Drop TCP Packet from WAN
Fra : Ukendt

Dato : 06-09-04 22:26

Jeg kan se min router afviser en masse pakker fra min ISP, som
"banker" på port 445.

Er det bare så'n noget netværks-teknisk-tam-tam jeg ikke skal tænke
på? (selvom ja da gerne vil ha' en forklaring på hvorfor...)

Har i øvrigt sat min router til kun at logge attacks...det ovenfor var
fordi jeg "skulle jo lige se"...

I øvrigt tak til denne gruppe for svar til mine mange spørgsmål på det
seneste, som har gjort mig en del klogere på hvorfor og hvorfor ikke
jeg (ikke) skal bruge dette og hint. Og OSS'en er jo glimrende, hvis
man udover at læse også vælger at forstå (i det omfang man nu magter
det).

mvh /Snedker
---
http://dbconsult.dk

Fra : Rudi Stegen

Dato : 06-09-04 22:50

Hej Morten Snedker, du skrev i dk.edb.sikkerhed:

> [...]
>
> Er det bare så'n noget netværks-teknisk-tam-tam jeg ikke skal tænke
> på? (selvom ja da gerne vil ha' en forklaring på hvorfor...)

Fra <http://www.iana.org/assignments/port-numbers>:

microsoft-ds 445/tcp Microsoft-DS
microsoft-ds 445/udp Microsoft-DS

Så det er noget Microsoft-tam-tam

--
Hygge fra Århus - Rudi
Lidt blandede pc-links: <http://stegen.dk/pclinks1.htm>

Fra : Rudi Stegen

Dato : 06-09-04 23:00

Hej Rudi Stegen, du skrev i dk.edb.sikkerhed:

> Morten Snedker:

> Fra <http://www.iana.org/assignments/port-numbers>:
>
> microsoft-ds 445/tcp Microsoft-DS
> microsoft-ds 445/udp Microsoft-DS

Lidt mere uddybende kan du evt. kigge på, hvad google finder
<http://www.google.dk/search?q=windows+port+445>.

Jeg bruger ikke selv 2000 el. XP, hvorfor du utvivlsomt bedre end jeg
kan forstå, hvad den praktisk-konkrete betydning er.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : L. E. P.

Dato : 07-09-04 08:17

Mon, 06 Sep 2004 23:26:29 +0200 skrev Morten Snedker
<mortenatdbconsultdotdk> i en meddelelse:

Prøv at læse her:

http://www.grc.com/port_445.htm

Hilsen Lars.