CSS I morzilla, og IE!?
Fra : Daniel Andersen

Dato : 07-09-04 17:53

Hej
Jeg har lavet en hjemmeside for en ven (www.team-muteax.tk)!
Men når jeg bruger CSS, for at ændre farven på links, så virker
det kun i morzilla! why??

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-09-04 18:18

Daniel Andersen skrev:

>Jeg har lavet en hjemmeside for en ven (www.team-muteax.tk)!
>Men når jeg bruger CSS, for at ændre farven på links, så virker
>det kun i morzilla! why?

Burde heller ikke virke i Mozilla, for der er fejl i din css, så
her er et tilfælde, hvor Mozilla ignorerer en fejl og IE gør
ikke.

Du har angivet grey som farve, det skal være på amerikansk og de
skriver gray.
--
Knud

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 07-09-04 18:19

On 07 Sep 2004 16:53:21 GMT, Daniel Andersen <mellem-mad@ofir.dk> wrote:

> Jeg har lavet en hjemmeside for en ven (www.team-muteax.tk)!
> Men når jeg bruger CSS, for at ændre farven på links, så virker
> det kun i morzilla! why??

Mozilla er åbenbart ikke så følsom over for fejl?
Du skriver color:grey;
Normalt ville jeg skrive color:gray; - så virker det også i IE.
Derudover ville jeg også indsætte en doctype, - hvis det er meningen det
skal virke i andet end IE, så er det lettere, når browserne er i
standard-mode.
Læs om doctype her:
<http://www.hintzmann.dk/articles/doctype/>
<http://www.html.dk/artikler/00036/>
<http://www.hut.fi/~hsivonen/doctype.html>

Derudover er der 2x body på din side.
En god idé ville være at tage et smut forbi <http://validator.w3.org/> og
validere din html-kode, så vil du kunne undgå mange problemer.
Og dette problem kunne være løst ved at tjekke siden med
<http://jigsaw.w3.org/css-validator/>.

--
Ryan Kristensen

Fra : Daniel Andersen

Dato : 08-09-04 16:28

Ryan Kristensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> validere din html-kode, så vil du kunne undgå mange problemer.
> Og dette problem kunne være løst ved at tjekke siden med

Tak for det! Det vil jeg gøre!