IDE raid spørgsmål
Fra : Jens

Dato : 11-05-01 10:10

Hej

Jeg har fået anskaffet mig et ASUS a7v133 mobo hvor jeg har sat 2 stk ibm
diske til raid'en. Men jeg har lidt problemer med det.
Da jeg startede maskinen første gange bad den mig (selvfølelig) at oprettet
et array hvilket jeg gjore, startede win2k op og delte arrayet op i 2 drev
og slukkede maskinen. Da jeg startede den op igen fik jeg en fejlmeddelsen
der lød ca. "problems detected with raid array" og blinkede med arrayet
offline.
Jeg slettede arrayet og oprettede det igen. startede win2k, som stadig kunne
se de drev jeg havde skabt før jeg slettede arrayet og genskabte det igen.
Men jeg får samme fejl når jeg slukker maskinen igen og nu har jeg prøvet et
par gange. - hvad er der galt?

Lidt info:
Begge hd'er er identiske
Der er sat en hd på hver controller.
Begge hd'er er jumpet til master (er det rigtigt - har ikke kunne finde
noget info om netop dette )

på forhånd mange tak for hjælpen

- Jens