Findes der et gratis CMS system?
Fra : bustuter

Dato : 07-09-04 09:00

Jeg skal lave en hjemmeside til en lille klub hvor vi er 25 medlemmer.
3 forskellige bestyrelsesmedlemmer skal kun gå ind på sitet og indskrive
artikler.
De har ingen erfaring med html så det skal være CMS.

Findes et sådant gratis system?

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 07-09-04 09:06

masser: http://www.opensourcecms.com/

--
ulrik nielsen |
-----------------+---------------------------------------------------

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 07-09-04 09:34

bustuter wrote:

> Findes et sådant gratis system?

Yup, her er to CMS, der er af dansk oprindelse:

www.typo3.com
www.fundanemt.com

Tonni Aagesen
www.cazoo.dk

Fra : Atte André Jensen

Dato : 07-09-04 21:23

Tonni Aagesen wrote:
> [...]

Som nævnt: masser!

> Yup, her er to CMS, der er af dansk oprindelse:

Lad mig lige kommentere på dem...

> www.typo3.com

Rigtigt, rigtigt godt, kræver en del af serveren + kan være omstændigt
at sætte op.

> www.fundanemt.com

Meget letvægts, dvs kører på lille maskine. Nem backend, problematisk
eller mangelfuld dokumentation, lidt bøvlet at sætte op (du skal
indsætte "magiske" php kommandoer i index.php, har ikke så mange features.

Jeg har fornyligt kikket på mambo (http://www.mamboserver.com/) som er
meget let at installere, nemt at konfigurere. Det er lidt begrænset på
visse punkter (fx bruger admin) og er ret gearet imod communitys
(hvilket måske er en fordel for dig). Ellers en overraskende positiv
oplevelse...

--
peace, love & harmony
Atte

http://www.atte.dk - remove the underscore to reply

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-09-04 23:18

Atte André Jensen <atte@ball_breaker.dk> wrote in

> [...]
> begrænset på visse punkter (fx bruger admin) og er ret gearet
> imod communitys (hvilket måske er en fordel for dig). Ellers en

Desværre kræver dens editor at man bruger IE og modulerne er ikke
altid lige godt kodet :/

Men ellers et godt CMS.

--
Henrik Stidsen - http://såkadulæredet.dk/
"The only true currency in this bankrupt world is what you

Fra : Atte André Jensen

Dato : 09-09-04 11:12

Henrik Stidsen wrote:

> Desværre kræver dens editor at man bruger IE

Nu ved jeg ikke hvad du mener med "editor" men jeg har sat små sites op
for at prøve det af og det kører uden problemer med mozilla

> og modulerne er ikke
> altid lige godt kodet :/

Det er muligt...

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 09-09-04 11:50

Atte André Jensen wrote:

> Nu ved jeg ikke hvad du mener med "editor" men jeg har sat små sites op
> for at prøve det af og det kører uden problemer med mozilla

det er wysiwyg editoren han hentyder til, men er dog ikke rigtigt at den
er IE specifik, man skal bare installere den rigtige version af
htmlArea, så spiller det.

--
ulrik nielsen |
-----------------+---------------------------------------------------

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-09-04 13:02

Ulrik Nielsen <un.spam@tiscali.dk> wrote in

> det er wysiwyg editoren han hentyder til, men er dog ikke
> rigtigt at den er IE specifik, man skal bare installere den
> rigtige version af htmlArea, så spiller det.

Så må det være den forkerte jeg har, den jeg har er den der følger
med til Mambo...

"Alot of people may not know this but I happen to be quite famous"

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 09-09-04 13:14

Henrik Stidsen wrote:

> Så må det være den forkerte jeg har, den jeg har er den der følger
> med til Mambo...

det er rigtigt, den "nye" kan findes her:
http://mamboforge.net/softwaremap/trove_list.php?form_cat=344

--
ulrik nielsen |

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-09-04 15:28

> det er rigtigt, den "nye" kan findes her:
> http://mamboforge.net/softwaremap/trove_list.php?form_cat=344

Jeg kan i hvert fald starte med at sige at den ikke virker i Opera
som er min default browser :/

Umidelbart ser den rigtig lækker ud - og mon ikke deres fejl i
billedindsætning fra version 2 er rettet ?

http://såkadulæredet.dk/ => http://xn--skadulredet-x8as.dk/