Delt kobber-ADSL uden fasnet er edt muligt~
Fra : L.T

Dato : 07-09-04 09:24

Hej
Er det muligt at få ADSL uden fastnet på delt kobber? Eller skal jeg have
webspeed?
Har kikket i gruppen men kan ikke umiddelbart se om det er mulig på delt
kobber?

L.T

Fra : Morten Davidsen

Dato : 07-09-04 09:59

"L.T" <dizx2@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> webspeed?
> Har kikket i gruppen men kan ikke umiddelbart se om det er mulig på delt
Nu skriver du ikke hvor du bor og hvilken udbyder du vil have ADSL på delt
kobber hos.
Har du fået af vide at der ikke er nok kobberpar til at oprette rå kobber?
Du kan som der har været nævnt i tråden "ADSL - og jeg vil af med min
fastnet-telefon" i denne nyhedsgruppe, såfremt du har fastnet abonnement
lige nu - få oprettet ADSL på delt kobber og så opsige dit fastnet
efterfølgende. Såfremt du vælger en udbyder som f.eks. Cybercity som ikke (i
de fleste tilfælde) har et krav om at der er fastnet abonnement på adressen.

/MD

Fra : L.T

Dato : 07-09-04 12:52

"Morten Davidsen" <email@morten-davidsen.dk_nospam> skrev i en meddelelse
> [...]
(i
> de fleste tilfælde) har et krav om at der er fastnet abonnement på

Jeg bor i Kbh. NV, jeg har lige ringet til CC, de sagde at det ikke var
muligt at oprette ADSL uden rå kobber. Der blev ikke oplyst andet til ham
end hvor jeg boede (Kbh. NV).
Grunden til min forvirring er at det i tidernes morgen kun var tdc der kunne
tilbyde mig ADSL pga.. manglende rå kobber. Der kom en tekniker ud og satte
et skillefilter? op.
Nu har jeg tele2 som udbyder.
Jeg vil helst ikke ud i webspeed pga. lav upload til den pris jeg gerne vil
give.

L.T

Fra : Morten Davidsen

Dato : 07-09-04 13:03

"L.T" <dizx2@hotmail.com> skrev i en meddelelse
<KLIP>
> Jeg bor i Kbh. NV, jeg har lige ringet til CC, de sagde at det ikke var
> muligt at oprette ADSL uden rå kobber. Der blev ikke oplyst andet til ham
> end hvor jeg boede (Kbh. NV).
Du sagde sikkert du gerne ville have det oprettet uden fastnet.
Tricket for dig vil være at du opretter en GDS-løsning på dit fastnet nummer
... og opsiger det når ADSL'en er oppe og køre.

Klart .. det kan man da godt forstå.

/MD

Fra : L.T

Dato : 07-09-04 13:11

> Tricket for dig vil være at du opretter en GDS-løsning på dit fastnet
nummer
> .. og opsiger det når ADSL'en er oppe og køre.
> /MD

Ok med GDS-løsning formoder jeg du mener gør det selv-løsning. Det var også
min mening da jeg jo har et skillefilter monteret.
Men der står i deres (CC) betingelser at det er en forudsætning at fastnet
opretholdes ved delt rå kobber...
Så hvis der skulle være en eller flere der med held har opsagt deres fastnet
på delt rå kobber, vil jeg da gerne høre fra dem.
Vil helst ikke prøve i blinde og skulle genoprette fastnet og ADSL....

L.T

Fra : N_N

Dato : 07-09-04 10:25

> Er det muligt at få ADSL uden fastnet på delt kobber? Eller skal jeg have

Hvad vil du med Delt Rå Kobber, når du alligevel ikke vil have fastnet
telefon.
Mig bekendt er denne situation bare en (hel) Rå Kobber.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 07-09-04 10:44

L.T wrote:
> [...]
> webspeed?
> Har kikket i gruppen men kan ikke umiddelbart se om det er mulig på delt

Jeg har en gør-det-selv løsning fra Cybercity, som startede med
at jeg havde FastNet fra TDC, men jeg opsagde senere mit FastNet
uden at der skete noget med min ADSL. Jeg ka' ikke lige huske
hvad slags kobber det er jeg har, men hvis du følger den
tidligere tråd herinde, så finder du nok ud af det.

Men hvorfor foretrækker du ADSL frem for WebSpeed? Jeg ville da
totalt gerne have 64/64 til 150/måned. Men TDC Kabel-TV tilbyder
endnu ikke WebSpeed her inde midt i København (ja, jeg ved godt
det lyder ånssvagt, men det gør de altså ikke), og de har ingen
planer om at gøre det, så jeg må nøjes med dyrt ADSL...

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-09-04 11:06

Peter Knutsen wrote:

> Men hvorfor foretrækker du ADSL frem for WebSpeed? Jeg ville da

Hastigheden, måske?

> totalt gerne have 64/64 til 150/måned. Men TDC Kabel-TV tilbyder

Det er muligt at du kan leve med dét, men ikke alle kan.

Jesper G. Poulsen

Fra : Peter Knutsen

Dato : 09-09-04 11:32

Jesper G. Poulsen wrote:

> Hastigheden, måske?

For mig handler Internet om at være på, eventuelt hele tiden
hvis det er min lyst. Uden den der ubehagelige
taxameterfornemmelse som jeg stadig godt kan huske fra dengang
jeg havde modem.

> Det er muligt at du kan leve med dét, men ikke alle kan.

Det er meget muligt at jeg ville finde 64/64 for langsomt, men
så kan man jo opgradere. Det er stadig langt billigere end ADSL...

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-09-04 09:47

Peter Knutsen wrote:

> For mig handler Internet om at være på, eventuelt hele tiden hvis det

Samme her. Men 64/64 er altså for langsomt. Især med mail- og webserver
på forbindelsen.

> Det er meget muligt at jeg ville finde 64/64 for langsomt, men så kan
> man jo opgradere. Det er stadig langt billigere end ADSL...

Hvad koster 512/256 med fast IP da?

Jesper G. Poulsen

Fra : Martin Schultz

Dato : 07-09-04 15:56

I indlægget <7fe%c.684$Lf5.608@news.get2net.dk> skrev L.T:
> [...]
> webspeed?
> Har kikket i gruppen men kan ikke umiddelbart se om det er mulig på delt

Hvis du ikke har telefon kan du overdrage dit kobber til CC/tiscali
også kan de alligevel levere på rå kobbert.

Dette kan måske give problemer hvis du så senere vil have en TDC
telefon oven i. Det er jeg ikke klart over.

ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-09-04 17:32

Martin Schultz wrote:
> Hvis du ikke har telefon kan du overdrage dit kobber til CC/tiscali
> også kan de alligevel levere på rå kobbert.

Normalt ja - men der kan være tilfælde, hvor det er det eneste kobber - og
så kan TDC gøre krav på det i forsyningspligtens hellige navn.

> Dette kan måske give problemer hvis du så senere vil have en TDC
> telefon oven i. Det er jeg ikke klart over.

Ja - man afskriver sig forsyningspligten til at få fastnet-telefon
senere.....

Men alt det kan både CC og Tdc fortælle mere om, når man bestiller.....

Jan