Optagning af båd
Fra : Andreas Lundsfryd Je~

Dato : 07-09-04 07:46

Jeg skal have min båd op af vandet, og har overvejet om det er forsvarlig at
tage den op med trailer og en almindelig familiebil? Det drejer sig om en 21
fods sejlbåd i træ belagt med glasfiber. Bredde ca. 2,40 m. Den har en
"flad" køl og kan måske være på en motorbåds trailer? Se evt. billede
http://www.lyd-teknik.dk/skib.jpg Jeg kender desværre ikke vægten på
båden....

Med venlig hilsen
Andreas

Fra : Lasse N. Larsen

Dato : 07-09-04 13:48

Jeg vil ikke anbefale dig selv at prøve at få den op på en bådtrailer uden
at kende vægten eller i det hele taget. Jeg vil anbefale dig at kontakte en
vognmand, mange vognmænd har en speciel lastbil til at tage både op med. De
kan også veje den ved samme lejlighed. Så er forsikringen også i orden.

Venlig hilsen Lasse.

Fra : Preben Christensen

Dato : 07-09-04 18:19

Hej Andreas
Hvis den er i vandet nu er den sikkert ret tung
min som er næsten magen til vejer over 2 tons min er så godt nok en træbåd
der har suget masser af vand her i sommers
men pas på sådan en båd som din vejer let 1,5 til 2 tons så jeg vil anbefale
at få den op med en vognmand
hvor skal du have den hen??
og hvor fra?

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : Andreas Lundsfryd Je~

Dato : 07-09-04 21:17

Tak for svarene. Jeg er også selv kommet til samme konklussion. Jeg
bestiller en vognmand når den tid kommer. Hvad koster det typisk?

Jeg håber på den kommer til at ligge ved Middelfart marina til vinter, men
det er endnu uvist om jeg kan få en plads. Det er i øvrigt helt absurt at de
tager 1100,- for at udleje 10 m2 græsplæne i 6 mdr

Mvh
Andreas.

Fra : Preben Christensen

Dato : 07-09-04 22:28

Hej

Jeg gav 3700kr for at få min flyttet fra Mariager til Haderslev. det var det
billigeste og de var meget
proffessionelle andre skulle have helt op til 4500kr + moms
Jeg giver så 4700 kr om året for at have den liggende på en lejeplads men
det er så incl følgende:
Broplads, oplæggerplads, optagning og ilægning i havnebassin samt de frie
faciliteter der er at være medlem af sejlklubben samt medlemsskab af
klubben.
Har du så meldt dig ind i sejklubben i Frederecia??

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : HHH

Dato : 08-09-04 13:32

> [...]
> fods sejlbåd i træ belagt med glasfiber. Bredde ca. 2,40 m. Den har en
> "flad" køl og kan måske være på en motorbåds trailer? Se evt. billede

I Middelfart bruger jeg selv Vognmand Frank, tlf 64 41 09 43. Han er billig,
typisk 250-300 kr for optagning i Middelfart Marina og transport til
vinterplads samme sted.

Venlig hilsen

Hans Henrik

Fra : Andreas Lundsfryd Je~

Dato : 08-09-04 16:06

Tak for info. Jeg troede det var noget dyere. Ham ringer jeg til.....