Sun maskine. Kommandoer?
Fra : jfo

Dato : 07-09-04 13:59

Hej.

Jeg har mødt in Sun-maskine for første gang.
Aner intet om sådan en fætter.
Tror nok operativsystemet hedder OS5.0 ?

Hvordan finder jeg:
-Hvilke diske der sidder i maskinen (ioscan -funC disk) ?
-Hvor meget ram der er (dmesg) ?
-Hvor mange CPU'er (top) ?

Mvh. JFO

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 07-09-04 14:20

"jfo" <fossadun@yahoo.com> wrote in message
> [...]
> Tror nok operativsystemet hedder OS5.0 ?
>
> Hvordan finder jeg:
> -Hvilke diske der sidder i maskinen (ioscan -funC disk) ?

Hvad med at åbne hjelmen?

Br,
Morten

Fra : jfo

Dato : 07-09-04 14:40

> Hvad med at åbne hjelmen?
>
> Br,
> Morten

Jeg har kun remote access>

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-09-04 14:42

jfo wrote:

> Hvordan finder jeg:
> -Hvilke diske der sidder i maskinen (ioscan -funC disk) ?
> -Hvor meget ram der er (dmesg) ?
> -Hvor mange CPU'er (top) ?

dk.edb.system.unix - Sun er en unix-maskine (SunOS og Solaris er begge
unix-varianter)

Jesper G. Poulsen

Fra : jfo

Dato : 08-09-04 10:25

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote in message

> dk.edb.system.unix - Sun er en unix-maskine (SunOS og Solaris er begge
> unix-varianter)
>

> --
> Med venlig hilsen
> Jesper G. Poulsen