MS Windows
briani 27239
Selektiv udprintning af billeder
Fra : kk

Dato : 06-09-04 08:40

I lang tid har jeg ved højreklik-print på et billede, fået mulighed for at
vælge flere billeder og derefter kunnet vælge, hvor mange billeder som
skulle printes på et ark.
Jeg ved ikke om det er en windowsfunktion eller ligger i printersoftwaren,
men funktionen er ihvertfald forsvundet. (Utvivlsomt fordi jeg har pillet!)
Kan nogen forklare mig, hvordan jeg får den igen?

WinXp pro UK SP2
HP Deskjet 990Cxi

Er jeg OT, lader jeg mig gerne dirigere
mvh
kk

Fra : emj

Dato : 06-09-04 10:08

On Mon, 6 Sep 2004 09:40:03 +0200, "kk" <kaj-aage@krull.dk> wrote:

>I lang tid har jeg ved højreklik-print på et billede, fået mulighed for at
>vælge flere billeder og derefter kunnet vælge, hvor mange billeder som
>skulle printes på et ark.

Det kan du sikkert stadig.
Marker nogle billedfiler - højreklik - vælg udskriv
Vælg printer - Udskriftindstillinger - sider pr ark i billedguiden og
vælg Næste
Så skulle du vist kunne klare dig selv derfra.
Hilsen emj

Fra : kk

Dato : 06-09-04 10:46

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> vælg Næste
> Så skulle du vist kunne klare dig selv derfra.

Hej emj
Mange tak for svaret. Det er lige netop som du beskriver, at jeg ikke
længere kan. I samme sekund jeg klikker på "Udskriv", begynder den at
printe.
mvh
kk>

Fra : emj

Dato : 06-09-04 11:59

On Mon, 6 Sep 2004 11:45:56 +0200, "kk" <kaj-aage@krull.dk> wrote:

>Det er lige netop som du beskriver, at jeg ikke
>længere kan. I samme sekund jeg klikker på "Udskriv", begynder den at
>printe.

Kik her
kortlink.dk/microsoft/ap7
Hilsen emj

Fra : kk

Dato : 06-09-04 12:35

> Kik her
> kortlink.dk/microsoft/ap7
> Hilsen emj

Den link fører mig ikke nogen steder hen, har du ikke en bedre, evt. klippet
ud i pap?
mvh
kk

Fra : emj

Dato : 06-09-04 13:14

On Mon, 6 Sep 2004 13:35:02 +0200, "kk" <kaj-aage@krull.dk> wrote:

>Den link fører mig ikke nogen steder hen, har du ikke en bedre, evt. klippet
>ud i pap?

Du får papudgaven

http://kortlink.dk/microsoft/ap7

Hilsen emj

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-09-04 15:17

emj wrote:

> Du får papudgaven
> Hilsen emj

Eller endnu mere pap:

Gå til den mappe, hvor du har billederne.
Sørg for at der i "Vis" menuen er sat hak ned "fotoalbum" eller "store
ikoner"

Hvis du så IKKE markerer nogle billeder - så har du ude til venstre et
menupunkt, der hedder "Udskriv billeder"- hvis du vælger dette - så får
senere lov til at vælge billeder og papir og alt det der.

Hvis du har markeret nogle billeder - så får du ikke lov til at vælge
billeder - men udskriver bare de valgte.

Hvis du IKKE har punktet ude til venstre med "Udskriv billeder" - så har XP
ikke opdaget, at det er en mappe med billeder - og du skal lige
højre-klikke" på mappen - og vælge egenskaber - og sætte den til fotoarkiv
eller noget i den stil......

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : kk

Dato : 06-09-04 15:34

> Du får papudgaven
>
> http://kortlink.dk/microsoft/ap7
>
> Hilsen emj

Tak for det, men det hjælper mig ikke. De menupunkter som nævnes mangler i
min opsætning. Jeg ved ikke, hvad der er sket. Jeg må finde på noget
andet, - men tak for indsatsen.
mvh
kk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-09-04 15:33

kk skriver:

> Tak for det, men det hjælper mig ikke. De menupunkter som nævnes mangler i
> min opsætning. Jeg ved ikke, hvad der er sket. Jeg må finde på noget
> andet, - men tak for indsatsen.

Genindstaller printerdriveren !

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : hcma

Dato : 06-09-04 17:49

"kk" <kaj-aage@krull.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for det, men det hjælper mig ikke. De menupunkter som nævnes mangler i
> min opsætning. Jeg ved ikke, hvad der er sket. Jeg må finde på noget
> [...]
Når du står i stifinderen, så prøv at slukke for Mapper oppe i menulinjen,
så skulle du få de punkter tilbage.
m v h
hc

Fra : kk

Dato : 06-09-04 20:51

"hcma" <hcma@hcma.dk> wrote in message

> "kk" <kaj-aage@krull.dk> skrev i en meddelelse

> Når du står i stifinderen, så prøv at slukke for Mapper oppe i menulinjen,
> [...]
Hej NG,
Jeg takker for de mange venlige svar og forslag. Desværre var der ikke noget
der løste problemet. Jeg må derfor tilbage til tænkeboksen og se om der
skulle være en løsning et sted.
Igen, tak for hjælpen.
kk