Hvorfor bliver jeg smidt ud at mine progra~
Fra : J. V. Rasmussen

Dato : 11-05-01 10:47

Når jeg spiller på min computer så bliver jeg lige pludseligt smidt tilbage
på skrive bordet!

Jeg kan ikke gennemskue hvorfor dette sker og det sucks helt vildt. Er der
en venlig sjæl som kan fortælle mig om det er et hardware eller software
problem (win me)

Jeg er ret sikker på jeg har de nyeste drivere.

Athlon 1,2
256 mb ddr ram
Ati Radeon
Asus A7M motherboard
Sound blaster 1024
IBM 60 GB harddisk

Mvh

JR

Fra : Tommy Oksen

Dato : 11-05-01 13:34

On Fri, 11 May 2001 11:47:06 +0200, "J. V. Rasmussen"
<voersaa@post.tele.dk> wrote:

> [...]
>en venlig sjæl som kan fortælle mig om det er et hardware eller software

Hej,
hvis du bruger tastaturet til at spille på, er det muligt du
"kommer til" at trykke på en af "windows" tasterne.
Hvis det skulle være tilfældet, så må du selv bestemme om det er
et hard- eller softwareproblem
--
Mvh. Tommy
http://www.oksen.nu/

Fra : J. V. Rasmussen

Dato : 11-05-01 15:49

Det er helt sikkert ikke det, som er problemet.

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 11-05-01 16:56

Bruger du directx 8?
Den er ustabil af he..... til.
Geninst winblows og inst dx7, eller endnu bedre: installer linux og dine
problemer er ovre.

--
/kenne

A trainstation is a place where trains stops.
A busstation is a place where buses stops.
On my desk I have a workstation.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 11-05-01 17:40

Kenneth Kristensen skrev...

>Bruger du directx 8?
>Den er ustabil af he..... til.

Ikke her.

>Geninst winblows og inst dx7, eller endnu bedre: installer linux og dine
>problemer er ovre.

Jeg ved godt det ikke fremgår særligt tydeligt af dokumentationen til
Linux, men den understøtter altså overhovedet ikke DirectX, og heller
ikke nogen af de spil der er udviklet til Windowsplatformen.

Dit råd er dermed temmelig ubrugeligt. Ja, der skal såmænd nok være dem
der vil grine højlydt af det og gøre nar af dig, men det skal du bare
tage helt roligt.

Det er jo ikke din skyld at Linux skodder på det punkt de fleste
hjemmebrugere ikke vil undvære.

--
kent Oldhoj - Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 12-05-01 09:45

> Jeg ved godt det ikke fremgår særligt tydeligt af dokumentationen til
> Linux, men den understøtter altså overhovedet ikke DirectX, og heller
> ikke nogen af de spil der er udviklet til Windowsplatformen.

Nej, det var jo netop det jeg forsøgte at sige, men der var åbenbart
ikke nogen der fangede den Jeg forsøgte at sige at de spil, der
virker i linux, virker utrolig godt (Quake 2 & 3, Half Life, Unreal
Tournament osv.), og derfor har man ikke de problemer mere.
Selvfølgelig kan man ikke spille de nyeste spil, da de endnu ikke er
understøttet at linux.
Jeg er dog ikke i tvivl om at det kommer.
Endvidere får man en utrolig stabil arbejdscomputer, som ikke skal
genstartes hver halve time

> Dit råd er dermed temmelig ubrugeligt. Ja, der skal såmænd nok være dem
> der vil grine højlydt af det og gøre nar af dig, men det skal du bare
> tage helt roligt.

Lad dem bare grine, men når de genstarter hver halve time, er det mig
der griner.

> Det er jo ikke din skyld at Linux skodder på det punkt de fleste
> hjemmebrugere ikke vil undvære.

Skodder ... Hvad .... Følger du overhovedet med i hvad der sker i linux
verdenen.....
Linux skodder ikke. Du kan sagtens spille (se ovenfor), du kan blot ikke
spille de nyeste spil, men det kommer.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 12-05-01 11:06

Kenneth Kristensen skrev...

>Lad dem bare grine, men når de genstarter hver halve time, er det mig
>der griner.

De par minutter er jo peanuts i forhold til de dage der kan gå før man
overhovedet får installeret et Linux system, og de måneder man derefter
kan bruge på at forstå og konfigurere det.

>Linux skodder ikke. Du kan sagtens spille (se ovenfor), du kan blot
>ikke spille de nyeste spil, men det kommer.

Kan man få Black&White til at køre? Ja, under Windows. Kan man få Linux
til at køre Black&White? Nej. Hvem er det så lige der skodder(på det
punkt)?

Min pointe er at Linux er rigtig god til mange ting, og elendig til
ganske få ting. Men hvis det er de få ting man vil, så er Linux
simpelthen ikke svaret.

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 12-05-01 15:38

> De par minutter er jo peanuts i forhold til de dage der kan gå før man
> overhovedet får installeret et Linux system, og de måneder man derefter
> kan bruge på at forstå og konfigurere det.

Det er jo det der findes LUG'er til. Dem sammenholdt med news og man er
godt hjulpet.

> Kan man få Black&White til at køre? Ja, under Windows. Kan man få Linux
> til at køre Black&White? Nej. Hvem er det så lige der skodder(på det
> punkt)?

Det var jo netop det jeg skrev. De nye spil kan du ikke få til at køre,
men det kommer.

> Min pointe er at Linux er rigtig god til mange ting, og elendig til
> ganske få ting. Men hvis det er de få ting man vil, så er Linux
> simpelthen ikke svaret.

Så er vi jo enige. Hvis man vil have en spillemaskine, så inst. man
winblows, og hvis man vil have en seriøs arbejdsmaskine, der er ideel på
netværk med mange maskiner, så inst. man linux.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 12-05-01 16:58

Kenneth Kristensen skrev...

>Så er vi jo enige. Hvis man vil have en spillemaskine, så inst. man
>winblows, og hvis man vil have en seriøs arbejdsmaskine, der er ideel på
>netværk med mange maskiner, så inst. man linux.

Nemlig. Og så er vi tilbage ved starten af tråden: "Når jeg spiller...."

Vi er helt enige om Linux' fortræffeligheder. Bare ikke i denne
sammenhæng

Fra : Bruun

Dato : 11-05-01 18:49

Hejsa,
"J. V. Rasmussen" <voersaa@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
> en venlig sjæl som kan fortælle mig om det er et hardware eller software
[SNIP]

Jeg tror på at det er et ME problem. Mange kører sikkert meget stabilt med
WinME. Men mine erfaringer, er at ME er noget juks. Super hurtigt og fix-fax
i starten... men så begynder div. problemer at rulle ind.

Har du prøvet at køre noget intens test på din maskine, evt. 3D-Mark 2001.
Btw. hvilken powersupply har du i din maskine?! Kun en meget lille tanke.

Software problemet mener jeg er det primære som skal kigges på. Men hvis det
også sker i andre OS, så er det selvfølgelig HW.

Mvh Kim Bruun

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 12-05-01 11:08

Bruun skrev...

>Jeg tror på at det er et ME problem. Mange kører sikkert meget stabilt
>med WinME. Men mine erfaringer, er at ME er noget juks.

Min erfaring er også at 98SE var mere stabil, men det ændrer ikke på at
ME har kørt 24/7 på en af mine maskiner i ugevis uden at blive bootet.

Fra : Thomas

Dato : 12-05-01 19:18

"J. V. Rasmussen" <voersaa@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en venlig sjæl som kan fortælle mig om det er et hardware eller software

Lukker spillet ned eller kører det stadig? Jeg har haft lignende problem i
UT, det var fordi den prøvede at kalde op på min opkaldsforbindelse.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial

Fra : J. V. Rasmussen

Dato : 13-05-01 06:48

Det lukker ned og jeg har ikke (endnu) fået en internet fobindelse. Men jeg
har rent faktisk mistænkt, den for at lede efter en forbindelse (kan det
være det???).