øm knude i armhulen
Fra : Christina

Dato : 07-09-04 12:37

hej alle,

Jeg har en fået en lille knude under den ene armhule, som er ret øm, og mit
spørgsmål går på, om de knuder man får, når der er noget galt (kræft) er
ømme? Jeg tænker at det ligeså godt kan være en hårsæk under huden, der er
gået betændelse i, ved barbering...jeg har haft det før, efter barbering så
vidt jeg husker, men jeg synes ikke det har været SÅ ømt som det er lige
nu....

Fra : Hekto

Dato : 07-09-04 12:56

In article <413d9dcb$0$203$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, "Christina"
<Christin(remove)@os.dk> says...
> [...]
> vidt jeg husker, men jeg synes ikke det har været SÅ ømt som det er lige

Det kan være en øm lymfekirtel, en hårsæk eller en talgkirtel.
Overfølsomhed over for deo?

Vent et par dage, så er den væk igen. Er den ikke ... så til lægen.
--
/Hekto

Fra : Christina

Dato : 07-09-04 13:01

Hekto wrote:
> [...]
> Overfølsomhed over for deo?
>
> Vent et par dage, så er den væk igen. Er den ikke ... så til lægen.

Okaj

Fra : Nana Sørensen

Dato : 07-09-04 23:52

"Christina" <Christin(remove)@os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gået betændelse i, ved barbering...jeg har haft det før, efter barbering

> vidt jeg husker, men jeg synes ikke det har været SÅ ømt som det er lige

Hejsa...

Jeg fik også engang en knude i armhulen. Den gjorde så ondt, og var MEGET
øm. Jeg tænkte straks på kræft, og var helt ude i tabt hår og kemo. Og sagde
nærmest farvel til alle. Efter en måned smuttede jeg til lægen med noget
andet. Hun kiggede på den og sagde: Tja, det er en betændt hårsæk. To dage
efter var den væk. Fik begyndelsen på en, som hurtigt forsvandt igen efter
et par dage. Hmm, så kan man lære hvad paranoia gør ved en. LOL
De gange hvor det har været lymfekirtler der har været hævet hos mig, har de
ikke været ømme. Overhovedet.

Undgå deo lige efter barbering. Og brug en frisk skraber. Siden jeg avr mere
påpasselig, har der ikke været noget.

Mvh. Nana

Fra : Christina

Dato : 08-09-04 10:57

Nana Sørensen wrote:
> [...]
>
> Undgå deo lige efter barbering. Og brug en frisk skraber. Siden jeg
> avr mere påpasselig, har der ikke været noget.

Hej nana,

Ok - jeg brugte en hel frisk skraber, men nu hvor jeg tænker efter så
barberede jeg mig efter jeg havde taget deo på...måske det gjorde
udfaldet...men ja, paranoia er en meget grim ting, jeg tænker også straks
"kræft" selvom jeg prøver at lade være *g*

Den er vokset en del siden jeg skrev, og nu er jeg ikke længere i tvivl om
at det er betændelse det handler om, så det er bare at være tålmodig Men
nogen gode råd til det?

Fra : Nana Sørensen

Dato : 08-09-04 13:36

> [...]
>
> Den er vokset en del siden jeg skrev, og nu er jeg ikke længere i tvivl om
> at det er betændelse det handler om, så det er bare at være tålmodig

Hmm....Hvis det er betændelse/en byld, så kan du gøre det at du prøver at
"modne" den, så den hurtigere går væk. Virker faktisk også på bumser af den
lede type. Du ved dem som sidder tre cm under huden og bare er ømme og røde
som bare fanden.

Du tager et shotglas, fylder det med VARMT sæbevand (så varmt som du kan
holde ud) Og holder det på bumsebylden. Efter tre min, skifter du vandet, så
det er VARMT igen. Det gør du et par gange. Faktisk lindrer det varme vand,
underligt nok. Dette skulle gerne få den til at enten briste, eller gå i sig
selv igen.
Sæben du bruger skal enten være alm fast håndsæbe, eller endnu bedre, den
flydendre Provon fra apoteket. Den tager alt, men lugter af operation.

Det virker på bumser, infektioner som bumser, betændte piercinger osv. Så
det skulle gerne virke på din også. Sommetider bliver den ømme dims aldrig
til noget rigtigt, men går i sig selv igen efter at have plaget en i nogle
uger.

Mvh. Nana (det omvandrende husråd.)

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 08-09-04 13:46

Nana Sørensen wrote:
> [...]
> lindrer det varme vand, underligt nok. Dette skulle gerne få den til
> at enten briste, eller gå i sig selv igen.

nej det er faktisk slet ikke så underligt som man skulle tro*G*
det varme får kroppens immunforsvar til at reagere... og når man holder det
så lokalt som du beskriver, så farer alle de (jeg mener det er) hvide
blodlegmer til og skynder sig at rydde op i området, dvs arbejder på at få
betændelsen fjernet fra kroppen ;) så vidt jeg ved frigives der samtidig
endorfiner, som er kroppens naturlige måde at smertenbehandle på ;)

> Sæben du bruger skal enten være alm fast håndsæbe, eller endnu bedre,
> den flydendre Provon fra apoteket. Den tager alt, men lugter af
> operation.

hibiscrub virker også, og den er faktisk ikke slem i lugten ;) ellers en
anden antibakteriel sæbe som læger bruger inden operationer og sådan ;)
vi fik metoden anbefalet fra vores læge da min søn en periode led MEGET af
bylder..... af den grumme slags som man ikke bare kan prikke hul på....

--
Knus, Sabina
Jeg har en skøn somalihunkat der savner et nyt hjem.... send mig en

Fra : Christina

Dato : 08-09-04 14:18

Sabina Hertzum wrote:

> [...]
> vi fik metoden anbefalet fra vores læge da min søn en periode led
> MEGET af bylder..... af den grumme slags som man ikke bare kan prikke

Tusind tak til jer begge for både oplysning og råd - det vil jeg bestemt
prøve

Fra : G.B.

Dato : 08-09-04 16:07

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i meddelelsen

> hibiscrub virker også, og den er faktisk ikke slem i lugten ;)

Hibiscrub er hammer-god, og ca. lige så dyr - desværre.

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 08-09-04 16:17

G.B. wrote:
> "Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i meddelelsen

> Hibiscrub er hammer-god, og ca. lige så dyr - desværre.

ja desværre.... tilgængæld holder den lææææææænge*G*
vi har haft vores i næsten 2 år, og der er stadig noget tilbage, trods
jævnlig brug ;)

Fra : Christina

Dato : 08-09-04 19:29

Sabina Hertzum wrote:

> ja desværre.... tilgængæld holder den lææææææænge*G*
> vi har haft vores i næsten 2 år, og der er stadig noget tilbage, trods
> jævnlig brug ;)¨'

Hvad er prisen da? *bævrende mund*

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 08-09-04 19:38

Christina wrote:

> Hvad er prisen da? *bævrende mund*

arrrrgh*G* kan jeg da ike huske ;)

men mener det var på den anden side af 100 kr... kunne desværre ikke finde
et link til dig med en pris :(

Fra : Christina

Dato : 08-09-04 20:06

Sabina Hertzum wrote:

> arrrrgh*G* kan jeg da ike huske ;)
>
> men mener det var på den anden side af 100 kr... kunne desværre ikke
> finde et link til dig med en pris :(

*lol* 'den anden side af 100 kr.'.......det kan jo være meget *g*

Fra : G.B.

Dato : 08-09-04 20:50

"Christina" <Christin(remove)@os.dk> skrev i meddelelsen news:413f5875$0
$270$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> *lol* 'den anden side af 100 kr.'.......det kan jo være meget *g*

Så må du jo ned at spørge på det lokale apotek...

Jeg har lige søgt på Google uden at kunne finde prisen.

Fra : Christina

Dato : 08-09-04 22:17

G.B. wrote:
> "Christina" <Christin(remove)@os.dk> skrev i meddelelsen
> news:413f5875$0 $270$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Så må du jo ned at spørge på det lokale apotek...
>
> Jeg har lige søgt på Google uden at kunne finde prisen.

Tak for indsatsen Det er nok ikke helt uoverkommeligt, især ikke når den
varer så længe....

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-09-04 22:23

"G.B." wrote:

> "Christina" <Christin(remove)@os.dk> skrev i meddelelsen news:413f5875$0
> $270$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Så må du jo ned at spørge på det lokale apotek...
>
> Jeg har lige søgt på Google uden at kunne finde prisen.

Det plejer at betyde, at den er dyr.

Jeg har set nogen engelske sites 500ml flaske til £3.99 plus moms

http://www.medisave.co.uk/product_info.php/products_id/296

Sitet fortæller ikke noget om, at man skal købe hele colli eller noget i
den stil, men mon ikke man skal det siden det er et site som henvender
sig til storforbrugere.

mvh

Carsten

Fra : Christina

Dato : 09-09-04 22:41

Carsten Riis wrote:

> [...]
>
> Sitet fortæller ikke noget om, at man skal købe hele colli eller
> noget i den stil, men mon ikke man skal det siden det er et site som

Ok, SÅ stor er den heller ikke *g*

Fra : Nana Sørensen

Dato : 08-09-04 21:46

> Hvad er prisen da? *bævrende mund*