Bomulds hund ?!?
Fra : Eg Egemarke

Dato : 07-09-04 20:47

Leder efter en "Bomulds Hund" den er lille puddel/terrier agtig og med en
hvis pels der ikke fælder, samt er allergi venlig.
HVAD hedder sådan een da de eksemplarer jeg er stødt på har været af det
dejligste væsen man kan tænke sig, søde kærlige og med på lidt "ræs" i haven
osse ?!?
Da vi nu er begyndt at lede efter en mindre hunderace end tidligere som var
Tysk ruhåret samt Engelske Sættere ville det være rart med en ledetråd.evt
andre forslag

Ønsker er:
Mindre
fælder ikke (hvis en sådan findes)
Nem/børnevenlig
intelligens og "Personlighed" uden at være besværlig
samt at kunne være/fungere i lejlighed !

På forhånd tak.

--
MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-04 21:31

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> HVAD hedder sådan een da de eksemplarer jeg er stødt på har været af det
> dejligste væsen man kan tænke sig, søde kærlige og med på lidt "ræs" i

Det må være racen Bichon Frise du tænker på...

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Ann Nielsen

Dato : 08-09-04 19:31

> Det må være racen Bichon Frise du tænker på...
>
> Mvh. www.tjekmig.dk

Det er desværre ikke en allergivenlig race - men nogle racer tåler folk
bedre end andre. Det kommer også an på hvilken allergi man lider af :)

Ann

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-04 20:40

"Ann Nielsen" <annn@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Det er desværre ikke en allergivenlig race - men nogle racer tåler folk
> bedre end andre. Det kommer også an på hvilken allergi man lider af :)

Da det er en klipperace, ligesom pudlen må den jo siges, at være forholdsvis
allergivenlig...
Nu er jeg ikke selv allergiker, men det plejer jo at være klippe, trimme
eller de hårløse hunde, som folk med allergi, for det meste godt kan tåle.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 07-09-04 21:32

> [...]
> Nem/børnevenlig
> intelligens og "Personlighed" uden at være besværlig
> samt at kunne være/fungere i lejlighed !

Hejsa,

Det må være en Cotton de Tulear, du leder efter. Jeg mødte en for noget tid
siden og du har ret, det er virkelig en dejlig hund.

Pøjpøj med projektet.

Mvh. Renate

Fra : Ann Nielsen

Dato : 07-09-04 21:48

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Nem/børnevenlig
> intelligens og "Personlighed" uden at være besværlig
> samt at kunne være/fungere i lejlighed !

Hej Eg

Ja det er en Cotton de Tulear du sikkert har hørt om. Jeg har også en hund
der lever op til dine og vores krav dengang vi kiggede på hund. Han er en
chinese crested, powder puff - en mindre hund, der også kan bruges til andet
end at udstille - vores er ihvertfald ikke en udstillingshund men en HUND!

Du kan se mere om racen her: http://www.kennelcronhammar.dk/DK/Frameset.htm
+ http://hjem.get2net.dk/kennelmexi/index.htm +
http://www.caprioso.private.dk/index.htm og ellers forhør Jer hos Dansk
Kennel klub.

Racen findes med og uden hår! Meget underligt - men som regel i hvert kuld
er der de nøgne hunde og powder puff'en som er med hår.

Hvis du har flere spørgsmål er du/I velkomne til at skrive til mig privat!

Mvh.

Ann Nielsen & Gizmo

Fra : Eg Egemarke

Dato : 07-09-04 22:39

Bichon Frise !!!

Lige præcis sådan een.... men vi har søgt lidt frem og tilbage og ærlig talt
svinger prisen på en sådan DRASTISK, hvordan hulan ved vi om det er skidt
eller kanel ??
Stamtavler og alt det der er vi ligeglade med, da det er hunden der skal
være i centrum.
om den er 100% ægte eller ej er osse ligegyldigt, da det er kvaliteterne jeg
har oplevet i racen vi søger

Hvad er for dyrt og hvad er for billigt
Hvad skal vi være spcielt opmærksom på ( Havde det været en Mc var havde vi
ikke været i tvivl ) og alt det der......

er der een der kender en kennel eller lign eller ved hvor det ville være en
Go´ ide søge !

Fra : René Kofoed

Dato : 08-09-04 07:01

--

> om den er 100% ægte eller ej er osse ligegyldigt, da det er kvaliteterne
jeg
> har oplevet i racen vi søger

Hejsa.

Den garanti der stilles, hvis man køber en hund med stamtavle, er lige
præcis en garanti på at hunden følger den beskrevne FCI-standard. Det er
både med udseende, pels og ikke mindst betydeligt : hundens væsen.
Så nej; det er ikke ligegyldigt om hunden er ægte eller ej !!

Mvh Susanne.

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-04 20:45

> Bichon Frise !!!

> er der een der kender en kennel eller lign eller ved hvor det ville være
en
> Go´ ide søge !

Du kan finde en opdrætterliste her:

http://www.dansk-kennel-klub.dk

6-8000 kr. er nok den pris i skal regne med, at betale for en hvalp.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 13-09-04 19:06

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Stamtavler og alt det der er vi ligeglade med, da det er hunden der skal
> være i centrum.

???Så det vil sige at os der vælger hunde med stamtavle ikke sætter hunden i
centrum???

> om den er 100% ægte eller ej er osse ligegyldigt, da det er kvaliteterne
jeg
> har oplevet i racen vi søger

Og en stamtavle er netop værktøj til at bevare dette og kunne vælge ud fra
linierne så man er så sikker som muligt på netop at få det!

--
MvH.
Rinnie Ilsøe

Fra : Tjinca

Dato : 08-09-04 06:40

> [...]

> er der de nøgne hunde og powder puff'en som er med hår.
>
> Hvis du har flere spørgsmål er du/I velkomne til at skrive til mig privat!

Hej Ann

Jeg spørger bare af rent nysgerrighed. Alle har det jo med at sige, at netop
deres race er intelligente, men har du nogen idéer om hvor let en Chinese
chrested/Powderpuff er at træne med (jeg tænker med hensyn til lydighed og
agility)?

Tjinca

Fra : Ann Nielsen

Dato : 08-09-04 19:30

> [...]
> chrested/Powderpuff er at træne med (jeg tænker med hensyn til lydighed og

Hej Tjinca.

Jeg går til lydighedstræning og "børne"-agility med min 10 måneder gamle
pp'er og han nyder det. Dog vil han helst bare lege - men det kan man jo
ikke sige andet end at det er naturligt i hans alder :) De er ikke så lette
at træne med som en golden retriever eller lign. men okey, det er jo ikke
nogen golden :) En Chinese crested skal man behandle med respekt og gøre
ting sjove for den at lave. Jeg har haft golden og beagle før, og jeg vil nu
sige at det er den letteste race - jeg har haft med at gøre indtil videre.
Jeg kan godt forstå hvis du er lidt skeptisk, når man ser de skødehunde bare
være udstillingshunde. Der hvor jeg har købt min - er de alle
udstillingshunde og da ejeren ikke har noget imod at de tigger osv. så gør
det selvfølgelig det. Men sådan er det med alle racer. Man har bare tendens
til at overforkæle en chinese crested, hvilket jeg også må tage mig selv i
engang imellem :) Men han er jo skøn! :)

Mvh.

Ann

Fra : MGA

Dato : 08-09-04 05:46

[...samt er allergi venlig.]

Jeg kan se der er nogen af dem i har fået anbefalet der ikke er
allergivenlige - spaniel for eksempel. Jeg ved ikke med bichon frisee - jeg
har aldrig hørt at den skulle være allergi venlig - men jeg ved heller ikke
ret meget om den race.
Vi har selv en yorkshire terrier og min mand som er ekstremt allergisk, har
ingen problemer med hende. Han nusser hende med næsen og får kys i ansigtet
og har ingen allergiske reaktioner.

Mette - og Kali http://www.metteogthomas.dk/hund/hund.htm

Fra : malle-brok

Dato : 08-09-04 14:55

Hej.

> Jeg kan se der er nogen af dem i har fået anbefalet der ikke er
> allergivenlige - spaniel for eksempel.

Det kan godt være det bare er mig, men hvor stod der, at den skulle være
allergivenlig ???

Citat fra indlæg sendt den 07-09-2004 kl. 21:47
"
[...]

At en hund ikke fælder, er vel ikke ensbetydende med at den skal være
allergivenlig ???

Hilsen
Carina

Fra : MGA

Dato : 08-09-04 16:30

> Det kan godt være det bare er mig, men hvor stod der, at den skulle være
> allergivenlig ???
Læs det oprindelige indlæg fra Eg Egemarke - der står:
[Leder efter en "Bomulds Hund" den er lille puddel/terrier agtig og med en
hvis pels der ikke fælder, samt er allergi venlig.]

Mette

Fra : Susanne Andreasen

Dato : 08-09-04 14:14

Hej.
Jeg tror også det er en Coton De Tulear i leder efter.
Jeg har selv en af den race og det er da en dejlig race, men i skal vide at
der er utrolig meget pelspleje når pelsen er vokset ud.
Jeg har købt ham hos Kennel Kennlyns i Rødding og i kan finde deres hjemme
side på nettet, men prøv at ringe til dem og få en snak om racen.
MVH.
Susanne.

Fra : Charlotte Sylvia Jen~

Dato : 08-09-04 21:37

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Leder efter en "Bomulds Hund" den er lille puddel/terrier agtig
Har hørt at Bischon Havanese blir kaldt en bomuldshund da deres pels er
bomuldsagtig.....?