Reetablering af harddisk ?
Fra : NB

Dato : 06-09-04 08:15

Min backup USB-harddisk lyder pludselig ikke godt og jeg har kun adgang til
disken i korte øjeblikke.

Nogen, der kan henvise til et program, der kan hente filerne "lidt efter
lidt" ?

ab

Fra : Gevaldi

Dato : 06-09-04 08:33

NB skriblede:
> Min backup USB-harddisk lyder pludselig ikke godt og jeg
> har kun adgang til disken i korte øjeblikke.
>
> Nogen, der kan henvise til et program, der kan hente
> filerne "lidt efter lidt" ?

Jeg kan henvise til den gruppe hvor
folk med forstand på drev sidder:

Skriv så også hvad fabrikat din disk er, så
er det jo noget lettere at gelejde dig videre.

--
/Gevaldi
*Find den rigtige nyhedsgruppe på*

Fra : NB

Dato : 06-09-04 17:19

"Gevaldi" <georg_valdi@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kan henvise til den gruppe hvor
> folk med forstand på drev sidder:

Tak for din henvisning, men det var faktisk et program jeg søgte - jeg har
på et tidspunkt læst at bl.a. Alt om Data har haft flere af disse
genetableringsprogrammer på deres med bladet følgende CD.

ab

Fra : Gevaldi

Dato : 06-09-04 18:07

NB skriblede:

> Tak for din henvisning, men det var faktisk et program
> jeg søgte - jeg har på et tidspunkt læst at bl.a. Alt om
> Data har haft flere af disse genetableringsprogrammer på
> deres med bladet følgende CD.

Hvis du nu læste mit tidligere svar en
gang til og så tog notits af det jeg skrev
om fabrikat, så ville det være noget
lettere at hjælpe.

Og som skrevet "de hardcore* sidder i:

--
/Gevaldi

Fra : Kasper Dupont

Dato : 06-09-04 13:08

NB wrote:

> [...]
> disken i korte øjeblikke.
>
> Nogen, der kan henvise til et program, der kan hente filerne "lidt efter

Man kan prøvet at kopiere hele disken med dd. Det er
lykkedes for mig at redde en harddisk på den måde. Men
det krævede mange forsøg.

#define _(_)_"rdk"/* This is my real email address */
char _[]=_("kaspe")_("brics");_[7]='@';_[13]='.';puts(_);

Fra : Peter Mogensen

Dato : 06-09-04 15:07

Kasper Dupont wrote:

> Man kan prøvet at kopiere hele disken med dd. Det er
> lykkedes for mig at redde en harddisk på den måde. Men
> det krævede mange forsøg.

Også mig. D.v.s. Det meste data. Det er betydeligt nemmere at finde
tekst end f.eks. billeder i det resulterende.

Der er dog lige den hurdle at det ikke er sikkert dd kan seeke over hele
disken. Jeg kan huske at jeg bandede over at linux dd ikke havde den
"long int" option som Solaris dd havde. Det endte med at jeg måtte
skrive min egen device-duplikator.

Peter