/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Firewall i XP SP2
Fra : .Kody


Dato : 08-09-04 08:13

Hejsa

Ja så fik jeg også installeret SP2 DK på XP pro.

Jeg har i forvejen en firewall, nemlig Zonealarm Pro.
Ville i turde skrotte den til fordel for den der er i XP ?

..Kody





 
 
Peter Jensen (08-09-2004)
Kommentar
Fra : Peter Jensen


Dato : 08-09-04 08:19


".Kody" <mgs@email.dk> skrev i en meddelelse
news:413eb10b$0$179$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Jeg har i forvejen en firewall, nemlig Zonealarm Pro.
> Ville i turde skrotte den til fordel for den der er i XP ?

Det er et temperements spørgsmål tror jeg.
Nu har jeg ikke haft tid til at rode ret meget
med firewallen i SP2 men det eneste jeg lige
kan se skulle tale imod er at den ikke er ligeså
meddelsom mht. logs og andet som andre
software firewalls. men derudover er den nem
at konfigurere og popper frem når et nyt program
vil på nettet. Jeg kan ikke se noget til hinder for at
bruge den istedet - ikke indtil videre i hvert fald.
2 stk. skal du ikke køre med i hvert fald - det bliver
ikke til at overskue
--
Peter J



Kim Ludvigsen (08-09-2004)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 08-09-04 09:16

Peter Jensen wrote:

> men derudover er den nem at konfigurere og popper frem når et nyt program
> vil på nettet.

Er det en helt ny firewall? Jeg troede kun, at den nu blev slået til som
standard, men at det var den samme firewall. Og som jeg havde forstået
det, så stoppede den gamle udelukkende trafik udefra, og ikke trafik
indefra.

Er jeg helt galt på den?

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Thomas G. Madsen (08-09-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 08-09-04 13:23

Kim Ludvigsen skrev:

> Er det en helt ny firewall?

Den er udbygget lidt, men den ligner sig selv. Nu er den så bare
koblet til som standard, har fået sit eget ikon i kontrolpanelet
og et 'Sikkerhedscenter' til at holde øje med, om den kører eller
ej.

> Og som jeg havde forstået det, så stoppede den gamle
> udelukkende trafik udefra, og ikke trafik indefra.

Det gælder også for den i SP2.

--
Hilsen
Madsen

Martin K. R. (08-09-2004)
Kommentar
Fra : Martin K. R.


Dato : 08-09-04 08:25

".Kody" <mgs@email.dk> wrote in message
news:413eb10b$0$179$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hejsa
>
> Ja så fik jeg også installeret SP2 DK på XP pro.
>
> Jeg har i forvejen en firewall, nemlig Zonealarm Pro.
> Ville i turde skrotte den til fordel for den der er i XP ?

Jeg kører med Zonealarm (ikke Pro), og den har jeg tænkt mig at beholde. Jeg
lagde i øvrigt mærke til at SP2 korrekt identificerede Zonealarm ved
installationen og derefter undlod at enable MS egen firewall

Martin



Ukendt (08-09-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-09-04 09:43

Ja, det der sikkerhedscenter er nu slet ikke så tosset..

Mvh. Finn


"Martin K. R." <mr@fjerndette-get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:chmc5h$1nb2$1@news.cybercity.dk...
> ".Kody" <mgs@email.dk> wrote in message
> news:413eb10b$0$179$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Hejsa
>>
>> Ja så fik jeg også installeret SP2 DK på XP pro.
>>
>> Jeg har i forvejen en firewall, nemlig Zonealarm Pro.
>> Ville i turde skrotte den til fordel for den der er i XP ?
>
> Jeg kører med Zonealarm (ikke Pro), og den har jeg tænkt mig at beholde.
> Jeg
> lagde i øvrigt mærke til at SP2 korrekt identificerede Zonealarm ved
> installationen og derefter undlod at enable MS egen firewall
>
> Martin
>
>



.Kody (08-09-2004)
Kommentar
Fra : .Kody


Dato : 08-09-04 09:47


"Finn Holbek" <fholbek"skrivsnabela"tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:413ec61e$0$248$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Ja, det der sikkerhedscenter er nu slet ikke så tosset..
>

Nej, men jeg synes bare der er for lidt muligheder for selv at lave
ændringer.

..Kody



Snuden (08-09-2004)
Kommentar
Fra : Snuden


Dato : 08-09-04 19:23

On Wed, 8 Sep 2004 09:25:26 +0200, "Martin K. R."
<mr@fjerndette-get2net.dk> wrote:

>".Kody" <mgs@email.dk> wrote in message
>news:413eb10b$0$179$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Hejsa
>>
>> Ja så fik jeg også installeret SP2 DK på XP pro.
>>
>> Jeg har i forvejen en firewall, nemlig Zonealarm Pro.
>> Ville i turde skrotte den til fordel for den der er i XP ?
>
>Jeg kører med Zonealarm (ikke Pro), og den har jeg tænkt mig at beholde. Jeg
>lagde i øvrigt mærke til at SP2 korrekt identificerede Zonealarm ved
>installationen og derefter undlod at enable MS egen firewall
>
Samme her (Tiny Personal Firewall v. 5.et-eller-andet). Til gengæld er
SP2 rimelig forvirret over mit AV-program. Den kan godt se der er et -
men ikke se om det kører eller ej (det gør det - Kaspersky AV v.
4.5.0.9x)
--
Snuden

"I am a river to my people" -Auda abu Tayi

Henning Lund (08-09-2004)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 08-09-04 19:41

Snuden skrev:
> Til gengæld er SP2 rimelig forvirret over mit AV-program. Den kan godt
> se der er et -
> men ikke se om det kører eller ej (det gør det - Kaspersky AV v.
> 4.5.0.9x)

Det samme her, men mon ikke det er fordi XP´s tjek program er startet op
før KAV er helt på mærkerne?
Noget mere drabeligt er at mit OE Quotefix er ude af trit, den skifter
ikke farver her i beskederne, og de små smiley´s er osse væk, det samme
er billeder jeg modtager i mails.

--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk


Edmund (09-09-2004)
Kommentar
Fra : Edmund


Dato : 09-09-04 02:06

Snuden skrev:

> Samme her (Tiny Personal Firewall v. 5.et-eller-andet). Til gengæld er
> SP2 rimelig forvirret over mit AV-program. Den kan godt se der er et -
> men ikke se om det kører eller ej (det gør det - Kaspersky AV v.
> 4.5.0.9x)

Jeg har Norman virus control, og XP siger den ikke kører, selv om det
kun er On access scanner jeg har deaktiveret i Norman.

Jeg har Tiny Personal Firewall, den kan XP ikke genkende

--
Mvh Edmund


Jens Peter Karlsen (10-09-2004)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 10-09-04 03:49

Så kører den jo heller ikke med mindre du manuelt starter en scanning.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Thu, 9 Sep 2004 03:06:17 +0200, "Edmund" <nospam@surfpost.dk>
wrote:

>Jeg har Norman virus control, og XP siger den ikke kører, selv om det
>kun er On access scanner jeg har deaktiveret i Norman.


Edmund (10-09-2004)
Kommentar
Fra : Edmund


Dato : 10-09-04 03:57

Jens Peter Karlsen skrev:

> Så kører den jo heller ikke med mindre du manuelt starter en scanning.

Den scanner jo emails

--
Mvh Edmund


Jens Peter Karlsen (11-09-2004)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 11-09-04 01:32

Det ville være bedre hvis du gjorde det omvendt. on access scanneren
vil jo alligevel scanne hvad der er vedhæftet i mail i samme øjeblik
du gemte en attachment eller forsøgte at køre den.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Fri, 10 Sep 2004 04:56:36 +0200, "Edmund" <nospam@surfpost.dk>
wrote:

>Jens Peter Karlsen skrev:
>
>> Så kører den jo heller ikke med mindre du manuelt starter en scanning.
>
>Den scanner jo emails


Thomas G. Madsen (08-09-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 08-09-04 20:47

Snuden skrev:

> Den kan godt se der er et - men ikke se om det kører eller ej
> (det gør det - Kaspersky AV v. 4.5.0.9x)

Det virker fint med KAV Personal 5.0.121 her.
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/sp2/sc_all_on.png>.

--
Hilsen
Madsen

Sven (08-09-2004)
Kommentar
Fra : Sven


Dato : 08-09-04 21:22

..Kody wrote:
> Hejsa
>
> Ja så fik jeg også installeret SP2 DK på XP pro.
>
> Jeg har i forvejen en firewall, nemlig Zonealarm Pro.
> Ville i turde skrotte den til fordel for den der er i XP ?
>
> .Kody

Ja, jeg ved ikke rigtig. Jeg kørte tidligere med Outpost firewall og var/er
godt tilfreds med den, men ved ikke ret meget om denne nye firewall.
Den gav umiddelbart Totalcommander ov til at gå på nettet, hvilket jeg ikke
bryder mig om. Hvordan ved den, at dette program skal have lov til at bruge
FTP?

Jeg er lidt spændt på, hvormange af mine programmer der ikke vil kunne køre
med SP2, man hører jo så meget, men indtil videre er jeg ikke stødt på
noget, udover denne XP-firewall måske er lidt for flink. Hvordan sætter man
den op til at fange de programmer der vil på nettet fra ens egen PC? Det gør
ZA og Outpost jo default.
--

Mvh
Sven




Thomas G. Madsen (08-09-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 08-09-04 22:27

Sven skrev:

> Hvordan sætter man den op til at fange de programmer der vil
> på nettet fra ens egen PC? Det gør ZA og Outpost jo default.

Det kan du ikke med den indbyggede firewall. Den holder kun
øje med forbindelsesforsøg udefra og ind. Ikke indefra og ud.
Den blokerer som standard for alt indgående trafik og det er
så brugerens egen opgave at konfigurere den til at acceptere
visse former for indgående trafik, hvis der er behov for det.

<http://support.microsoft.com/?kbid=843090>.

--
Hilsen
Madsen

Sven (09-09-2004)
Kommentar
Fra : Sven


Dato : 09-09-04 02:06

Thomas G. Madsen wrote:
> Sven skrev:
>
>> Hvordan sætter man den op til at fange de programmer der vil
>> på nettet fra ens egen PC? Det gør ZA og Outpost jo default.
>
> Det kan du ikke med den indbyggede firewall. Den holder kun
> øje med forbindelsesforsøg udefra og ind. Ikke indefra og ud.
> Den blokerer som standard for alt indgående trafik og det er
> så brugerens egen opgave at konfigurere den til at acceptere
> visse former for indgående trafik, hvis der er behov for det.
>
> <http://support.microsoft.com/?kbid=843090>.

Ups! Tilbage til Outpost så. Forhåbentligt kan den køre sammen med WinXP
SP2.
--

Mvh
Sven




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408897
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste