krybtering
Fra : Betina & Claus Niels~

Dato : 06-09-04 16:33

hej, jeg ved ikke om jeg er havnet det rigtige sted, men hvordan krybterer
man en webside så "view source" er uforståeligt at se på.....

Håber i forstår mit sp.

Fra : joke

Dato : 06-09-04 17:42

"Betina & Claus Nielsen" <claus@NOSPAMmail.dk> skrev i en meddelelse
> hej, jeg ved ikke om jeg er havnet det rigtige sted, men hvordan krybterer
> man en webside så "view source" er uforståeligt at se på.....

forstår udemærket dit spørgsmål, men umiddelbart vil det ikke være muligt
hvordan skulle din bowser kunne læse og oversætte den hvis den er krypteret.

Prøv at tage din netbank som formodenligt ligger på en https der kan du også
se kilden for siden.

Eneste måde du kan undgå andre at se din kode er ved at holde den fra
internettet

Hilsen

Johnny

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 07-09-04 07:30

> [...]
krybterer
> man en webside så "view source" er uforståeligt at se på.....

Faktisk er det sådan at du kan "skjule" noget af din kode, hvis du
anvender rene serverbaserede websider - som php eller asp., hvor det
meste afvikles på serveren, men ikke alle koder.
Jeg er ikke særlig erfaren i dette, men jeg har dog fået den forklaring
at man med javaapletter kan sørge for at kun de relevante koder kommer
frem, medens de mere vitale dele ikke gør det.
--
ahw