Simpel kontaktformular
Fra : Martin Ploug

Dato : 06-09-04 22:10

Hej NG

Jeg er ved at lave en simpel kontaktformular med HTML og php.

Jeg vil bare lave en kontaktformular, som indeholder felterne
"Navn",E-mail, Emne og "Besked" og som behandler / viser
det indtastede i den indkommende mail hos ejheren af hjemmesiden.

Jeg har indtil videre:

En fil med formularen

<head>
<title>Untitled</title>
</head>

<form method="post" action="send1.php" name="mailform">
Dit navn:<input type="text" size="20" name="sendernavn" />
Din mail: <input type="text" size="20" name="sendermail" />
<textarea name="tekst" cols="25" rows="7"></textarea>

Og en fil, som sender indholdet.

<?php
$dinmail = xxxx@xxxx.dk;

mail($dinmail, "Mail via juniband.dk","$sendernavn","$tekst",
"From:$sendermail\nReply-To:$sendermail");

exit;
?>

Det fungerer også til dels, men det er som om jeg ikke
kan få alt indhold med f.eks. driller det der med at få den
den til at skrive e-mailen ($dinmail) i From:-feltet i mailsytemet.

Er det begrænset, hvor mange parametre mail() kan håndtere ?
skal der laves et hidden felt i formularen ?
Andet ?

På forhånd tak.

Hilsen Martin

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 07-09-04 07:10

Martin Ploug wrote:

> Det fungerer også til dels, men det er som om jeg ikke
> kan få alt indhold med f.eks. driller det der med at få den
> den til at skrive e-mailen ($dinmail) i From:-feltet i mailsytemet.

Prøv at se om du ikke kna finde nogle hints i manualen:
http://dk.php.net/manual/en/function.mail.php

Tonni Aagesen
www.cazoo.dk

Fra : Martin Ploug

Dato : 07-09-04 18:10

Jeg har fundet et script, som klarer ærterne.

Ellers tak

/Martin