Fjernvarmeafl. på computer
Fra : MAndersen

Dato : 01-09-04 14:52

Sendt til dk.videnskab og dk.forbruger.

Min dims, hvor jeg skal aflæse mit forbrug, sidder et sted, der ikke er til
at komme til.

Kan man ikke få et system/software, der f.eks. automatisk kan aflæse og
gemme forbrugsaflæsninger.
F.eks. et interface til den nuværende boks, som kan kobles til en bærbar?

MAndersen

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 01-09-04 15:46

"MAndersen" <ups@post.uk> writes:

> [...]
> gemme forbrugsaflæsninger.
> F.eks. et interface til den nuværende boks, som kan kobles til en bærbar?

Uden at skulle kunne komme med en egentlig løsning så prøv at tjekke
http://www.sourgeforge.net hvor der er et hav af alle
mulige/umulige programmer. Ellers ville jeg prøve at tjekke med
fabrikanten af din boks om ikke der er et stykke software til rådighed.

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Peter Makholm

Dato : 01-09-04 17:40

"MAndersen" <ups@post.uk> writes:

> Min dims, hvor jeg skal aflæse mit forbrug, sidder et sted, der ikke er til
> at komme til.

Nu skriver du ikke hvad det er for et forbrug du vil måle, hvilken
leverandør af dette du har og hvem der har produceret din måler og alt
muligt andet der kunne lede på sporet af et brugbart svar.

Læs følgende side for en historie der kan have interesse:
http://phk.freebsd.dk/Gasdims/

--
Peter Makholm | Have you ever felt trapped inside a Klein bottle?
peter@makholm.net |

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 01-09-04 21:53

MAndersen wrote:

> [...]
> gemme forbrugsaflæsninger.
> F.eks. et interface til den nuværende boks, som kan kobles til en bærbar?

Jeg tror nok at Brunata laver sådan nogle dimser, som de har patent på.
De har ihvertfald reklameret lidt i fagbladet ingeniøren for noget tid
siden (og gør det måske stadigt?), medmindre jeg tager fejl af mærket -
Jeg mener ihvertfald det var Brunata.

Reklamen forestiller en bærbar pc og en annoncetekst med noget i stil
med at hvis man har sådan en dims, så kan man aflæse ???? stk. målere på
én gang (mener at stk = 6000 stk, SVJH).

mvh.
Martin Jørgensen