Medimport
Fra : HD

Dato : 07-09-04 22:45

Vil du importerer dine fisk selv, så vær med på medimport af akvariefisk du
importerer selv dine fisk jeg sørger for kontakt og at få fiskene bragt her
til landet (Horsens) hvor de afhentes, næste sending kommer efter planen d
26-09-2004 så sidste frist for bestilling er 15-9-2004 se bestillingsliste
www.akvarieimport.dk, der er ca 450 forskellige fisk at vælge i mellem.
HD

Fra : Carsten Gall

Dato : 07-09-04 23:43

"HD" <Hansdanielsson@hansd.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 26-09-2004 så sidste frist for bestilling er 15-9-2004 se bestillingsliste

At du gider blive ved!!

Carsten

Fra : HansDanielsson

Dato : 21-09-04 18:53

"Carsten Gall" skrev d. 07-09-04 23:43 dette indlæg :

> "HD" <Hansdanielsson@hansd.dk> skrev i en meddelelse
> du
> her
>

> At du gider blive ved!!
>
> Carsten

Hej Carsten
Jeg må sige dig tak for reklamen du har bragt mig ved at starte dette
indlæg her på Kadu.dk
Men det er lidt ærgeligt for dig du har glemt at se billederne på min
side om akvarierne, det kniber med
at være i mørke kældre, hvis du ser efter kan du kikke ud af vinduer
gennem mange akvarier. Prismessigt er det ikke i dem billigeste ende,
hvis di importerer fra Østen, er prisen langt mindere.
Håber ikke for mange akvarister at de køber deres fisk i de store
akvariekæder, når man er modstander af fisk fra Tjekiet da mere end
halvdelen af fisk der sælges i Danmark er der fra.
Det fryder mig at vi få ca 10 menesker hvergang kan skabe så meget
misundelse so kommer frem her på siden.
Til andre der vil være med vi kører igen i Januar. se
www.akvarieimport.dk
Hans

Ps Carsten jeg gider blive ved da det er hyggeligt at møde de folk som
vil være med. Husk det er ikke

http://www.kandu.dk/

Fra : Jesat

Dato : 22-09-04 06:51

Se det var da endelig et svar man kunne bruge til noget. snip snap og så
føler man ikke siden er anonym længere da du blander dig i debatten, hvilket
får det til at virke mere reelt

just en lille tanke

---

Fra : hansi

Dato : 22-09-04 22:20

Har de idet hele taget en import tilladelse og hvad med fortolding, dyrelæge
kontrol etc hvem betaler det ?

Fra : Carsten Gall

Dato : 23-09-04 00:24

"hansi" <dsl780@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Har de idet hele taget en import tilladelse og hvad med fortolding,
dyrelæge
> kontrol etc hvem betaler det

Det er ikke nødvendigt, da Tjekkiet er med i EU.

Carsten

Fra : hansi

Dato : 23-09-04 07:18

Er det så ikke nødvendigt med en import tilladelse
Det var Sørens
Ifølge plantedirektoratet i Vejle skal man have en import tilladelse.
uanset om det er EU eller ej.
og så vil du påstå der heller ikke er fortoldning fordi det er EU.
Ved du hvad bestil lige 5 paller colaer nu når du er dernede, dem skal du så
åbenbart heller ikke betale told af.

Fra : Carsten Gall

Dato : 23-09-04 08:50

> [...]
> og så vil du påstå der heller ikke er fortoldning fordi det er EU.
> Ved du hvad bestil lige 5 paller colaer nu når du er dernede, dem skal du

Det var da en helvedes arrgessivit at lægge for dagen!

Gider du så lige at fortælle hvor stor en told der er på akvariefisk??

Hvorfor blander du plantedirektoratet ind i det for??
Hvis det ikke er kommercielt, hvad han der står for importerne, siger det
ikke er,
så er det vel en privatimport. Og der er nogle andre regler.

Du kan da sagens tage 5 eller 10 paller cola med, du skal blot huske at
betale den sodavand afgift samt
moms af det. Og huske at tage de tomme flasker retur.

Jeg har bestemt intet med ham der importerer fiskene at gøre, og synes
som sådan heller om det.

Carsten

Fra : hansi

Dato : 23-09-04 13:52

Du er åbenbart så klog at du som en hvis anden fisk i øresund kan ånde under
vandet.

Der er ingen grund til at blande plantedirektoratet ind i billedet, ???? Er
det under parolen hvad staten ikke ved har den ikke ondt af. Eller hvad ?
Jeg syntes du skulle gøre dig den ulejlighed at kontakte ovennævnte
plantedirektorat.
De vil kunne fortælle dig hvordan reglerne er.

Nååee der skal betales sodavands afgift af colaer
Hvordan kan du så være så naiv at tro er der ikke er afgifter på akvariefisk
i form af told etc.

Så henholder du dig til privatimport, den lovgivning du referer til vil jeg
gerne se ? § og lign.

Hvornår er det privat import når man køber for kr. 100 eller kan man købe
for kr 100.000

Du er lidt for langt ude Carsten
Jeg har selv importeret adskillige gange både fisk, planter og krybdyr og
ved modsat dig hvad jeg taler om.

Fra : Carsten Gall

Dato : 23-09-04 22:27

> [...]

> Nååee der skal betales sodavands afgift af colaer
> Hvordan kan du så være så naiv at tro er der ikke er afgifter på

Nå du virkeligt lader til at vide hvad du taler om, så kom lige med et
par positions numre i fra told væsnet
med hvilken procent told der er på akvariefisk!!

OED

Carsten

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 08-09-04 07:42

> [...]
> 26-09-2004 så sidste frist for bestilling er 15-9-2004 se bestillingsliste

Du får aldrig mig til at handle på den måde: Betaling før varen er set,
ingen garanti på kønsfordeling, ingen garanti for overlevelsesrate, totalt
frasigelse af ansvar fra sælgers side...... Jeg bliver pludselig glad for
min lokale Bonnie

/Ole

Fra : Carsten Jensen

Dato : 08-09-04 08:48

Ja, fisk fra mørke kælderrum i Tjekiet og hunde med nedbrudt psyke fra
Polen, hvor langt kan man synke. På hunde er der dog garanti for at den
lever når man modtager den.

/carsten

Fra : Carsten Gall

Dato : 08-09-04 09:58

"Carsten Jensen" <Nonnebo.slot@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, fisk fra mørke kælderrum i Tjekiet og hunde med nedbrudt psyke fra
> Polen, hvor langt kan man synke. På hunde er der dog garanti for at den
> lever når man modtager den.

Generelt er de fisk som kommer fra Tjekkiet af udemærket kvalitet,
problemmet er bare,
at så længe man skal betale forud, og ikke er 100% sikker på at få enten
de mængder eller arter
der bliver bestilt. Hvad så??

Grunden til at priserne er så lave dernede er dels den billige
arbejdsløn, men også at de kan lave store
mængder at fiskene, fordi de har blødt vand i hanerne, så rigeligt med
friskt vand ikke er noget problem.

Carsten

Fra : Carsten Jensen

Dato : 08-09-04 13:09

Nej, men på langt sigt er det et problem for danske akvarister. Når man ikke
kan komme af med sit yngel pga. lave lønninger og lave omkostninger i
Tjekiet mister man interessen for hobbyen. Bare se på folk der holder
australske parakitter (hvis du kan finde nogle). Jeg har et par rødvinge
parakitter fra sidste år. For 5 år siden kostede de 3500 kr pr. stk. Nu kan
jeg ikke komme af med dem til det som det har kostet mig at fodre dem op.
Hvorfor tror du det er de sidste fugle jeg har ?

Det kan også blive for stort et udbud i forhold til efterspørgelsen.

/Carsten

Fra : Jan Ohlsson

Dato : 08-09-04 16:23

hej Carsten

Hvad koster de i dag (rødvinget parakitter)

jan o
parakitter

Fra : Carsten Jensen

Dato : 09-09-04 05:56

Det ved jeg ikke. Jeg kan ikke få 350 kr stykket så jeg har dem endnu.

/Carsten

Fra : Jan Ohlsson

Dato : 09-09-04 07:52

Hvor i landet og er der et par

jan o

Fra : Carsten Jensen

Dato : 09-09-04 11:14

Det er i Langeskov på Fyn og det er 2 unger fra sidste år. Jeg kunne godt
sige det er et par, men det vil jeg ikke. Du kan først være sikker til næste
år. Jeg Tror dog det er 2 hunner.

Fra : Jan Ohlsson

Dato : 09-09-04 17:30

OK men der er lidt langt fra Kokkedal til Langeskov
så måske vis jeg kommer den vej forbi engang ??

hilsen jan O

Fra : Carsten Jensen

Dato : 09-09-04 17:39

Ja du er velkommen.

Fra : Jan F.

Dato : 08-09-04 19:33

"Carsten Jensen" <Nonnebo.slot@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Nej, men på langt sigt er det et problem for danske akvarister...

På langt sigt er det ikke noget problem for i løbet af nogle få år stiger
prisniveauet i Tjekkiet så meget, at det ikke vil kunne betale sig at
opdrætte og fragte fisk til Danmark.

--

Jan F.