Remote Desktop virker kun lidt... ?
Fra : H.S.

Dato : 08-09-04 07:43

Jeg har en server som jeg har tilgang til via remote desktop.
Min system disk blev udskiftet med en større, og alle data kopieret vha
Norton Ghost, og alting virker som det plejer/skal.

Undtagen Remote Desktop. Hvis jeg prøver at tilgå serveren, via remote
desktop, fra en anden maskine på netværket, via serverens lokale IP, så
virker det fint. Men prøver jeg via en maskine udefra, via WAN Ip adressen,
så virker det ikke.

Jeg har ikke pillet ved router/firewall opsætning, og da den gamle
systemdisk blev kopieret 'råt' via Ghost's Disk to Disk funktion, så kan jeg
ikke forstå hvad der er gået galt ?

Kan nogen hjælpe ?

Henrik
Aloe Vera og produkter til personlig pleje:
http://www.hstrading.dk/

Fra : Nicolai

Dato : 08-09-04 07:54

> Jeg har en server som jeg har tilgang til via remote desktop.
> Min system disk blev udskiftet med en større, og alle data kopieret vha
> Norton Ghost, og alting virker som det plejer/skal.
Så er alt ok :)

> [...]
> virker det fint. Men prøver jeg via en maskine udefra, via WAN Ip adressen,
Så er det opsætningen i din router / firewall, der peger til en ip.

Kører maskinen med fast ip og peger router / firewall til samme ip?

Fra : H.S.

Dato : 08-09-04 10:18

"Nicolai" <emailxyznifo@fogh.com> skrev i en meddelelse
> Så er alt ok :)

> Så er det opsætningen i din router / firewall, der peger til en ip.
>
> Kører maskinen med fast ip og peger router / firewall til samme ip?

doh ! selvfølgelig.... serveren fik ip 10.0.0.2 da den blev genstartet, og
hed før 10.0.0.3 ... så det må være fordi port 3389 kun er åbnet til ip nr
10.0.0.3..
Det må jeg liiiige få kigget på, tak for hælpen, begge to.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-09-04 10:25

"H.S." <Henrik@hstradingNOSPAM.dk> wrote:

> [...]
>10.0.0.3..

>Det må jeg liiiige få kigget på, tak for hælpen, begge to.

Sæt maskinen op til fast ip-adresse: IP-adressen f.eks 10.0.03, standard gateway og DNS-server til routerens IP-adresse
(formentlig 10.0.0.1), så slipper du for den slags overraskelser fremover....

<mlr>

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-09-04 07:57

> [...]

>virker det fint. Men prøver jeg via en maskine udefra, via WAN Ip adressen,

Det burde være en simpel sag at løse

Hvilken IP-adresse har Remote Desktop serveren ? Peger den routerens virtuelle server fortsat på Remote Desktop serveren ?

<mlr>