MS Windows
briani 27239
XP genstart...
Fra : J W Nielsen

Dato : 07-09-04 15:20

Hej...
Ved godt det har været oppe flere gang, men problemet er at vi ikke kan
komme ind og stoppe genstarten...
PC'en er en Compaq med XP.
Fra igår til idag har er IKKE været lavet nogle ændringer overhovedet...
Da den så startes idag kommer det røde Compaq-logo og dernæst får man
beskeden at Windows vil genstarte efter xx sekunder (og så tæller den ned).
Man har dog mulighed for at vælge genstart i fejlsikret tilstand m/u
netværk... Man kan blot ikke aktivere disse...
Altså tæller den igen ned og genstarter... osv ... osv ...
Hvordan få vi altså lige stoppet dette kedelige loop ???

Mvh
jørgen

Fra : Søren Blom

Dato : 07-09-04 16:37

"J W Nielsen" <jwnfjern@fjern.tdcadsl.dk> skrev
> [...]
> Altså tæller den igen ned og genstarter... osv ... osv ...
> Hvordan få vi altså lige stoppet dette kedelige loop ???

Det lyder til at du har fået Virus.

Prøv at kik i news:dk.edb.sikkerhed.virus spørgsmålet har været oppe i
gruppen før, så svaret lægger der allerede, jeg kan dog ikke lige huske hvad
kuren er for at komme af med virussen.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : *trads*

Dato : 08-09-04 21:19

Windows vil genstarte efter xx sekunder (og så tæller den ned).

Jeg har lige formateret - installeret xp. Og efter 10min fik jeg allerede
den "virus"

Så gjorde jeg noget andet :
Formaterede igen . Hev mit netkabel ud - Installerede xp - installerede SP2.
Og nu spinder den igen

Men jeg har også hørt at når den djævel popper op skal man stille sit ur
tilbage- 1t -2t-1dag ved jeg ikke men det er da forsøget vær. !! Det fjerne
ikke årsagen, men gør at du har noget tid til at hente en Removal tool.
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.sasser.removal.tool.html

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 10-09-04 03:41

Det sidste er ikke rigtigt. Til gengæld kan man køre kommandoen
"shutdown -a" det vil abortere nedlukningen.