marienhøne på et araberblad
Fra : Jane

Dato : 07-09-04 08:49

Jeg syntes det er sjovt at høre en 3årig synge "mariehønen
evigglad går tur på et araberblad" og kom til at tænke på
er det en almindelig fortalelse eller er det noget specielt
for ham?

Jane - nysgerrig
--
æbleskrog.dk
xn--bleskrog-i0a.dk

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 07-09-04 18:53

he he den var go' , jeg tror der er mange forskelligen fejl i denne sang,,
Min lillesøster sang "...går tur på et rababababababerblad" og der er en
pige i den børnehave jeg arbejder i der synger "Mariehønen evig-lige-glad,
går ....."

Er der nogen der har andre godt ??

MVH
Kasper

Fra : vvv

Dato : 07-09-04 20:21

> [...]
> evigglad går tur på et araberblad" og kom til at tænke på
> er det en almindelig fortalelse eller er det noget specielt

Det er vist hverken første eller sidste gang at den fortalelse opstår mere
eller mindre bevist (nok mindre for en 3-årig) husk bare klassikeren med
Rababerkompot / Araberkomplot.

vv

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 08-09-04 17:18

> [...]
> evigglad går tur på et araberblad" og kom til at tænke på
> er det en almindelig fortalelse eller er det noget specielt

Hæhæ, den var sød! Langt de fleste børn har "talefejl" - altså ord de har
hørt forkert! Eksempelvist hed en el-radiator for min søn en "El-weliwatå"
og min datter har lige været med nede og købe hønsekøds-sukke!
(Hønsekøds-suppe). Min søster stod i en bager-forretning for mange år siden.
Hver søndag formiddag kom en dreng ned og skulle ha' 4 gidsler! (4 gifler).
Min niece elskede at sove med en lobbeløg' (Lommelygte) og min yngste datter
får hver morgen en ren tisse på (T-shirt).

--
MvH.
Rinnie Ilsøe

Fra : Mus

Dato : 09-09-04 08:36

Jane <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Xns955D641E9EC24kkgnsdlkng@62.243.74.162...
> [...]
> evigglad går tur på et araberblad" og kom til at tænke på
> er det en almindelig fortalelse eller er det noget specielt

Ja de er super de børn. Min venindes datter bestilte hos pølsemanden en
svensk hotdog(fransk hotdog).

Da min niece var 2½ spurgte jeg hende, hvad hun ønskede sig til jul. Hendes
svar kom prompte: " Bryster og Stellawars(Star wars)".

En anden veninde havde sin søn med i Kirke. De er ikke hyppige kirkegængere,
skal lige siges. Pludselig råber han og peger op på jesus på korset. Se
mor - Tarzan.

LN

Fra : Jane

Dato : 09-09-04 16:28

Mus skrev i <news:41400687$0$167$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> kirkegængere, skal lige siges. Pludselig råber han og peger op på
> jesus på korset. Se mor - Tarzan.

Fniiiis

Jane - griner
--