Flyverdragt til drenge?
Fra : nilfri \(4000\)

Dato : 06-09-04 21:28

Hver vinter ny flyverdragt til drengene - det er hårdt i udebørnehaver.

Hvad så i år?

Den ene af sidste års H&M holdt ikke vinteren ud. Dårlig kvalitet: Den gik i
syningerne, og vi fik pengene tilbage - for vi kunne ikke få en erstatning
på det sene tidspunkt af vinteren.

Tøj og Sko har nogle dragter til fornuftige penge (180 kr.), men holder de
monstro? Og kan de fåes i rette str. (det kunne de ikke i Roskilde)?

Andre anbefalinger modtages gerne. Helst vandtætte, åndbare, med reflekser,
rivstærke (a la bævernylon), med klap for lynlås etc.

Ja, hvad kan man forlange for max 400 *smil*

Finn, Roskilde
e-mail finnFJERNES@pq.dk
fjern FJERNES hvis du mailer direkte

Fra : Marie

Dato : 06-09-04 21:42

"nilfri (4000)" <SeSignaturForMailadresse@pq.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
reflekser,
> rivstærke (a la bævernylon), med klap for lynlås etc.
>
> Ja, hvad kan man forlange for max 400 *smil*

Jeg har een gang købt en anden flyverdragt end Reima Tech og det fortrød
jeg... Jeg købte en dragt, der skulle være ligeså god, men den holdt bare
ikke vinteren ud (var ikke helt vandtæt, syningerne blev slidt næsten helt
igennem osv.). Reima Tech er godt nok dyre, men hold da op de holder godt.
Min søns aflagte er næsten ligeså flotte, som da jeg købte dem. Hvis du kan
leve med sidste års farver, kan de sikkert findes til nedsat pris. Tænk på
hvor meget ungerne bruger flyverdragterne og hvis de ikke er åndbare,
vandtætte osv., må det være ret træls at skulle være ude det meste af dagen.
Der er ikke noget, der hedder dårligt vejr...

Jeg overvejer, om jeg skal købe todelt i år istedet for flyverdragt (dreng
5½ år), er der nogen der har erfaringer på området?

Mvh. Marie

Fra : SE

Dato : 07-09-04 07:15

> [...]
reflekser,
> rivstærke (a la bævernylon), med klap for lynlås etc.
>
> Ja, hvad kan man forlange for max 400 *smil*

Jeg har købt en bævernylondragt i Bilka for 169,- Den har alt det du kræver,
og hvis man er i tvivl om kvaliteten - så er der jo råd til at købe 2.

Vi har tidligere brugt Bilkas dragter til mine bonusdøtre, og de holdt MIN.
1 sæson, uden at man kunne se at de var brugt specielt meget.

/se

Fra : Dorthe

Dato : 07-09-04 20:45

"SE" <Virkerikke@virkerikke.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
MIN.
> 1 sæson, uden at man kunne se at de var brugt specielt meget.

Kan kun tilslutte mig ovenstående! Vi købte også en flyverdragt i Bilka, som
blev brugt efterår, vinter og forår. Og det kunne ikke ses på den

/Dorthe

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 07-09-04 15:28

nilfri (4000) wrote:

> Ja, hvad kan man forlange for max 400 *smil*

Vi har for 14 dage siden købt en Helly Hansen til under 400.- i Bilka,
men jeg tror at der er ved at være udsolgt, du kan jo prøve.

Marianne Feddersen

Fra : Inger Pedersen

Dato : 07-09-04 20:51

"nilfri (4000)" <SeSignaturForMailadresse@pq.dk> skrev i en meddelelse

> Hver vinter ny flyverdragt til drengene - det er hårdt i udebørnehaver.

Jeg undrer mig - er det anderledes end for piger?

Hilsen Inger

Fra : karsten klaaby

Dato : 08-09-04 09:10

" Inger Pedersen" <inger_mp@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg undrer mig - er det anderledes end for piger?
>
> Hilsen Inger

Nej det er ikke anderledes for piger, men mon ikke hun kun har drenge, og
det er derfor hun skriver det....

MVH Pia

Fra : nilfri \(4000\)

Dato : 08-09-04 18:43

> Jeg undrer mig - er det anderledes end for piger?
>
> Hilsen Inger

Ja, hvis jeg skal bedømme efter den ældstes (5 år) skovbørnehave, så er der
MEGET forskel i sliddet.

Drenge og piger leger tydeligvis forskelligt - drengene belaster deres tøj
meget mere med deres fysiske aktiviteter og lidt mindre tanke for tøjet...

Fra : karsten klaaby

Dato : 09-09-04 07:05

> Drenge og piger leger tydeligvis forskelligt - drengene belaster deres tøj
> meget mere med deres fysiske aktiviteter og lidt mindre tanke for tøjet...

Det kommer vist an på børnene og ikke kønnet, her i huset slides pigetøjet
næsten mere end drengetøjet, skoene er de værste, min datters sko ser
forfærdelige ud efter 14 dage, hvor min søns efter et ½ år stadigvæk er
pæne. De er begge meget aktive og kommer også meget i skoven med deres
børnehave.

MVH Pia

Fra : Ditte

Dato : 08-09-04 09:21

> [...]
reflekser,
> rivstærke (a la bævernylon), med klap for lynlås etc.
>
> Ja, hvad kan man forlange for max 400 *smil*

Hej,

Jeg sværger personligt til Reima flyverdragterne. Har prøvet mange andre
mærker, men Reima er klart overlegen i mine øjne. Dragten er slidstærk, tæt
og meget varm...men lavet på en måde så børnene ikke sveder i dragten.

Jeg plejer at opstøve en brugt Reima til omkring 350-400 kr. De fleste gange
har den brugte holdt i 2 sæsoner hos os. Det bliver nu nok ikke ved, da
ungerne med alderen jo bliver mere aktive i deres leg og derfor slider mere
på dragten !

--
Mvh. Ditte