menstruationssmerter
Fra : Bente Christensen

Dato : 28-08-04 01:25

Min datter på 17 er meget plaget af menstruationssmerter.

Hun vil meget gerne undgå P-piller.

Jeg hører gerne om jeres erfaringer desangående.

På forhånd tak
Bente C.

Fra : Dr.John

Dato : 28-08-04 18:59

<Klip>
"Bente Christensen" <bentenospam.c@pc.dk> wrote in message
Min datter på 17 er meget plaget af menstruationssmerter.

Hun vil meget gerne undgå P-piller.
<Klip>

Ibuprofen 400 mg x 3 plejer at virke fint. Bedre end Panodil.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 28-08-04 22:25

>Min datter på 17 er meget plaget af menstruationssmerter.
>Hun vil meget gerne undgå P-piller.
>Jeg hører gerne om jeres erfaringer desangående.

Motion og sex er glimrende - prøv med motion først
Ikke hårdt, men en cykeltur eller gåtur på ½-1 time hver dag i perioden,
helst fra en dag før.

Mvh Maria

Fra : Thorbjørn Jørgensen

Dato : 29-08-04 17:13

Hejsa!

Jeg har selv været plaget af menstruationssmerter og det er sgu træls! Jeg
har stadig en dag hvor jeg næsten ikke kan være til. Men før hen var der
tale om 2 eller 3 dag, hvor det oftes endte med en sygedag.
For mig har p-piller gjort en stor forskel, jeg har prøvet forskellige
mærker, men har nu fundet den der passer allerbedst til mig (Yasmin). Dels
fordi menstruationen ikke er så kraftig længere. Men det vil din datter
gerne undgå. Det kan der jo være mange grunde til, men hvis det er
tvivlsspørgsmål om pillernes virkning eller langtidsvirkninger, syntes jeg
det er en god idé at få en samtale med jeres læge.

Nå der udover bruger jeg flitigt varmepude og får også naproxen (som fås på
recept). Heldigvis behøver jeg sjælden dem anden én eller to gange om
måneden. Eller virker Ibuprofen også godt på mig.

Ellers er der meget snak om hvordan vores kost kan påvirke os, men her har
jeg ikke nok erfaring.
Akupunktur er også en mulighed...

Knus
Zippie

Fra : Pia

Dato : 14-11-04 10:44

Hej

Jeg tror at zoneterapi skulle være en god ide mod underlivssmerter.

Døjede selv med kraftige underlivssmerter og begyndte at gå til zoneterapi -
og det hjælp på mig. (men tro flytter også bjerge)

Motion er nok det bedste.

Noget helt andet er - hvorfor vil hun helst undgå p-piller? Er hun mange for
at tage på? Man kan jo få nogen hvor vægtstigning er minimal!
"Thorbjørn Jørgensen" <thorbjorn-jorgensen!REMOVETHIS!@person.dk> wrote in
message news:413200af$0$214$14726298@news.sunsite.dk...