tabletter til sugemalle?
Fra : Alexia

Dato : 07-09-04 18:36

hejsa!

ja.. har lige købt en bette sugemalle til mit akvarie.. den er ikke særlig
stor, sådan ca. ½ cm * 2 cm :)

men har købt nogen tabletter med til bund fisk.. skal jeg bare gi den ene
bette sugemalle en hel tablet morgen og aften eller hvad?

og er det meningen at den bare går i opløsning og sugemallen slet ikke
nærmer sig den? :)

mvh. Alexia

Fra : Jasper Norman

Dato : 08-09-04 22:24

Mallen æder den om natten. Det er meningen at den skal opløses MEGET
langsomt. Det bedste er at smide en enkelt "skive" ned i akv. når du slukker
lyset om aftenen. Jeg går ud fra at du har andre fisk i akv? Hvis du smider
en skive ned til mallen om morgenen, æder de andre fisk den med stor
sandsynlighed. Det er bestemt heller ikke nødvendigt at fodre mallen to
gange om dagen. Hvis der er andre fisk i akv. får den jo også foderrester.
Men mallen skal lige vænne sig til den nye fodertype. Der kan gå lidt tid
før den får "smag" for foderet, men bare rolig, den skal nok spise til den
er mær.

Mvh

Jasper