Problem med 100% width i CSS-layout
Fra : Christoffer Kjeldgaa~

Dato : 07-09-04 13:30

Hej gruppe,

Jeg har kastet mig ud i at lave et nyt design med CSS i temmelig
"traditionel" udformning. Altså med en top, en venstrestillet
menu, indhold og en bund. Jeg er efterhånden ved at være godt
tilfreds med grundopbygningen, men der er en enkelt ting der
irriterer mig grufuldt. Fordi jeg bruger floats til menuen og
boksen til indhold bliver jeg (åbenbart?) nødt til at sætte en
bredde på indholdet, som jeg gerne vil have en relativ bredde på,
hvorimod menuen skal være fastlåst til 200 pixels bredde.
Resultatet skulle altså gerne være at siden får 100% bredde, men
lige nu har jeg sat sidens bredde til 750 pixels og indholdet til
550, for ellers falder det hele fra hinanden.

Er der nogen der ved hvordan jeg kan løse dette problem? Jeg vil
samtidig helst beholde opbygningen i html-filen, så indholdet
kommer før menuen.

Det foreløbige layouy kan ses på www.sappy.dk/layout

Med venlig hilsen,
Christoffer Kjeldgaard

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lobais

Dato : 08-09-04 15:02

Tue, 07 Sep 2004 12:29:44 +0000. skrev Christoffer Kjeldgaard:
> Er der nogen der ved hvordan jeg kan løse dette problem? Jeg vil
> samtidig helst beholde opbygningen i html-filen, så indholdet
> kommer før menuen.

Prøv at se om dette kan hjælpe:
http://weib.dk/sider/templates/struktur/sa.html

--
Lobais - http://thomas.ahle.dk/
Einstein - Science without religion is lame, religion without science is blind.

Fra : Allan Vebel

Dato : 08-09-04 20:25

Christoffer Kjeldgaard <christoffer@sappy.dk> skrev:

> Fordi jeg bruger floats til menuen og boksen til indhold bliver
> jeg (åbenbart?) nødt til at sætte en bredde på indholdet

Ja, det er et problem ved float.

Prøv at se http://html-faq.dk/2003.asp - samme system er hele
html-faq.dk bygget op omkring. Her er ingen bredde på indholdet,
som bare ombryder vinduet ud når du gør browservinduet smallere
eller bredere.

> samtidig helst beholde opbygningen i html-filen, så indholdet
> kommer før menuen.

Det er også tilgodeset i artiklen.

--
Allan Vebel