Sletning af regkey
Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 08-09-04 00:11

Jeg har to procedurer:

procedure
WriteRegKeyStringValue(HKey:Cardinal;RegPath,Name,Value:String);
var
Reg:TRegistry;
begin
Reg := TRegistry.Create;
try
Reg.RootKey :=HKey;
if Reg.OpenKey(RegPath, True) then
begin
Reg.WriteString(Name,Value);
Reg.CloseKey;
end;
finally
Reg.Free;
end;
end;

procedure DeleteRegKey(HKey:Cardinal;RegPath,Name:String);
var
Reg:TRegistry;
begin
Reg := TRegistry.Create;
try
Reg.RootKey :=HKey;
if Reg.OpenKey(RegPath, false) then
begin
Reg.DeleteKey(Name);
Reg.CloseKey;
end;
finally
Reg.Free;
end;
end;

Jeg kan fint oprette en "key" med navn (Name) og tekst (Value), men
hvorfor virker min slette-procedure ikke???

Lars

Fra : Harald

Dato : 08-09-04 08:15

"Lars Holm Thomsen" <aslaktoke-RE-MO-VE-toke@yahoo.NOTdk> skrev i en
meddelelse news:ukfsj0144r15ro9s4kpj0csasd4idpao8u@4ax.com...
> Jeg har to procedurer:

<cut>

> [...]
>

> Jeg kan fint oprette en "key" med navn (Name) og tekst (Value), men
> hvorfor virker min slette-procedure ikke???

Du skal bruge RegPath i dit DeleteKey kald i stedet for Name, hvis det kun
er en Value du vil slette så skal du bruge DeleteValue i stedet for
DeleteKey. Du kan ikke bruge DeleteKey lige efter at du har åbnet med
OpenKey, så brug KeyExists i stedet for OpenKey.

Mvh
HK

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 08-09-04 09:52