C - total ny !!!
Fra : Euk

Dato : 07-09-04 21:05

Hej NG

Jeg vil lave noget C prog. til små microér..( ikke C++ )

Men kender kun lidt til pascal - basic og assambler ...meget lidt !

For at starte - bare med 2+2= 4 el. " davs " på skærmen ...altså lidt egen
studie helt fra bunden.

Er det så muligt at skrive noget C program i en editor - loade det ind i en
compailer og afvikle det på PCéren , måske i DOS promten ?
Hvis man kan ...findes der så noget free ware man kan eksperitere med ? og i
såfald hvor ?

Jeg er godt klar over at der er langt fra " Hello world " på PCérens skærm,
og til noget kode skrevet til en specifik micro, men jeg må jo starte et
sted !

Mvh.

Esben

Fra : Bertel Brander

Dato : 07-09-04 21:41

Euk wrote:
> [...]
> compailer og afvikle det på PCéren , måske i DOS promten ?
> Hvis man kan ...findes der så noget free ware man kan eksperitere med ? og i

Der er rigtig mange der bruger Dev-cpp fra:
http://www.bloodshed.net/devcpp.html
Det er editor, kompiler osv i en pakke.

Ellers er der en liste af kompilere på min hjemmeside:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard/links.html

--
What's in a name?
That which we call a rose by any other name would smell as sweet.

Fra : Anders Melchiorsen

Dato : 08-09-04 00:14

"Euk" <e-v@tele2adsl.dk> skrev den 07-Sep-04:

> Jeg er godt klar over at der er langt fra " Hello world " på PCérens
> skærm, og til noget kode skrevet til en specifik micro, men jeg må
> jo starte et sted !

Der er faktisk ikke vældig stor forskel i selve programmeringen mellem
din PC og et lille system, det er en af fordelene ved C. Problemerne
handler mest om, hvordan man får programmet indlæst på det lille
system.

Anders.

--
Min adresse er gyldig i en uge.
Derefter skal (kun) delen '.dJJJ-YY' fjernes.

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 08-09-04 12:46

> Er det så muligt at skrive noget C program i en editor - loade det ind i
en
> compailer og afvikle det på PCéren , måske i DOS promten ?

Bemærk at der er et skridt mere: editor-compiler-linker-kørsel

Niels Dybdahl