zippede filer uden zlib
Fra : thomas hygum

Dato : 07-09-04 20:25

Min host udbyder ikke zlib extensions.

Hvordan kan jeg så pakke filer ned, der f.eks. skal downloades eller
mailes med et mail()-script? Kan jeg selv installere nogle scripts,
der kan gøre det? Det må gerne fungere ligesom gzopen(), gzwrite() og
gzclose() kommandoerne, der bruger zlib.

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-04 21:15

In news:96c82ee4.0409071124.17dd93c9@posting.google.com,
thomas hygum <hygum@tigerensrede.dk> typed:
> Hvordan kan jeg så pakke filer ned, der f.eks. skal downloades eller
> mailes med et mail()-script?

Jeg har selv lige fundet http://www.phpconcept.net/pclzip/ (er midlertidigt
nede).

Jeg har endnu ikke haft tid til at kigge nærmere på det, men det ser ud til,
at det kan klare alle de basale komprimeringsopgaver.

Mvh.

Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face

http://www.mzh.dk

Fra : thomas hygum

Dato : 09-09-04 08:12

Duer ikke, det bruger også zlib:

"Abort pclzip.lib.php : Missing zlib extensions"

og se i koden:

function PclZip($p_zipname)
{

// ----- Tests the zlib
if (!function_exists('gzopen'))
{
die('Abort '.basename(__FILE__).' : Missing zlib extensions');
}

Andet forslag?

Fra : thomas hygum

Dato : 09-09-04 15:48

Nej det bruger også gzip og bzip2, som kræver zlib.

Fra : Jimmy

Dato : 09-09-04 08:41

"thomas hygum" <hygum@tigerensrede.dk> wrote in message
> Min host udbyder ikke zlib extensions.
>
> Hvordan kan jeg så pakke filer ned,

Hvad med tar?

De fleste der har mulighed for at udpakke zip kan også udpakke tar, selvom
de måske vil studse lidt over formatet.

Mvh
Jimmy

Fra : Kim Schulz

Dato : 09-09-04 09:26

[snip]

> Andet forslag?

jeg har tidligere benyttet et script herfra som ikke benyttede sig af
nogen libs. kan desværre ikke huske hvad det hedder nu:

http://phpclasses.mkdata.net/browse/class/42.html

--
Kim Schulz | Fundanemt Content Management system:
Geek by nature | http://www.fundanemt.com

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 28-11-04 16:45

thomas hygum wrote:
> [...]
> der kan gøre det? Det må gerne fungere ligesom gzopen(), gzwrite() og
> gzclose() kommandoerne, der bruger zlib.

Du kan overveje at kigge nærmere på zip.lib.php som følger med
phpMyAdmin - mener ikke det afhænger af eksterne libs!

Mvh Tommy