Ang. Barnepige
Fra : Cat

Dato : 06-09-04 16:21

Hej Allesammen..

Min mand og jeg vil meget gerne have passet vores 2 børn, 2 timer om ugen,
men vi har ingen ide om hvor meget man giver en ung pige i løn.

Er der nogen der har nogen erfaringer med dette??
Hvor meget er rimeligt at give i timen??

M.V.H.
Cat.

Fra : Cat

Dato : 06-09-04 17:20

"Cat" <cathrine@XXXnypost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der har nogen erfaringer med dette??
> Hvor meget er rimeligt at give i timen??

Det er altså ikke mig, der spørger.

Tine
Den første Cat

Fra : Lars Raaby

Dato : 06-09-04 18:56

Cat skrev bl.a.:

> Det er altså ikke mig, der spørger.
>
> Tine
> Den første Cat

Det ville være rart hvis folk ville stå ved hvad de hedder i
stedet for nick name.

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng

Fra : Cat

Dato : 06-09-04 20:41

"Lars Raaby" <news@8840.dk> skrev i en meddelelse

> Det ville være rart hvis folk ville stå ved hvad de hedder i
> stedet for nick name.

Jeg plejer at underskrive mig med Tine, men hedder Cat som nick. Jeg har for
nyligt måtte skifte en e-mail-adresse, jeg havde haft i ca. 10 år, fordi jeg
modtog omkring 150 spammails om dagen. Fra nu af er jeg ret anonym i
offentlige fora. Jeg gider simpelthen ikke slette alle de mails, og de
valide forsvinder også af og til i mængden og bliver slettet af vanvare.

Tine

Fra : sniper_Nolight

Dato : 10-09-04 10:07

> Det ville være rart hvis folk ville stå ved hvad de hedder i
> stedet for nick name.

da jeg bruger gruppen med jævne mellemrum vil jeg da gerne fortælle at jeg
hedder Kenneth - jeg beholder dog mit nick af praktiske årsager - hvis jeg
skifter signatur skal jeg til at forklare mange hvem jeg er - især i andre
grupper jeg bruger endnu mere end den her
--
sniper_Nolight (aka. Kenneth)

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Jane

Dato : 07-09-04 08:41

Cat skrev i <news:413c8063$0$278$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:

> Er der nogen der har nogen erfaringer med dette??
> Hvor meget er rimeligt at give i timen??

Du skriver ikke noget om hvor gamle børnene er.
Jeg vil tro det gør lidt forskel, en ung barnepige
vil måske tage mere for blebørn eller uartige
teenagere. Det er også vigtigt at vide om det er
meget tidligt/sent idet en ung pige måske ikke er
så villig til at stå op kl. 5 eller komme hjem
efter 22 hvis hun har skole at passe.

Jeg passer selv to børn på 3 og 8 fra cirka 6 til 9
cirka 1 til 3 gange om ugen. Jeg får 20 kroner pr.
gang, men det er vist også meget billigt, det er fordi
jeg kan lide knægtene og ikke har andet at lave
alligevel.

Da jeg var til jobsamtale var der snak om 25 kr. i timen
men da jeg ikke var sikker på hvordan jeg ville klare
det valgte jeg i første omgang at prøve ulønnet, og
desuden vil jeg hellere betales pr. gang end pr. time
for ikke at blive stresset.

Jeg skal vække drengene, ordne ble på den lille,
sende den store i skole, følge den lille til børnehave.
Nogle gange henter jeg også fra børnehave og sørger for
de får en bid mad om aftenen.

Jane - glad for de 2 drenge
--
æbleskrog.dk
xn--bleskrog-i0a.dk

Fra : Brian k

Dato : 07-09-04 09:45

Jane wrote:

> [...]
> gang, men det er vist også meget billigt, det er fordi
> jeg kan lide knægtene og ikke har andet at lave

Får du 20 kr for at passe børn i 3 timer? (6.5 kr i timen)
Så burde de forældre altså skamme sig gevaldigt!

> [...]
> det valgte jeg i første omgang at prøve ulønnet, og
> desuden vil jeg hellere betales pr. gang end pr. time

ja... men 20 kr?

> [...]
> sende den store i skole, følge den lille til børnehave.
> Nogle gange henter jeg også fra børnehave og sørger for

ja, men alligevel!

alt under 40 - 50 kr pr gang er uhørt!(hvis det er hver dag hele ugen), hvis
det bare er en gang imellem, så må mindste beløbet være 60 - 80 kr pr gang.

mvh
brian (som troede at slavehandel var afskaffet)

Fra : Mette

Dato : 07-09-04 17:21

"Brian k" <brian@nospam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
gang.

> mvh
> brian (som troede at slavehandel var afskaffet)

Må indrømme, at jeg også er meget chokeret. Jeg synes det lyder lidt af
udnyttelse, også SELVOM du er glad for drengene. Nu ved jeg ikke, hvor
gammel du er, men for 15 år siden, da jeg var tretten, hentede jeg to
søskende i institution og passede dem i 1½ time, man-fre. Det fik jeg
dengang 400 kr for om måneden - dvs: 13,5 i timen. Det er dobbelt så meget
som du får - og man må sige, at dine arbejdstider er nogle lidt andre...

Men OK, hvis de kan mærke på dig, at du måske er for flink til at bede om
mere, så er der da også MEGET af spare på SÅ meget hjælp. Jeg ville da gerne
give en tyver for at få min datter op og i børnehave ind i mellem - det er
ikke bare billigt, det er nærmest gratis.

Fra : Mette

Dato : 07-09-04 17:25

"Mette" <Mette@nospam.dk> skrev i en meddelelse

>det er
> ikke bare billigt, det er nærmest gratis.

Og betaler jo ikke engang for en tur/retur busbillet til jobbet.

Fra : Jane

Dato : 08-09-04 14:59

Mette skrev i <news:413de0e2$0$196$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> Og betaler jo ikke engang for en tur/retur busbillet til jobbet.

Nej det er da også kun 20 minutters gå tur pr vej så
jeg får masser af gratis motion ud af det. Jeg er
ikke så vild med busser.

Jane - morgenfrisk efter en gåtur
--
æbleskrog.dk
xn--bleskrog-i0a.dk

Fra : Jane

Dato : 08-09-04 14:58

Mette skrev i <news:413ddff6$0$208$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> fik jeg dengang 400 kr for om måneden - dvs: 13,5 i timen. Det er
> dobbelt så meget som du får - og man må sige, at dine arbejdstider er
> nogle lidt andre...

Tjo men jeg er 30 og har min pesnion at leve af, og som
førtidspensionist må man heller ikke tjene for meget.
Det er nu rart for mig at mærke jeg kan bruges til noget
og ikke bare samler støv på plejehjemmet.

Jane - allergisk for støv
--
æbleskrog.dk
xn--bleskrog-i0a.dk

Fra : Cat

Dato : 07-09-04 18:08

Jeg har for en voksen (ca 20 år) barnepige givet 500 kr for en hel aften
(ca. 6 timer). Det var fordi det sluttede så sent, at busserne ikke kørte
mere. Så var der også til taxaen hjem. Mine børn er meget værd - barnepigen
må godt føle, at hun er på rigtigt arbejde og skal bruge sin tid på børnene.

Jeg har to børn, som nu er 7 og 12 år, og den 12-årige går ikke nødvendigvis
i seng før midnat, så der spilles spil, tales om drenge, prøves make-up og
alt det der. Barnepigen har ikke tid til at læse en bog, det er lørdag
aften, og hun skal have en ordentlig løn for det.

Knalder jeg 2000 kr af på middag og teater, kan jeg godt ofre de sidste få
hundrede kroner for at være tryg.

Dagtidspasning ville jeg give ca. 50 kr i timen for.

Tine

Fra : Jane

Dato : 08-09-04 15:05

Cat skrev i <news:YWl%c.45670$Vf.2326840@news000.worldonline.dk>:

> værd - barnepigen må godt føle, at hun er på rigtigt arbejde og skal
> bruge sin tid på børnene.

Jeg har det sådan at jeg vil aldrig sige ja til et arbejde
og gøre det halvt. For mig er det "rigtigt" på den måde
at jeg ikke bare skal sørge for ungerne ikke kommer galt
afsted men også leger læser og den slags og er der 100%
hvis man ikke føler det er "rigtigt" arbejde så er prisen
ligemeget, så skal man hellere sige "nej det job vil jeg
ikke have til den pris" end at sige "ja" og så bare være
mindre "rigtig".

Jeg havde en veninde som passede en pige for et par år
siden hver eftermiddag. Det bestod i at pigen legede med
dukker på gulvet mens min veninde lavede lektier eller
læste. Det brød jeg mig ikke om. Venindens svar var at
hun jo ikke fik ret meget for det, men det kunne jeg
altså ikke med min moral.

Desuden hvem kan dog foretrække lektier frem for en chance
for at lege med dukker (fnis)?

> prøves make-up og alt det der. Barnepigen har ikke tid til at læse en
> bog, det er lørdag aften, og hun skal have en ordentlig løn for det.

Naturligvis. Jeg læser også kun år ungerne sover, og som
regel har jeg nok at få tiden til at gå med når jeg først
lige lægger legetøj i kasser og sætter ting på plads efter
vores leg.

> Dagtidspasning ville jeg give ca. 50 kr i timen for.

Jeg har selv bedt om kun at få 20 fordi det er hvad jeg
føler det er værd, og det er da også synd for en enlig mor
i en skilsmisse at skulle bruge penge på mig fremfor at
bruge dem på ungerne. Jeg tror ikke hun knalder 2000 af på
en middag.

Jane - selv datter af enlig skilsmissemor
--
æbleskrog.dk
xn--bleskrog-i0a.dk

Fra : Mus

Dato : 08-09-04 16:20

Jane <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Xns955EA3E23578Ckkgnsdlkng@62.243.74.162...
> [...]
> læste. Det brød jeg mig ikke om. Venindens svar var at
> hun jo ikke fik ret meget for det, men det kunne jeg

jo jo men såp skulle hun måske slet ikke passe børn uanset lønnen. Den moral
er der altså nogen der har uanset lønnen og måske er hun en af dem.

> Desuden hvem kan dog foretrække lektier frem for en chance
> for at lege med dukker (fnis)?

Har da ikke fornemmelsen af at du er sådan en pige der kun gør det for
pengene og derfor har lidt mere i lønningsposen vel ikke nogen indvirkning i
din måde at passe børnene.

> [...]
> i en skilsmisse at skulle bruge penge på mig fremfor at
> bruge dem på ungerne. Jeg tror ikke hun knalder 2000 af på

Det er der ikke mange der har. Det du gør er jo også virklig prisværdigt.
Men synes ikke det er prisværdig af moderen.

LN

Fra : Cat

Dato : 08-09-04 18:17

"Jane" <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> skrev i en meddelelse
> [...]
> i en skilsmisse at skulle bruge penge på mig fremfor at
> bruge dem på ungerne. Jeg tror ikke hun knalder 2000 af på

Det var nu også inklusive et par teaterbilletter - og det er ikke hvert år,
det sker

Tine

Fra : Mus

Dato : 08-09-04 03:53

> [...]
> gang, men det er vist også meget billigt, det er fordi
> jeg kan lide knægtene og ikke har andet at lave

Det er jo meget prisværdigt af dig, men da ikke af forældrene til det barn.

Ligesom du er glade for børnene - bør forældrene da også vise at de
påskønner dig er glade for dig
Og ja man kan godt gøre en gratis tjenest for nogen - alt skal ikke gå op i
penge. Men 3 gange om ugen.
Jeg er 100% overbevist om at du bliver udnyttet. De værdsætter slet ikke sin
indsats, uanset havd de fortæller dig.

LN

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 09-09-04 14:31

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Det er jo meget prisværdigt af dig, men da ikke af forældrene til det
barn.

Ja, der er jeg faktisk enig! Da jeg brugte barnepige til mine fik hun (16
år) som "grundløn" 35 kroner i timen, men havde hun feks. været der i 2
timer rundede jeg op til 100. Ud over det inviterede jeg hende med
forskellige steder hen og vi to' desuden en tur til DAD-koncert sammen i
Odense, hende og jeg, hvor jeg også betalte det hele.

Men jeg synes at man mindre og mindre hører om venne-tjenester..? Jeg har 1
veninde samt min søn's bedste ven's Mor der begge er enlige mødre og jeg
tager hellere end gerne deres børn i stedet for de skal bruge penge på
barnepige! Min venindes datter og min den yngste (begge 3 år) er bedste
veninder, så de kan da lige så godt lege sammen!! (med mindre selvfølgelig
det er fordi min veninde og jeg skal noget sammen).

Nå, men med hensyn til løn vil jeg lønne lidt efter alder og efter hvornår
det er. Jeg vil sige for en pige på 16 år vil jeg nu gi' 40 kroner i timen
og så smide lidt ekstra oven i hvis det feks. er om aftenen/natten.

Fra : Jane

Dato : 09-09-04 16:27

Rinnie Ilsøe skrev i <news:41405b66$0$207$14726298@news.sunsite.dk>:

> der i 2 timer rundede jeg op til 100. Ud over det inviterede jeg hende
> med forskellige steder hen og vi to' desuden en tur til DAD-koncert
> sammen i Odense, hende og jeg, hvor jeg også betalte det hele.

Jeg har været ude at spise med moderen og drengene, men faktisk
ville jeg hellere prøve at blive inviteret til middag da hun
er kok af uddannelse så jeg er sikker på hun selv kunne lave
noget interessant. Vi har også været en tur på stranden, hvor
jeg desværre blev meget slemt forbrændt.

> Men jeg synes at man mindre og mindre hører om venne-tjenester..? Jeg

Tja jeg har en veninde som har to dejlige piger. En periode tog
jeg bussen hver da i to timer for at passe dem en halv time, og
nu hører jeg aldrig fra hende. Jeg har pigernes julegave for to
år siden til at ligge endnu, fordi hun påstår at når man har
børn har man ikke så meget tid til venner og kan ikke komme på
besøg så tit. Jeg hører højst fra dem et par gange om året hvor
jeg er heldig hvis jeg får en tegning. Jeg ville da gerne gøre
hende en vennetjeneste men det er åbenbart umuligt for hende at
få tid til venskab, så den slags må hun undvære efterhånden.
Jeg gider ikke mere sende dyre gaver til fødseldag og jul når
hun ikke har tid til at komme på besøg bare en gang om året.

Det er primært fordi jeg savner disse to piger at jeg har kastet
mig ud i at være babysitter, for at trøste mig lidt over tabet
da jeg elsker dem højt. Derfor passer jeg de to drenge.

Jane - savner sin "veninde"
--
æbleskrog.dk
xn--bleskrog-i0a.dk

Fra : Anita

Dato : 09-09-04 22:28

Jane wrote:
> Det er primært fordi jeg savner disse to piger at jeg har kastet
> mig ud i at være babysitter, for at trøste mig lidt over tabet
> da jeg elsker dem højt. Derfor passer jeg de to drenge.

Æv, hvor er det kedeligt at høre.

Jeg har selv en veninde, der netop er flyttet til den anden ende af landet,
og en anden veninde der netop har købt hus langt herfra. Hun flytter til
november. Det gør mig rigtig trist, da gode veninder ikke er dem jeg har
flest af.

Nå, det var et OT-sidespring. Beklager.

Venligst Anita

Fra : SHM

Dato : 07-09-04 08:56

Hej Cat

Vi har givet 30-35 kr. i timen eller 50 pr gang for at få passet vores søn
om eftermiddagen. (2-3 år gammel)
Når det er om aftenen og bliver sent, har vi givet 50 kr. pr time.
Jeg tror det er i den høje ende af taksten, men pigen var også 17 år.

Hilsen
Bente

Fra : Louise Lauritzen

Dato : 07-09-04 11:06

> Hejsa

Som erfaren barnepige vil jeg lige komme med et svar.
Har nu passet børn i omkring 8 år, og har altid fået ml 25 - 35 kr i timen,
lige meget om det er blebørn eller næsten teenagere, som de er ved at blive.
Grundlæggende vil jeg sige at jeg synes det er vigtigt at finde en som kan
lide børnene og som børnene kan lide, men også en som kan sige fra overfor
børnene.
Nu er jeg 21 år og får stadig 35 kr i timen, (passer 3 piger) indimellem
falder der så lidt ekstra af, hvis jeg fx har trådt til i sidste minut,
eller måske hvis det er weekend.

Håber du kunne bruge svaret.

Mange hilsner fra Louise

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 07-09-04 10:56

> [...]
>
> Er der nogen der har nogen erfaringer med dette??
> Hvor meget er rimeligt at give i timen??

Spurgte min søster, som jævnligt passer børn. Hun siger at det er lidt
forskelligt hvad hun tager for det, men typisk ligger det omkring 35 kr i
timen. Er det en hel dag eller aften, aftaler de en fast pris, f. eks 100 kr
for fire timer... Hun mener at det nogenlunde også er prisniveauet for hvad
hendes veninder tager. Min søster er 20 år, men prisen behøver jo ikke at
afhænge af alder.

Jeg husker da jeg selv var 16-17 år og passede børn til ca 25 kr i timen -
10 år siden!!! Jeg havde et sted hvor jeg fast var et par gange om ugen.
Havde der så i perioder været brug for mig mere end det, så det var gået ud
over lektier eller lign, faldt der næsten altid en cd eller to
biografbilletter af. Det var sgu en påskønnelse der var til at forstå, og
jeg var iøvrigt hos familien i fire år...

MVH

Mette

Fra : Andersen

Dato : 20-09-04 16:55

> [...]
>
> Er der nogen der har nogen erfaringer med dette??
> Hvor meget er rimeligt at give i timen??

Hej CAT

Jeg er selv en åige på 17, det har passet 3 dejlige børn fra de vare helt
spæd....
Jeg får 30 kr. i timen.... Og sys det er helt fint for mig, for jeg holder a
familien og børnene... Så ingen klager her....
Snak med barnepigen om det og spørg hende, men sig selv et beløb for hun vil
nok sys det er flovt at selv sige et beløb!

Mvh. stinna