Find en værdi i en streng, mellem to chars~
Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 06-09-04 12:19

Hej alle!

Jeg har flg. kode:

      function remover($string, $sep1, $sep2)
{
$string = substr($string, 0, strpos($string,$sep2));
$string = substr(strstr($string, $sep1), 1);

return $string;
}

$string = "http://127.0.0.1/test.php?q=test&ie=true";
$str1 = "q";
$str2 = "ie";

echo remover($string, $str1, $str2);

Det smider cirka det retur jeg vil have, og jeg kan godt bruge det som
det er faktisk. Men sagen er den af $string også kunne indeholde
f.eks. "http://127.0.0.1/test.php?q=test&value=hest&ie=true"

og så virker den jo ikke. Jeg kan ikke få den til at returner det
mellem f.eks. q= og det næste &-tegn - kan man få den til det mon?

/Thomas

Fra : stoffer

Dato : 06-09-04 13:58

> [...]
>
> og så virker den jo ikke. Jeg kan ikke få den til at returner det
> mellem f.eks. q= og det næste &-tegn - kan man få den til det mon?

Du kan bruge funktionen parse_str:
http://www.php.net/manual/en/function.parse-str.php
Tag evt også et kig på funktionen parse_url på
http://www.php.net/manual/en/function.parse-url.php

Du kan nok lave noget i stil med (sakset fra php.net):

$tab = parse_url($string);
parse_str($tab['query'], $output);
echo $output['q'];

Det er dog ikke testet.

mvh
-stoffer

Fra : Anders K. Madsen

Dato : 06-09-04 14:57

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 06-09-04 18:37

Tak til jer begge to - jeg løste problemet med parse_str() i al fald
her i første omgang :)

/Thomas