det kun er TDC der
har udstyr på centralen? For så hører jeg da gerne om det :)

Centralen hedder Arden og er beliggende i post nr. 9510

Sonofon har jeg ikke snakket med da de "officielt" kun leverer til erhverv, og i
øvrigt er alt for dyre (~450 kr./mnd. for billigste løsning)

--
Michael

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 08-09-04 17:55

> Men har du et alternativ

Jeg synes der blev lidt stille? :)
Har i øvrigt også spurgt hos TeleJylland og regner med at ringe til mira når de
åbner i morgen... men har dog ikke de store forhåbninger, når de "store" ikke kan
levere kan de små nok næppe heller....

--
Michael

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-09-04 21:07

In article <u0f%c.714$ri1.380@news.get2net.dk>, Christopher Tracy wrote:
> [...]
> ikke kan ha' ADSL uden at ha' sit fastnet telefon abb. ved siden af, og så

Da jeg fik ADSL for 4 år siden eller mere, da skulle jeg ikke
have en telefonforbindelse, og havde heller ingen (men 3 kobberpar
ind i lejligheden). Så det er længe siden at jeg opgav 86124680.

Nu har jeg CC ADSL, med en Sofanet som backup, og en Sipura 2000
boks med 2 telefoner sat i. Så jeg kan altid flytte min boks den
dag hvert andet år min ADSL er nede.